کرونا در اروپا، از اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت ها تا بیماری طولانی مدت برلوسکونی

به گزارش بالیو، نتایج جدیدترین اخبار اروپا از برگزاری اعتراضات گسترده علیه محدودیت های کرونایی در بعضی کشورهای اروپایی خبر دادهه و نخست وزیر اسبق ایتالیا هم همچنان از عوارض ابتلا به کووید-19، رنج می برد.

کرونا در اروپا، از اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت ها تا بیماری طولانی مدت برلوسکونی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

بیش از 16 هزار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 16290 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 110 مرگ کرونایی جدید خبر داده است. به این ترتیب شمار مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 146.5 مورد افزایش پیدا نموده است.

نظارت بر فاضلاب به عنوان ابزاری برای مهار کرونا

کمیسیون اروپایی برای مهار کرونا می خواهد به صورت سیستماتیک فاضلاب را از نظر ویروس های کرونایی مورد آنالیز قرار دهد. کمیسر نظارت بر محیط زیست اروپا اعلام نموده که نظارت بر فاضلاب می تواند یک منبع ارزان ، سریع و قابل اطمینان درباره انتشار ویروس و انواع آن در میان جمعیت باشد.

وی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که هر چه سریع تر سیستم های نظارت بر فاضلاب را تاسیس نمایند.

اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت ها در فنلاند و سوئد

در کشورهای فنلاند و سوئد صدها نفر به خیابان ها آمدند و علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس در اعتراضات ضد محدودیت ها در پایتخت فنلاند در روز شنبه حدود 50 نفر دستگیر شدند.

در استکهلم، پایتخت سوئد هم حدود 600 نفر به حیابان ها آمدند و علیه محدودیت ها اعتراض کردند.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بلژیک و آلمان

پلیس بروکسل روز شنبه با استفاده از ماشین آبپاش و گاز اشک آور در یک پارک، اعتراضات صدها نفر از مخالفان علیه تدابیر و محدودیت های کرونایی را در هم شکست.

ر حالی که صدها نفر از معترضان به تدابیر و محدودیت های کرونایی در یک پارک در شهر بروکسل تجمع نموده بودند و قوانین مربوط به رعایت فاصله اجتماعی را نقض نموده بودند، پلیس با استفاده از توپ آبپاش و گاز اشک آور این اعتراضات را در هم شکسته است.

این تجمع اعتراض آمیز یک ماه پس از آن برگزار گردیده است که پلیس حدود 2 هزار نفر دیگر از معترضان را در یک پارک دیگر در شهر بروکسل سرکوب کرد.

دولت بلژیک با تسهیل بخشی از قوانین سختگیرانه کرونایی، اجازه فعالیت مجدد کافه ها را صادر نموده و گروه های بیشتر از 4 نفر اجازه دارند تا در فضای باز دور هم جمع شوند.

پلیس بروکسل اظهار داشت: تجمع روز شنبه در ابتدا به صورت آرام و مسالمت آمیز شروع شد و تظاهرات نمایندگان شعار آزادی سر می دادند ولی در ادامه شرکت نمایندگان حاضر به رعایت تدابیر ایمنی و بهداشتی نشدند و پلیس مجبور به دخالت شده است. بسیاری از شرکت نمایندگان در این تظاهرات ماسک نزده بودند.

در ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان روز گذشته اعتراضاتی ضد محدودیت های کرونایی برگزار گردید که منجر به درگیری ها و خشونت هایی شد. این اعتراضات در شهر توتلینگن برگزار گردیده و بعضی معترضان به نیروهای پلیس حمله ور شدند.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در چند دهه گذشته هیچ بیماری واگیر و عفونی دیگر در آلمان در عرض یک سال به اندازه کرونا به مرگ و میر شهروندان منجر نشده است.

سفیر آلمان در هند: شرایط کرونایی بسیار وحشتناک لست

سفیر آلمان در هند هم شرایط کرونایی در این کشور را بسیار نگران نماینده ارزیابی نموده و در مصاحبه با یک رسانه آلمانی اظهار داشت که اوضاع وحشتناک ناامید نماینده است.

وی در این باره گفت: مردم گاهی اوقات در حین انتقال از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر خفه می شوند. بعضی هم در صف انتظار دستگاه اکسیژن خفه می شوند. ما وحشتناک ترین اوضاع را تجربه می کنیم و شرایط فعلی ضربه بزرگی برای کشور ما است.

برلوسکونی همچنان از عواقب ابتلا به کرونا رنج می برد

سیلویو بلوسکونی، نخست وزیر اسبق ایتالیا هم بعد از 3 هفته و نیم از بیمارستان مرخصی شد. به نوشته رسانه های ایتالیایی وی به دلیل اثرات طولانی مدت ابتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان بستری شده بود. برلوسکونی سال گذشته به کرونا مبتلا شده بود.

بیشتر شهروندان اتریشی حاضر به تزریق آسترازنکا نیستند

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که حدود سه چهارم شهروندان اتریشی حاضر نیستند با واکسن سوئدی انگلیسی آسترازنکا واکسینه شوند. بر این اساس 73 درصد شهروندان آن را رد می نمایند. نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که بیشتر شهروندان اتریشی به واکسیناسیون علیه کرونا تمایل دارند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 25,670نفر به کرونا مبتلا شده اند و 192 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1,907نفر به کرونا مبتلا شده اند و 7 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 12,965نفر به کرونا مبتلا شده اند و 226 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت گذشته 9,135 نفر به کرونا مبتلا شده و 136 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,642,359نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 104,706نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,418,530نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,524نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,035,617نفر به کرونا مبتلا شده اند و 121,033نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,524,077 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 78,216نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,412,373نفر به کرونا مبتلا شده اند و 83,702 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1754

به "کرونا در اروپا، از اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت ها تا بیماری طولانی مدت برلوسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت ها تا بیماری طولانی مدت برلوسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید