وزیر نیرو از همکاری با ایتالیا با استفاده از ظرفیت های ایران در منطقه اطلاع داد

به گزارش بالیو، تهران (پانا) - وزیر نیرو در ملاقات با سفیر ایتالیا بر امکان استفاده از ظرفیت های کم نظیر ایران در منطقه برای همکاری مشترک دو کشور در پروژه هایی در کشورهای ثالث تاکید نمود.

وزیر نیرو از همکاری با ایتالیا با استفاده از ظرفیت های ایران در منطقه اطلاع داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان وزیر نیرو در ملاقات با سفیر ایتالیا در تهران ضمن اشاره به وجود فرصت های فراوان همکاری دوجانبه با ایران در ابعاد مختلف تجاری و صنعتی به ویژه در حوزه های انرژی و آب، بر امکان استفاده از ظرفیت های کم نظیر کشورمان در منطقه برای همکاری مشترک دو کشور در پروژه هایی در کشورهای ثالث تاکید نمود.

وی به وجود قوانین حمایتی و مشوق برای سرمایه گذاران خارجی در طرح های نیروگاهی ایران اشاره نمود و ادامه داد: ملاقاتهای دوجانبه و برگزاری همایش های تجاری بین شرکت های ایرانی و ایتالیایی می تواند به توسعه روابط یاری نموده و این درحالی است که حجم تعاملات تجاری بین دو کشور نسبت به سال 2017 تا 20 درصد کاهش یافته است.

جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران نیز به پیشینه نقش آفرینی شرکت های ایتالیایی در عرصه توسعه صنعتی ایران، زیان های وارده به شرکت های عظیم این کشور به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره نمود و شرح داد: شرکت های عظیم ایتالیایی بسیار مشتاق هستند که با توجه به شرایط امیدوارکننده بین المللی پیش رو، مجدد به ایران بازگشته و همکاری ها در حوزه انرژی و انرژی های تجدیدپذیر را توسعه دهند.

سفیر ایتالیا از برگزاری وبینار تخصصی در حوزه ماشین آلات کشاورزی بین شرکت های ایرانی و ایتالیایی در هفته آینده و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری همایش آنالیز روابط تجاری با ایران برای شرکت های ایتالیایی در آینده نزدیک اطلاع داد.

گزارش ها حاکی از این است که تجارت خارجی ایران با اروپا در نیمه نخست امسال افزون بر 15 میلیون و 910 هزار و 816 تن به ارزش هشت میلیارد و 807 میلیون و 879 هزار و 841 دلار بوده است.

حجم صادرات ایران به اروپا در این بازه زمانی بیش از پنج میلیون و 605 هزار و 891 تن بوده که ارزش آن برابر با 2 میلیارد و 66 میلیون و 840 هزار و 538 دلار بوده است.

ایران به 37 کشور اروپایی از جمله اتریش، آلمان، بوسنی و هرزگوین، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، هلند، سوئد، اسلواکی و نروژ صادرات داشته است.

در این بازه زمانی از 44 کشور اروپایی واردات اجرا شده است که حجم آن بالغ بر 10 میلیون و 304 هزار و 925 تن کالا به ارزش 6 میلیارد و 741 میلیون و 39 هزار و 303 دلار بوده است. بیشترین واردات از ترکیه با 2 میلیارد و 234 میلیون و 670 هزار و 640 دلار بوده و بعد از آن کشورهای آلمان، روسیه و انگلستان قرار دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1653

به "وزیر نیرو از همکاری با ایتالیا با استفاده از ظرفیت های ایران در منطقه اطلاع داد" امتیاز دهید

1 کاربر به "وزیر نیرو از همکاری با ایتالیا با استفاده از ظرفیت های ایران در منطقه اطلاع داد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو از همکاری با ایتالیا با استفاده از ظرفیت های ایران در منطقه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید