شهر فرانکفورت را با همه خاص بودنش،بشناسید

به گزارش بالیو، فرانکفورت شهر ترین هاست: خیلی از بزرگترین ها، بلند ترین ها و اصلی ترین ها در این شهر جمع اند.

شهر فرانکفورت را با همه خاص بودنش،بشناسید

با هزینه سفر به آلمان با هواپیما از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

از آن جا که فرانکفورت فرودگاه بزرگی دارد، توریست های یک روزه زیاد به آن جا سفر می نمایند;توریست هایی که می خواهند در یک روز یا یک نصفه روز بین دو پرواز، شهر را تماشا نمایند. این ملاقاتها معمولا به بازدید از مرکز شهر می انجامد. مرکز شهر فرانکفورت مثل بیشتر شهر های اروپایی،از خیابان های سنگ فرش شده و بی ماشین در کنار مغازه های رنگارنگ تشکیل شده است . مرکز شهر قدیمی فرانکفورت رومربرگ نام دارد؛ در حاشیه رود ماین و دور ساختمان قدیمی شهرداری (رومر). ساختمان رومر با وجود این که هم قدیمی است و هم مورد علاقه توریست ها، هنوز دفتر کار شهردار فرانکفورت است.

اغلب گردشگران فرانکفورت، گشت و گذار در شهر را از ایستگاه هاپت واخه آغاز می نمایند. هاپت واخه در اصل ساختمانی قدیمی به سبک باروک است که زمانی ایستگاه پلیس بوده است. از آن ایستگاه که راه بیفتید به سمت ایستگاه کونشتابلر واخه ، از خیابان تسایل می گذرید که مرکز خرید اصلی شهر است. این خیابان های مرکزی، روح قدیمی شهرند و در مقابل برج ها، ساختمان های بانک ها و آسمان خراش های فرانکفورت، یک دنیای دیگر به حساب می آیند. فرانکفورت شهر برج ها و بلندی هاست. برج اصلی شهر با چشم اندازی به ارتفاع 200 متر، بلندترین نقطه عمومی شهر است؛ آسمان خراش Commerce Bank با 256 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان اداری اروپاست و برج مسه (Messeturm) نیز 256 متر بلندی دارد و بسیار دیدنی ست؛ کشیده و باریک است و محلی ها به آن برج مداد می گویند. بیشتر این ساختمان های بلند در منطقه ای قرار دارند که مرکز بانک های آلمان است. بازار بورس آلمان و بانک مرکزی اروپا نیز در آن منطقه قرار دارند. ساختمان اپرای قدیمی، با مجسمه های موتسارت و گوته در بالای آن، یکی از آدرس هایی است که باید به خاطر بسپارید. اطراف این ساختمان پر از رستوران و کافه است و خیابان هایش در هر ساعت شبانه روز, زنده اند و مملو از توریست. خیابان فرس گاسه و زاخسن هاوسن از خیابان های مرکزی شهرند که خواب ندارند و رستوران ها و کافه هایشان با سر و صدای بیست و چهار ساعته، منطقه را تسخیر نموده اند.

گوته، نویسنده و شاعر معروف آلمانی، به گفته خودشان پسر فرانکفورت است و بعد از مرگش، ملاقات از خانه اش برای عموم آزاد است. در خانه گوته، هر جا را که نگاه کنید اثری از او و کارهایش می بینید: میز تحریرش، کتاب خانه عظیم و تمام کتاب هایش، دست نخورده و جذاب برای دوست داران ادبیات. اهل ادبیات که باشید یکی دیگر از ترین های فرانکفورت را باید به خاطر بسپارید: نمایشگاه کتاب فرانکفورت که در ماه اکتبر هر سال در شهر بر پا می گردد. نمایشگاه کتاب عظیم و سرگرم نماینده است و بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیا به شمار می رود.

دیدنی های فرانکفورت

- برج اصلی یا Main Tower

- رومربرگ (مرکز شهر قدیم) و رومر (ساختمان شهرداری)

- هاپت واخه

- خیابان تسایل

- منطقه زاخسن هاوسن

- کلیسای جامع فرانکفورت

- کلیسای سنت بارتولومئوس

- خانه گوته

- ساختمان اپرای قدیمی

- موزه ارتباطات

- موزه تاریخ

- موزه هنرهای معاصر

- موزه یهود

- موزه فیلم

- باغ نخل ها

فرانکفورت، بعد از برلین بیشترین موزه ها را دارد. موزه هنرهای معاصر، موزه تاریخ، موزه یهود، موزه ارتباطات، معماری و بسیاری موزه های دیدنی دیگر. کلیسای جامع فرانکفورت نیز در شهر قدیمی دیدنی ست و کم از موزه ها ندارد. این کلیسا تنها بنایی است که در بمباران سال 1944 مانده است. شهر، شهر مجسمه ها و نمادهای عجیب و مدرن است. یکی از مهم ترین این علامت ها، علامت آبی رنگ یورو، واحد پول مشترک اروپا در مرکز شهر است که جزو اولین چیزهایی ست که می بینید. در ضمن شهر پر از تابلوها و راهنماهای توریستی است و پیدا کردن جهت و راه ها برای کسانی که بار اول است قدم به شهر می گذارند، بسیار آسان است.

ملاقات از فرانکفورت در تابستان بسیار لذت بخش تر از زمستان است. رستوران ها و کافه های فضای باز، شنبه بازارهای کنار رود ماین، قدم زدن در کنار رود با نمایی از آسمان خراش های شهر؛ همه از اردیبهشت تا آبان خوش آیندتر و مطلوب ترند. هر چند از آن جا که فرانکفورت شهری ست که توریست تجاری و توریست های یک روزه زیاد دارد، در هر چهار فصل سال پر از توریست است. ضمن این که اگر سرما خیلی اذیت تان نکند، ملاقات بازارهای کریسمس و جشن سال نوی میلادی در مرکز شهر هم بسیار دیدنی ست.

قیمت هتل ها در فرانکفورت بسیار استاندارد و مثل بیشتر شهر های اروپاست. برای یک شب اقامت، قیمت ها از 80 - 90 یورو آغاز می گردد تا 200 یورو. معمولا قیمت هتل ها هنگام نمایشگاه های مهم، مثل نمایشگاه کتاب و اتومبیل بیشتر می گردد. ورودی موزه ها تقریبا ارزان است و رستوران و خورد و خوراک مانند دیگر شهرهای آلمان خیلی گران نیستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 846

به "شهر فرانکفورت را با همه خاص بودنش،بشناسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهر فرانکفورت را با همه خاص بودنش،بشناسید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر فرانکفورت را با همه خاص بودنش،بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید