مقایسه نیسان مورانو با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو

به گزارش بالیو، در شرایطی که بازار خودروی ایران متلاطم است، اما هنوز که هنوز است، مورانو از شرایط خوبی نسبت به خودروهای هم رده اش برخوردار است. جاداری و بزرگی مورانو و همچنین سواری راحتش باعث می شود، برای کسانی که در پی خودروهای بزرگ می گردند مورانو جزو اولین انتخاب ها باشد.

مقایسه نیسان مورانو با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو

این کراس اوور مشهور و محبوب که پارس خودرو هم کار مونتاژ آن را بر عهده دارد و البته در کنارش مدل های وارداتی این خودرو هم به فروش می رسد جزو محبوب هاست. این خودروی پرآپشن هنوز هم در میان نمونه های هم سطحش حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این مطلب به مقایسه نیسان مورانو با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو می پردازیم تا ببینیم مورانو در برابر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

نمای پشتی نیسان مورانو

مقایسه نیسان مورانو با هیوندای سانتافه

نیسان مورانویی که به ایران وارد شده مدل 2008 این خودروست که دربرابر طراحی مد روز و تاحد زیادی عامه پسند، و قیمت مناسب تر هیوندای سانتافه در ایران از این خودروی کره ای کمی عقب می افتد. ولی از طرفی دیگر، سانتافه با موتور 2700 سی سی 6 سیلندر خود، در مقایسه با مورانو، چندان خودروی پرتوان و سریعی به نظر نمی رسد.

مورانو، با امکاناتی که در رانندگی در اختیار راننده اش می گذارد، برای افرادی مناسب است که رانندگی با خودروهای خاص را می پسندند، ولی طراحی داخلی عامه پسند تر سانتافه، و مجموعه ای از تجهیزات و رانندگی نرم و روان با قابلیت های هدایت میانه آن را مطلوب دوست داران خودروهایی می کند که ظاهر خودرویی شاسی بلند را با کیفیت سواری یک خودروی صندوق دار می پسندند.

هنگام مقایسه نیسان مورانو با هیوندای سانتافه متوجه می شویم که فضای داخلی هر دو خودرو، در ردیف جلو و عقب تقریباً شبیه یکدیگر است ولی سانتافه از مزیت ردیف سومی بهره مند شده که در مورانو دیده نمی شود.

هردو خودرو از نظر امنیت رانندگی، فن آوری های استانداردی را دارند که می توان به این دو مورد اشاره کرد؛ کروز کنترل سازگار، که به شکل اتوماتیک سرعت شما را تنظیم می کند تا فاصله مناسبی را با خودروی جلویی داشته باشید، و سیستم جلوگیری از برخورد که وقتی برخوردی را حس کند به شما اخطار می دهد و ترمزها را برای جلوگیری از تصادف به کار می اندازد. ولی سانتافه به سیستم خروج سالم مجهز است که وقتی خودرویی از عقب به خودروی پارک شده شما نزدیک می شود یا از کنارتان رد می شود، به شما اخطار می دهد و درها عقب خودرو را به شکل اتوماتیک قطع می کند تا از خروج احتمالی بچه ها جلوگیری کند.

مورانو و سانتافه از نظر تجهیزات داخلی کاملاً با هم برابری می کنند، ولی قابلیت های حرکتی مورانو مجذوب کننده تر و لذت بخش است، به ویژه این که باید به جعبه دنده متغیر پیوسته آن اشاره کرد که از نکات قوت این خودرو محسوب می شود. جعبه دنده هیوندای سانتافه 4سرعته اتوماتیک است که باعث می شود در این زمینه سانتافه از مورانو عقب بیافتد.

با مقایسه نیسان مورانو با هیوندای سانتافه در می یابیم که هر دو خودرو نیم شاسی اند ولی گزینه های نشیمن متفاوتی ارائه می کنند. اگر شما برای مهمان اضافه ای داخل خودروی خود به فضای اضافه نیاز داشته باشید، سانتافه با سه ردیف جایگاه که دارد فضایی را برای نشستن هفت نفر در اختیارتان می گذارد.

از سوی دیگر، مورانو تنها دو ردیف جایگاه و جای نشستن برای 5 نفر دارد که این نسبت به سانتافه برای هم سفر اضافه برای شما محدودیت ایجاد می کند. از نظر فضای صندوق عقب سانتافه با داشتن فضایی بیش از 2000 لیتر، نسبت به مورانو که حدود 1900 لیتر جای محموله دارد، پیشی می گیرد.

با یک نگاه کلی می توان جمع بندی کرد که قیمت پایین تر، مصرف سوخت کم تر و فضای داخلی خانوادگی تر سانتافه می تواند از مزایای این خودرو نسبت به نیسان مورانو باشد، ولی مواردی چون توان پیشرانه عملکرد ترمزها و عملکرد جعبه دنده و قابلیت های هدایت و پایداری و لذت رانندگی مورانو از نکات قدرت این خودروست.

مورانو برای افرادی که در جست وجوی تجربه ای متفاوت در رانندگی هستند خودرویی مجذوب کننده است و مثل سانتافه چندان حس یکنواختی را در شما ایجاد نمی کند.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای سانتافه 2400 سی سی با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای داخلی نیسان مورانو

مقایسه نیسان مورانو با کیا سورنتو

حال نوبت مقایسه نیسان مورانو با کیا سورنتو است. در طراحی ظاهر، مورانو و سورنتو تفاوت های زیادی با هم دارند. به شکل کلی طراحی مورانو طرف داران بیش تری نسبت به سورنتو دارد. چراغ جلوهای مورانو چراغ هایی کشیده اند و چراغ های عقب این خودرو هم مجهز به لامپ های LED است.

جلوپنجره مورانو هم کشیده است که باعث می شود با چراغ ها هماهنگی چشم نوازی داشته باشد. شکل طراحی چراغ ها کنار محفظه نفوذ باد که در سپر جلوست باعث شده مورانو ظاهری خشن و مجذوب کننده داشته باشد.

نکته جالب توجه دیگری که در طراحی ظاهری مورانو به چشم می خورد، طرح پنجره های کناری آن است که اگر از کمی دورتر آن ها را نگاه کنید، شبیه قطره آب به نظر می رسند. اما طراحی ظاهری سورنتو اصلاً خشن نیست. نه شکل چراغ ها، نه سپر و نه جلوپنجره. ولی در کل که نگاه کنیم، سورنتو، بااین که در مقایسه با مورانو حرفی برای گفتن ندارد، طراحی ساده و دل نشینی دارد. طراحی داخلی دو خودرو تقریباً یکسان است و نمی شود رجحان خاصی بین شان یافت.

با مقایسه نیسان مورانو با سورنتو باید گفت که نیسان مورانو موتور 6 سیلندر خورجینی با حجم 3500 سی سی دارد که قدرت آن 256 اسب بخار و گشتاورش 4400 نیوتن متر است. موتور 3300 سی سی سورنتو هم 6 سیلندر دارد که قدرت 242 اسب بخار و گشتاور آن 4500 نیوتن متر را تولید می کند. با این حال، مصرف سوخت مورانو 11 لیتر در 100 کیلومتر بوده که برای سورنتو، با وجود موتور بزرگ تر، به 11.9 لیتر در 100 کیلومتر افزایش می یابد. ولی چیزی که باعث ایجاد رجحان چشم گیری برای مورانو می شود جعبه دنده آن با سیستم CVT است که دارای سه حالت اسپرت، آرام و عادی است. در مقابل جعبه دنده سورنتو 5 دنده است که با شیفتر همراه می شود. علاوه بر این، دنده های مورانو نسبت به سورنتو، نرم تر تعویض می شوند.

سورنتو سیستم تعلیق دوجناقه مستقلی دارد و در عقب هم از سیستم تعلیق مولتی لینک برخوردار است. علاوه بر این سیستم، سورنتو در بخش عقبی خود از یک میل تعادل هم بهره می برد. مورانو، از سوی دیگر، دارای بازوهای مستقلی در جلوی خود است و در بخش عقبی هم از سیستم مولتی لینک برخوردار است. مورانو هم در بخش عقبی خود از یک میل تعادل 20 میلی متری بهره می برد. هم مورانو و هم سورنتو سیستم های ترمز کمکی الکتریکی دارند و از سیستم پخش کننده نیروی ترمز در هر چهار چرخ برخوردارند.

اما رجحان سورنتو نسبت به مورانو آن جاست که سورنتو دارای سیستم تعادلی الکتریکی ای است که هنگام لغزندگی جاده از انحراف خودرو در ترمزهای شدید جلوگیری می کند. سورنتو از سیستم دیگری هم بهره مند است که در شرایط حساس باعث قفل شدن چرخ ها می شود.

با مقایسه نیسان مورانو با کیا سورنتو از نظر ایمنی می توان گفت مورانو در ستون ها و سقف کیسه هوا دارد، و همچنین کیسه هوا دولایه ای برای دو سرنشین جلویی خود دارد. علاوه بر این، مورانو گاردهای محافظ دارد که از در رد می شوند تا جلوی ضربات احتمالی را بگیرند. از دیگر تجهیزات ایمنی مورانو می توان به کمربندهای پیش کشنده و دوربین جهت کنترل عقب خودرو اشاره کرد. ولی سورنتو هم، مثل مورانو، روی ستون 100 دارد و برای دو سرنشین جلویی هم از کیسه هواهای دولایه استفاده کرده، و دارای گاردهای محافظ است. علاوه بر این، در طراحی سورنتو از حس گر وزن برای جایگاه استفاده شده تا وقتی کسی روی جایگاه کنار راننده نباشد، کیسه هوای مخصوص آن جایگاه باز نشود.

جدا از این امکانات، مورانو امکاناتی دارد که سورنتو فاقد آن هاست؛ لامپ زنون، سیستم تهویه و کولر اتوماتیک، خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغ های خودرو.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات ارزشمندی از نیسان مورانو را در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از قیمت خرید و فروش نیسان مورانو مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2231

به "مقایسه نیسان مورانو با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه نیسان مورانو با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه نیسان مورانو با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید