سگ 100 بیماری مشترک را به انسان منتقل می نماید

به گزارش بالیو، خبرنگاران/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: کمیته ساماندهی سگ های بلاصاحب تشکیل گردد چراکه سگ حیوانی است که می تواند 100 بیماری مشترک را به انسان منتقل کند.

سگ 100 بیماری مشترک را به انسان منتقل می نماید

دکتر مصطفی زبردست در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مسائل امروزی جوامع شهری، افزایش تعداد سگ های بلا صاحب و رها شده است که این حیوانات از چندین جنبه سبب بروز یک سری مسائل می شوند.

وی ادامه داد: وجود این حیوانات در سطح معابر و خیابان های سطح شهر سبب برهم زدن نظم شهری و ایجاد رعب و وحشت در بین بچه ها و سایر افراد جامعه می گردد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: سگ حیوانی است که می تواند 100 بیماری مشترک را به انسان منتقل کند و همین موضوع، اهمیت و ساماندهی این حیوانات بلاصاحب را چندین برابر می نماید.

زبردست عنوان نمود: اقداماتی به وسیله شهرداری و دامپزشکی استان برای ساماندهی این حیوانات صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: شهرداری متولی احداث پناهگاه برای نگهداری سگ ها بلاصاحب است که در شهرستان خرم آباد و بروجرد، پناهگاه هایی برای نگهداری این حیوان داریم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان توضیح داد: سگ هایی که در سطح معابر شهری هستند به وسیله شهرداری جمع آوری و به این مراکز منتقل می نمایند و همکاران دامپزشکی به منظور ضدعفونی، سم پاشی و واکسیناسیون این حیوانات را برعلیه بیماری هاری انجام می دهند.

وی بر ضرورت ایجاد پناهگاه های نگهداری از سگ های بلاصاحب در سایر شهرستان های استان تاکید نمود و گفت: کمیته ساماندهی سگ های بلاصاحب تشکیل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2147

به "سگ 100 بیماری مشترک را به انسان منتقل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ 100 بیماری مشترک را به انسان منتقل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید