ضریب نفوذ اینترنت ثابت در آذربایجان غربی 8.25 درصد است

به گزارش بالیو، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توسعه شبکه فیبر نوری با همراهی مدیریت شهری در استان گفت: ضریب نفود اینترنت ثابت در استان 8.25 درصد و کمتر از میانه کشوری است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت در آذربایجان غربی 8.25 درصد است

قاسم جلیلی نژاد افزود: این ضریب نفود در آمار میانه کشوری 12.96 درصد است که باید کوشش کنیم به این رقم دست یابیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود 287 هزار مشترک اینترنت ثابت در آذربایجان غربی داریم که این رقم در کشور حدود 11 میلیون مشترک است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به این آمار، 2.7 درصد مشترکان اینترنت ثابت کشور مربوط به این استان است.

جلیلی نژاد اظهار کرد: چهار شرکت بخش خصوصی برنامه های خود را طبق شاخص های معین شده از طرف استانداری آذربایجان غربی در مورد توسعه فیبرنوری خانگی و اینترنت ثابت در استان اعلام نموده اند.

وی یادآور شد: نباید دیگر زمان را برای اجرای این بستر مناسب هدر داد و به سرعت شهرداری ها برای عقد قرارداد و تفاهم نامه وارد شوند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در مورد دسترسی 80 درصد خانوار ها و 100 درصد کسب و کار ها به پهن باند ثابت تا انتها سال 1404 گفت: هدف گذاری دولت سیزدهم دسترسی 20 میلیون خانوار تا افق 1404 به این فناوری با حمایت های تشویقی است.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2293

به "ضریب نفوذ اینترنت ثابت در آذربایجان غربی 8.25 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب نفوذ اینترنت ثابت در آذربایجان غربی 8.25 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید