مقبره ناپلئون، امپراطور عظیم فرانسه، عکس

به گزارش بالیو، مقبره ناپلئون بناپارت در سردابه مرکزی کلیسای اگلیس دو دوم در شهر پاریس واقع شده است. بقایای جسد امپراطور ناپلئون از طریق شش تابوت با جنس های مختلف نگهداری می گردد که برخی از این تابوت ها از موادی مانند چوب ماهون، بلوط و یا آبنوس هستند و هرکدام در داخل دیگری واقع شده است. در تاریخ 5 می 1821 ناپلئون در جزیره سنت و در تبعیدی که از سال 1815 شروع شده بود درگذشت. جسد او تا تاریخ 15 اکتبر 1840 در دره گل های شعمدانی قرار داشت.

مقبره ناپلئون، امپراطور عظیم فرانسه، عکس

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

در سال 1840 و به دستور لوئیس-فیلیپ که خواهان بازگرداندن امپراطور به خاک فرانسه بود، قبر ناپلئون نبش گشت و بقایای جسدش به پاریس آورده شد. خاک سپاری به شکل حکومتی و باشکوه برگزار گردید و جسد ناپلئون در کلیسای سنت جروم نهاده شد تا اینکه در سال 1861 و با کامل شدن تابوت ها و محل خاک سپاری جسد ناپلئون به مکان امروزی منتقل گشت. مقبره با سنگی قرمز و روی پایه ای از سنگ سبز گرانیتی قرار داده شده است که از طریق طرحی از تاج ناپلئون و به احترام پیروزی های عظیم او دور تا دور این مکان کشیده شده است. در سرتاسر سردابه نیز مجسمه هایی از طریق سیمارت تراشیده و قرار داده شده اند و نهایتاً مجسمه ای از خود ناپلئون در پشت مقبره نهاده شده است.

کلیسای اگلیس دو دوم بین سال های 1679-1706 و در دوره لویی چهاردهم ساخته شد و شهرت خاص ان به سبب گنبد بسیار زیبا و با شکوهش است که نمادی از معماری سبک باروک به شمار میرود. این گنبد از طریق نقاشی و نماکاری هایی از مسیح و سنت لوییس منقش شده است اما قسمت های خارجی گنبد در سال 1715 طلاکاری گشت. در سال 1842 ویسکونتی طراحی و ساخت محراب بالای کلیسا را به شکلی که با کل مقبره و ساختار کلیسا منطبق باشد برعهده گرفت. گنبد کلیسا همچنین دارای مجسمه هایی از دو برابر ناپلئون، جروم و جوزف بناپارت نیز میباشد مقبره فرزند ناپلئون که به جوجه عقاب معروف بود نیز در همین مکان قرار گرفته است، در دوران اخیر مزار افرادی مانند مارشال فوخ و لاوتنی نیز به این قسمت افزوده شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1094

به "مقبره ناپلئون، امپراطور عظیم فرانسه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقبره ناپلئون، امپراطور عظیم فرانسه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید