زمینه سفر هیئت تجاری استان مرکزی به دانمارک فراهم می گردد

به گزارش بالیو، رئیس اتاق بازرگانی اراک گفت: پس از سفر سفیر دانمارک در ایران به استان، شرایط اعزام یک هیئت تجاری از استان به دانمارک را فراهم می کنیم.

زمینه سفر هیئت تجاری استان مرکزی به دانمارک فراهم می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، محمدرضا جعفری شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در استانداری مرکزی و با حضور سفیر دانمارک در ایران برگزار گردید با اشاره به ظرفیت های استان برای همکاری با کشورهای خارجی گفت: فضای پسابرجام شرایط خوبی را فراهم نموده و سال گذشته دو هیئت را به اتریش و آلمان اعزام کردیم و کوشش می کنیم که پس از سفر سفیر دانمارک به استان شرایط اعزام یک هیئت تجاری از استان به دانمارک را هم فراهم کنیم.

وی اضافه نمود: شرایط پسابرجام فضای مراودات بیشتری را ایجاد نموده و با توجه به توانمندی های استان، زمینه همکاری بسیاری را با دانمارک و دیگر کشورها داریم که این همکاری می تواند در بخش های مختلفی چون فراوری دارو، استفاده بهینه از آب و انرژی های تجدیدپذیر و غیره باشد، البته می دانیم که دانمارک خود در زمینه نفت صادرکننده است و نمی توانیم صادرکننده نفت به این کشور باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی اراک توضیح داد: یک تفاهمنامه را با سفیر دانمارک امضا می کنیم که به دنبال آن توسعه صادرات و همین طور بحث ویزا تسهیل می گردد.

جعفری اعلام کرد: انتظار استان مرکزی برای تعامل با دانمارک این است که بیشترین سرمایه گذاری را که شاید بیشترین سرمایه گذاری کشور در این استان است، را با طرف دانمارکی خود داشته باشد.

وی ادامه داد: نمونه های بسیار خوبی از سرمایه گذاری های خارجی را در استان به ویژه در ساوه و زرندیه داریم، یکی از ویژگی های شاخص استان که برای سرمایه گذاری مناسب است، نزدیکی آن با بازار مصرفی بزرگ تهران است که شهرستان زرندیه تنها 30 کیلومتر با تهران فاصله دارد، شرکت پریل و رانی ایرانی نمونه هایی از سرمایه گذاری های خارجی در این استان هستند.

رئیس اتاق بازرگانی اراک عنوان نمود: منطقه ساوه در بخش کشاورزی و فراوری انار ظرفیت قابل توجهی دارد و انار ساوه یک برند است که عمده آن به خارج از کشور صادر می گردد، از توانمندی های محلات هم می توان به تبدیل شدن این شهرستان به قطب فراوری سنگ های نمای تراورتن و همچنین ظرفیت بالای فراوری گل و ماهیان زینتی آن اشاره نمود.

جعفری افزود: دلیجان هم به عنوان قطب فراوری عایق های رطوبتی و الیاف مصنوعی شناخته شده و شهر اراک که دربرگیرنده عمده صنایع بزرگ مادر کشور است از بزرگترین فراوریکننده بنزین کشور که پالایشگاه و پتوشیمی هستند تا صنایعی مانند ماشین سازی و آذرآب که فراوریکننده ماشین آلات صنعتی هستند.

وی خاظرنشان کرد: بزرگترین کارخانه فراوری واگن در کشور، بزرگترین کارخانه فراوری آلمینیوم و بزرگترین شرکت فراوریکننده ماشین آلات راه سازی در کشور در اراک هستند، بنابراین استان می تواند در زمینه صنعت ریلی هم با دانمارک همکاری داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اضافه نمود: 10 اردیبهشت میزبان سفیر ارمنستان در ایران هستیم که در ترانزیت ظرفیت قابل توجهی دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 821

به "زمینه سفر هیئت تجاری استان مرکزی به دانمارک فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه سفر هیئت تجاری استان مرکزی به دانمارک فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید