معرفی یک خودرو نظامی تازه و متفاوت در آمریکا

به گزارش بالیو، جنرال موتورز دیفنس طی نمایشگاه Modern Day Marine 2023 در واشنگتن از مدل مفهومی خودرو تاکتیکی تازه خود رونمایی کرد. این خودرو که با عنوان خودرو مفهومی نظامی الکتریکی (Electric Military Concept Vehicle) شناخته می گردد بر پایه پلتفرم جمس هامر ئی وی شکل گرفته است.

معرفی یک خودرو نظامی تازه و متفاوت در آمریکا

ویژگی های خودرو مفهومی نظامی الکتریکی

خودرو تاکتیکی نو جی ام دیفنس از پلتفرم آلتیوم (Ultium) مشابه با هامر ئی وی معمولی استفاده می نماید. این به معنای آن است که بسته باتری 200 کیلووات ساعتی نیروی مورد احتیاج سه موتور الکتریکی را تامین نموده تا 1000 اسب بخار نیرو و 11500 پوند فوت گشتاور فراوری گردد. دو موتور الکتریکی روی محور عقب و یک موتور روی محور جلو واقع شده است.

از جمله تفاوت های این خودرو مفهومی با هامر ئی وی معمولی می توان به سامانه تعلیق با یاری فنرهای ساخت شرکت فاکس به جای سامانه تعلیق بادی استاندارد، تایرهای بزرگتر 37 اینچی و ترمزهای قدرتمندتر اشاره نمود. طراحی سپرهای جلو و عقب نیز زوایای ورود و خروج از شیب را بهبود بخشیده است.

شاسی لوله ای و عدم استفاده از پنل های بدنه می تواند مقداری از وزن قابل توجه خودرو هامر کاهش دهد. رول کیج از راننده و پنج سرنشین خودرو در موارد غلت خوردن محافظت می نماید. با یک بار شارژ کامل باتری، خودرو تاکتیکی نو جی ام دیفینس می تواند تا 300 مایل (483 کیلومتر) را بپیماید.

خودرو مفهومی نظامی الکتریکی دارای ویژگی های حالت رانندگی و نظارت بی صدا است که امکان حرکت با کمترین ایجاد سر و صدا را فراهم می نماید.

به گفته جی ام دیفنس، با استفاده از شارژر سریع 350 کیلواتی، شارژ باتری به مدت 12 دقیقه می تواند امکان پیمودن مسافتی تا 100 مایل (161 کیلومتر) را فراهم کند.

در صورت احتیاج، امکان تجهیز خودرو با دو ژنراتور دیزلی برای شارژ باتری و افزایش برد آن وجود دارد. این ژنراتورها می توانند به شارژ تجهیزات کلیدی ماموریت نیز یاری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2391

به "معرفی یک خودرو نظامی تازه و متفاوت در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی یک خودرو نظامی تازه و متفاوت در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید