مدیر کل میراث فرهنگی یزد در بازدید از خبرگزاری ایسنا: توسعه گردشگری یزد از دستاوردهای انقلاب است

به گزارش بالیو، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به کوشش برای رونق گردشگری این استان علی رغم تاثیر نوسانات سیاسی ناشی از نقض ظالمانه برجام در امسال، توسعه گردشگری یزد را از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد در بازدید از خبرگزاری ایسنا: توسعه گردشگری یزد از دستاوردهای انقلاب است

سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، با تبریک فرارسیدن ایام بزرگداشت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب، به نقش انقلاب در توسعه زیرساخت های گردشگری استان اشاره نمود و گفت: افزایش تعداد هتل ها و مهمان سراهایی که تا قبل از پیروزی انقلاب در استان بسیار محدود بود از دستاوردهای چهار دهه عمر پربرکت انقلاب محسوب می گردد.

او افزود: هر چند یزد به دلیل داشتن بافتی پایدار، تاریخی و جهانی، شهری گردشگری در کشورمان تلقی می گردد اما نسبت به شهرهای پر رونق و باسابقه گردشگری مانند اصفهان و شیراز، در زمینه توسعه اماکن اقامتی طی این چهار دهه توسعه بسیار خوبی داشته است و رشد قابل توجه تعداد مراکز اقامتی و تخت های گردشگری نسبت به شهرهای مذکور را برای سال های آینده پیش بینی می کنیم.

او اشتغالزایی و توسعه گردشگری استان یزد را نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه عنوان و گفت: هرچند در اولین خیابان کشی های شهر یزد که در دوران پهلوی رخ داد، علی رغم مقابله مردم فرهنگ دوست بخش زیادی از بناهای تاریخی یزد تخریب شد و در سال های ابتدایی انقلاب نیز بعضی تخریب ها در این حوزه را شاهد بودیم ولی در سال های بعد تاکنون دولتمردان و مردم به ارزش های این آثار مطلع تر و برای حفاظت آنها سرمایه گذاری های خوبی داشته که این نیز از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به رشد گردشگران خارجی استان یزد پس از انقلاب و به ویژه طی دهه 90 اشاره و اظهار کرد: تعداد گردشگران خارجی که طی سنوات 90 تا 96 به استان یزد سفر نموده اند، به ترتیب 9 هزار، 12 هزار، 25 هزار، 60 هزار، 65 هزار، 135 هزار و 160 هزار نفر بوده است.

او افزود: هر چند تعداد گردشگران خارجی استان در سه ماهه دوم امسال به علت نوسانات سیاسی متاثر از نقص ظالمانه برجام به شدت کاهش داشت اما در سه ماهه سوم به مراتب وضعیت بهتر از قبل شده است ولی با این وجود پیش بینی می گردد که امسال تعداد گردشگران خارجی کمتر را نسبت به سال پیش در استان ببینیم.

این مسئول بعضی اقدامات این اداره کل در زمینه رونق گردشگری استان را موثر دانست و گفت: بعضی اقدامات که در زمره برنامه های کوتاه مدت جذب گردشگران از سوی اداره کل میراث فرهنگی انجام شد، رشد ضریب اشغال تخت های اقامتی استان از 30 درصد در سه ماه دوم امسال به 80 درصد در سه ماهه سوم به دنبال داشته است که عمده ترین این فعالیت ها شامل برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری بوده است .

فاطمی در این مورد به برگزاری جشنواره های زردک اردکان، قورمه مهریز، انار تفت، زعفران بهاباد، مجسمه ها شنی و خرمای بافق و کلوخ رشکوئیه از ابتدای سالجاری تاکنون اشاره نمود و افزود: البته جشنواره های متنوع دیگری را نیز تا خاتمه امسال و همچنین اوائل شروع سال آینده در دستور کار داریم که امیدواریم با برگزاری آنها شاهد جذب گردشگران بیشتری به استان باشیم.

او در نظر دریافت تخفیفات و امتیازاتی برای سفر و اقامت کارکنان سازمان های طرف قرارداد این اداره کل را نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش ضریب اشغال تخت هتل ها و اقامتگاه های استان عنوان نمود.

فاطمی بر اهمیت نقش رسانه ها و فضای مجازی در ایجاد و حفظ شاکله یزد در نگاه گردشگران تاکید نمود و گفت: خبرهای خوب فعالان رسانه ای و فضای مجازی می توانند نقش مهمی در ایجاد چهره مناسبی برای گردشگران یزد داشته باشد، از این رو از فعالان این حوزه خواهان ایجاد تصاویری مثبت از یزد در نگاه گردشگران هستیم.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 148

به "مدیر کل میراث فرهنگی یزد در بازدید از خبرگزاری ایسنا: توسعه گردشگری یزد از دستاوردهای انقلاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر کل میراث فرهنگی یزد در بازدید از خبرگزاری ایسنا: توسعه گردشگری یزد از دستاوردهای انقلاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید