عجایب ده گانه جهان(بخش دوم)

به گزارش بالیو، غارها و معابد، یک گورستان عجیب، یک برق ماندگار در آسمان، و یک ارگ عجیب. همه می تواند جز عجایب جهان باشد، در ادامه چند مورد از این عجایب را می بینیم:

غار فینگال (Fingal)، اسکاتلند

عجایب ده گانه جهان(بخش دوم)

درست مثل رمان های فانتزی، غار فینگال در Inner Hebrides واقع در اسکاتلند (82 در 22 متر)، یک غار بزرگ دریایی است با دیوارهایی از ستون های شش وجهی ساخته شده از مرمر سیاه. افسانه های باستانی حکایت از آن دارند که این غار، زمانی بخشی از یک پل دریایی بود که از طریق غول ها و برای نبرد با یکدیگر ساخته شده بود. اما علم و دانش به ما می گوید این غار از طریق مواد آتشفشانی شکل گرفته و آنچنان به آهستگی خنک شده اند که به شکل ستون های شش وجهی بلند در آمده اند؛ همچون گل که زیر نور شدید آفتاب ترک بر می دارد. در سال 1772، ژوزف بانکس (یک طبیعت شناس بود)، این غار را دوباره کشف کرد و الهام بخش مردم، هنرمندان، نویسندگان و موسیقیدانان شد. فلیکس مندلسون (Felix Mendelssohn) نیز در سال 1830 در مورد این غار یک قطعه موسیقی نوشت و در همان سال هم JMW Turner که یک نقاش بود، این غار را روی کرباس ترسیم کرد. بنابراین، برای این مکان، عصری رمانتیک شروع شد که هنوز هم ادامه دارد.

معابد زیرزمینی دامانهور (Damanhur)، ایتالیا

در پایین قسمت کوهستانی دامانهور، یک بنای اکوسوسیالیسم دیده می شود که دارای پنج سطح از معابد زیر زمینی است و در عصر نو خود نمایی می کنند. دامانهور که در فاصله 50 کیلومتری از شمال تورین واقع است، در پرتو پنگانیسم مدرن و اعتقادات عصر نو و با تأکید بر بیان مبتکرانه، آرام سازی روحی، و شفای معنوی بنا شده است. از سال 1978 تا سال 1992، شهروندان آن برای تخلیه 8500 متر مکعب از زمین، شبانه روز کار می کردند. هر سالن و راهرو با اشکال مختلفی از دیوارها، پنجره هایی با شیشه های نقشینه، آیینه و نیز موزاییک تزئین شده بود. این اثر هنری که از حال و هوای دهه 70 میلادی برخوردار است، خیلی چیزها را در خود دارد؛ از تاریخچه کائنات گرفته تا جنگلی از حیوانات به خطر افتاده، تا ایستگاه فضایی بین المللی. با توجه به قانون این منطقه مبنی بر اینکه هریک از اعضای آن باید بنا به سلیقه خودش، مجسمه ای بتراشد، محیط اطراف یکی از اتاق های دایره ای در آنجا، مملو از مجسمه است.

ماهی های مرکب در بندر تویاما (Toyama)، ژاپن

ماهی مرکب، گونه ای از سرپایان است که در اعماق تاریک آب ژاپن، با رنگ آبی می درخشد. اما هر سال از ماه مارس تا مه، میلیون ها عدد از آنها روی سطح آب پدیدار می شوند. این وقت از سال، زمان مناسبی برای ماهیگیری است. تورهای ماهیگیری پیش از طلوع آفتاب به آب می افتند و توده هایی از این ماهی ها که در خود می پیچند و می درخشند، به تور می افتند. سواحل نیز مملو هستند از درخشش آبی رنگ ماهی های مرکب بالغ که عمرشان یک سال است و آماده تخم گذاری و سپس مرگ می شوند. دولت ژاپن به این نمایش سالیانه به عنوان یک اثر ملی خاص نگاه می کند. علاوه بر اینکه ماهی های مرکب نمای بصری جادویی و اسرارآمیزی به نمایش می گذارند، طعم خوبی هم دارند. پس از غنودن در آفتاب ساحل، با یک سوشی و ماهی مرکب سرخ شده یا تمپورا، از روز خود لذت ببرید.

کارگاه نجاری (Kane Kwei) واقع در آکرا، غنا

دفن معلم در یک روان نویس، یک خواننده داخل یک میکروفن، و یک کارگر درون یک چکش! این تابوت های جالب و فانتزی با شکل و شمایل حرفه، احساسات یا آرزوهای شخص متوفی، از طریق استادان نجار در کارگاه نجاری Kane Kwei ایجاد شده اند. این استودیو در دهه 50 میلادی و از طریق Seth Kane Kwei، یکی از اعضای گروه اخلاقی Ga در غنا تأسیس شد. این گروه معتقد است هنگامی که کسی می میرد، به یک جهان و زندگی دیگر می رود و بر نیاکان خود نفوذ و تأثیر خواهد داشت. بنابراین، اعضای خانواده اطمینان حاصل می کنند که فرد متوفی از افتخارات خود برخوردار است و در مراسم تدفین وی که صدها نفر حضور به هم می رساندند، به وصیتنامه او عمل کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2164

به "عجایب ده گانه جهان(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب ده گانه جهان(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید