معرفی فرودگاه زوریخ سوئیس

به گزارش بالیو، همه چیز در مورد فرودگاه زوریخ | Zürich Airport

فرودگاه زوریخ که فرودگاه کلوتن نیز نامیده می شود، فرودگاهی بین المللی در شهر زوریخ سوئیس است. این فرودگاه بزرگ ترین فرودگاه این کشور و قطب اصلی سوئیس ایرلاینز به شمار می رود. زوریخ پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر سوئیس است و در دامنه کوه های آلپ قرار گرفته است. زوریخ بهترین کیفیت زندگی در جهان را دارد و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است. به ویژه در فصل زمستان گردشگران بسیاری برای اسکی و تفریحات زمستانی به زوریخ سفر می کنند. در ادامه به معرفی فرودگاه زوریخ می پردازیم تا اگر گذرتان به این فرودگاه شیک و مدرن افتاد شناخت خوبی در مورد آن داشته باشید. با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی فرودگاه زوریخ سوئیس

اطلاعات کلی

فرودگاه زوریخ با کد یاتا ZRH و کد ایکائو LSZH بزرگ ترین فرودگاه کشور سوئیس است و در 13 کیلومتری شمال شهر زوریخ واقع شده است. بیش از 70 ایرلاین از جمله سوئیس ایرلاینز، لوفت هانزا، بریتیش ایرویز، ایر فرانس و امریکن ایرلاینز در این فرودگاه فعالیت دارند و روزانه 120 پرواز مستقیم به مقصد فرودگاه های سرتاسر دنیا در این فرودگاه انجام می شود. زوریخ قلب اقتصادی سوئیس به شمار می رود و بسیاری از افراد برای سفر تجاری به این فرودگاه سفر می کنند. به همین دلیل در این فرودگاه امکانات و تسهیلات رفاهی ویژه ای برای بیزنس کلاس و افرادی که در سفر کاری هستند وجود دارد. فرودگاه زوریخ 3 ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و بین المللی دارد.

نام فرودگاه: Zürich Airport

کد یاتا: ZRH

کد ایکائو: LSZH

آدرس فرودگاه زوریخ: Zurikh-Glughafen,Zurikh, 8058

وبسایت فرودگاه: zurich-airport.com

حمل و نقل فرودگاه

  • اتوبوس: ایستگاه اتوبوس ترمینال در مجاورت پارکینگ شماره 2 قرار گرفته است. اتوبوس های ترمینال در جهتهای مختلف مسافران را به شهر زوریخ و سایر منطقه ها دیگر می رسانند.
  • تاکسی: تاکسی راحت ترین، سریع ترین و در عین حال گران ترین وسیله حمل و نقل در فرودگاه زوریخ است. تاکسی های فرودگاه بیرون محوطه پروازهای ورودی قرار گرفته است. این تاکسی های جهت فرودگاه تا مرکز شهر را در 20 دقیقه طی می کنند.
  • قطار: راه آهن فدرال سوئیس در مرکز فرودگاه، در نزدیکی بخش چک-این ایستگاه دارد و مسافران را به شهر زوریخ و سایر مقاصد در سوئیس می رساند. این قطار مسافران را در عرض 10 دقیقه از فرودگاه به مرکز شهر زوریخ می رساند. برای سوار شدن به این قطارها می توانید از دستگاه های مخصوص، بلیط تهیه کنید.
  • تراموا: قطار تراموای 10 مابین ایستگاه مرکزی زوریخ و فرودگاه زوریخ حرکت می کند و به جابجایی مسافران می پردازد. جهت تراموا طولانی تر از جهت راه آهن است و حدود 40 دقیقه طول می کشد.

امکانات فرودگاه زوریخ

  • دسترسی به اینترنت: در فرودگاه زوریخ تا 2 ساعت می توانید از اینترنت وای فای رایگان استفاده کنید. برای استفاده از اینترنت به شبکه ZurichAirport متصل شوید. پس از اتصال اسمس حاوی کد اینترنت برای شما ارسال می شود. اگر سیم کارت بین المللی ندارید می توانید به باجه های مخصوص مراجعه کنید و کد را پرینت بگیرید. پس از 5 ساعت وقفه، دوباره می توانید از 2 ساعت اینترنت رایگان استفاده کنید. اگر هم وقت کافی برای معطل شدن ندارید می توانید به ازای هر یک ساعت اینترنت اضافه مبلغی را بپردازید. علاوه بر این، باجه های مخصوصی در محوطه فرودگاه وجود دارد که کامپیوترهایی متصل به اینترنت در اختیار مسافران قرار می دهد.
  • اطلاعات فرودگاه: در فرودگاه زوریخ 5 میز اطلاعات وجود دارد. این میزها در نقاط مختلف و در قسمت پروازهای ورودی و پروازهای خروجی هر سه ترمینال وجود دارد. در این قسمت علاوه بر دریافت اطلاعات، می توانید دوچرخه کرایه کنید یا بلیط قطار و … تهیه کنید.
  • تبدیل ارز: در داخل و خارج ساختمان فرودگاه دفاتر متعددی برای تبدیل ارز و چنج کردن پول وجود دارد. همچنین دستگاه های خودپرداز برای تبدیل ارز نیز در نقاط مختلف فرودگاه وجود دارد و به صورت 24 ساعته فعال هستند.
  • کرایه تجهیزات ورزشی: سوئیس همیشه به طبیعت بی نظیرش مشهور بوده است. فرودگاه زوریخ نیز در طبیعتی سرسبز و زیبا قرار گرفته است و به همین دلیل برای انجام فعالیت های ورزشی بسیار مناسب است. در این فرودگاه می توانید دوچرخه و اسکیت کرایه کنید و گشتی در اطراف فرودگاه بزنید.
  • خورد و خوراک: طیف متنوعی از رستوران، کافه، اسنک بار و غرفه های موادغذایی در فرودگاه زوریخ وجود دارند. رستوران مخصوص غذاهای سوئیسی، رستوران ایتالیایی و رستوران غذاهای آسیایی از جمله این رستوران ها هستند.
  • خرید: فروشگاه های بدون اقتصادیات یا دیوتی فری (Duty Free) در فرودگاه زوریخ وجود دارند و انواع محصولات را بدون احتساب هزینه اقتصادیات به مسافران عرضه می کنند. همچنین فروشگاه های متعدد دیگری انواع سوغاتی، صنایع دستی و هنری سوئیس، پوشاک و … را ارائه می کنند.
  • حمام: در فرودگاه زوریخ چهار مرکز برای استحمام و دوش گرفتن وجود دارد که البته برای استفاده از آن ها باید هزینه ورودی بپردازید.
  • خدمات پزشکی: در مرکز خدمات درمانی فرودگاه در ترمینال شماره 1 انواع خدمات پزشکی اورژانسی و خدمات درمانی سرپایی به مسافران عرضه می شود. همچنین کلینیک دندان پزشکی فرودگاه نیز در صورت لزوم درمان های اورژانسی دندانپزشکی را برای مسافران انجام می دهد. یک چشم پزشکی و مرکز فیزیوتراپی نیز در این مرکز وجود دارد.
  • تسهیلات ویژه خانواده ها: از آنجا که بسیاری به صورت خانوادگی و همراه با بچه ها به این فرودگاه می آیند تسهیلات ویژه ای برای رفاه حال خانواده ها فراهم شده است. دو سالن خدمات خانواده در این فرودگاه وجود دارد و در آن ها، میز تعویض پوشک، فروش محصولات نوزاد، اتاق استراحت و شیردادن و آشپزخانه ای کوچک مجهز به مایکروویو و وسایل آشپزی وجود دارد.
  • انبار چمدان: اگر برای چندساعتی قرار است در فرودگاه زوریخ بمانید می توانید چمدان ها و بارتان را به بخش انبار فرودگاه بسپرید و با خیال راحت به گشت و گذار و تفریح و احیانا دوچرخه سواری در محوطه اطراف فرودگاه بپردازید. این قسمت چمدان های شما را در بازه های زمانی 4 ساعته، 12 ساعته و 24 ساعته با دریافت هزینه نگهداری می کنند.
  • سایر امکانات فرودگاه: از دیگر امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه زوریخ می توان به داروخانه، دفتر پست، خدمات اسپا و کفاشی اشاره کرد.

منبع: sleepinginairports.net

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2118

به "معرفی فرودگاه زوریخ سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه زوریخ سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید