چگونه 24 ساعت را در جنوا ایتالیا بگذرانیم؟

به گزارش بالیو، 24 ساعت در جنوای ایتالیا

جنوا (Genoa) شهری در شمال غربی ایتالیا در نزدیکی مرز فرانسه است و با اینکه از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارد و پر از جاذبه های تاریخی دیدنی ست اما گاهی از طرف گردشگران نادیده گرفته می گردد. گردشگران معمولا در جست و جوی تابش آفتاب به محله های زیبا و تماشایی پورتوفینو و Cinque Terre می فرایند. این شهر ویژگی ها جالب توجهی دارد؛ محل تولد کریستوف کلمب دریانورد معروف و کاشف آمریکا است و سس خوشمزه پستو که یکی از پرطرفدارترین طعم دهنده هاست برای اولین بار در این شهر درست شد. ویژگی جذاب دیگر شهر این است که در آن زندانی هست که مارکوپولو، جهانگرد معروف در آنجا داستان سفرهای خودش را برای دیگران تعریف می کرد. موقعیت این شهر که بین کوه و دریا قرار گرفته آب و هوای معتدلی را در تمام طول سال برایش رقم زده است. با 2 ساعت پرواز مستقیم از بریتانیا راحت به این شهر می رسید و اگر به دنبال شهری دیدنی برای تماشای تاریخ و فرهنگ و امتحان طعم غذاهای خوشمزه هستید می توانند در هر زمانی از سال به این شهر بروید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا گشتی 24 ساعت در جنوا داشته باشیم.

چگونه 24 ساعت را در جنوا ایتالیا بگذرانیم؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

در کجا اقامت کنید؟

اگر می خواهید رنوسانس ایتالیا را بهتر بشناسید به هتل موچیا جنوا بروید؛ یک هتل قرن شانزدهمی که در مرکز تاریخی جنوا واقع شده است و فقط 300 متر تا کلیسای جامع سان لورنزو فاصله دارد. در این هتل، روز را با نان های مخصوص خانگی و مربای ارگانیک بر روی تراس آغاز می کنید و شب هم در اتاق های بزرگ با گچ بری های جذاب استراحت می کنید. اگر به دنبال هتلی لوکس تر هستید به گرند هتل ساووآ (Grand Hotel Savoia) بروید این هتل 5 ستاره که مجلل ترین هتل شهر است در سال 1897 تاسیس شده و اشراف زاده های قدیمی ایتالیا به آن علاقه خاصی داشتند.

از کجا بازدید کنید؟

در اوایل دهه 1990 ساختمان های زیادی در این شهر ساخته شد برای همین امروز در بندر قدیمی، رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد. در کنار این ها، آسانسور پانورامایی، جنگل بارانی استوایی و بزرگ ترین آکواریوم اروپا، چهره این بندر را جذاب تر نموده است. اگر می خواهید جنوا را با همه زیبایی هایش بهتر کشف کنید در کوچه پس کوچه های کاروگی که در پشت بندر است و به کاخ هایی مثل پلازا دی سان جیورجو می رسد قدم بزنید. یکی از باشکوه ترین خیابان های جنوا خیابان پادشاهان است که 250 متر طول دارد و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. این خیابان کاملا پیاده رو ست و دو طرف آن در احاطه خانه های مجلل قرن شانزدهم است. دو تا از درخشان ترین و بهترین کاخ ها پلازو روسو و پلازو بیانکو هستند که امروز تبدیل به گالری های هنری شده اند و در آن ها آثاری از استادان قدیمی مثل آنتونی فان دیک، کاراواجو و پائولو ورونز به چشم می خورد. سوار آسانسور شیشه ای شوید و به پشت بام پانورامایی پلازو بیانکو بروید تا یکی از بهترین چشم اندازهای شهر را ببینید.

چه بخورید؟

مردم جنوا می گویند نان فوکاسیا که از معروف ترین نان های ایتالیایی است در این شهر بندری اختراع شده. در اینجا این نان به شکل مربع های ضخیم درست می گردد و بر روی آن زیتون گذاشته می گردد. آن ها این نان را در هنگام صبحانه به همراه کاپوچینو می خورند. در اطراف میدان دل اربه کافه های زیادی هست که می توانید صبح زود به این کافه ها بروید و طعم این صبحانه خوشمزه را بچشید. اینجا بهترین مکان جنوا برای تماشای بیدار شدن شهر است. یکی از بهترین جاها برای خوردن ناهار گذرگاه باریکی است که در راستای بندر واقع شده است و در آنجا غرفه هایی هستند که لا فاریناتا (la farinata) یک جور پنکیک کرپ می فروشند که از آرد نخودچی درست می گردد. مغازه friggatorie ماهی سرخ شده را در کاغذهای قیفی شده می گذارد و به مشتری ها می دهد. نزدیکی جنوا به دریا و کوه، غذاهای متنوعی را برایش به ارمغان آورده است برای همین هم هست که در اینجا می توانید هم زمان هم غذاهای دریایی تازه بخورید و هم حبوبات، مغزها و زیتون. رستوران زفرینو که در نزدیکی خانه کریستوف کلمب واقع شده است پر از غذاهای پرطرفدار است و افراد معروف زیادی برای غذا خورن به آنجا می فرایند. اگر می خواهید یک غذای جنوایی اصیل بخورید به سراغ یک کاسه پاستای آب پز بروید که روی آن سس پستوی سبز زیادی ریخته شده باشد.

از کجا خرید کنید؟

جنوا هم مثل ونیز در گذشته تجارت های زیادی با شمال آفریقا و خاورمیانه داشته که این، میراثی را در طعم غذاها و ادویه های شهر به جا گذاشته است. مغازه پیترو رومننگو با ویترین هایی که پر از میوه های آب نباتی رنگارنگ است مشتری ها را جذب می نماید. در مغازه ادویه Drogheria Torielli مشتری ها برای خرید یک شیشه ادویه رنگارنگ، یک شیشه عسل و سبزیجات معطر مدت ها در صف می ایستند. در خیابان سپتامبر بوتیک های زیادی هست که جای خوبی برای خرید را به وجود آوده اند. در ویا روما بززگ ترین برندهای بین المللی و ایتالیایی را پیدا می کنید.

در کجا گشت و گذار کنید؟

آب و هوای ملایم جنوا خودش را به خوبی در پوشش گیاهی متنوع شهر نشان داده و از آن بهشتی برای دوستداران باغ و گل و گیاه ساخته است. نجیب زاده های قرن نوزدهم، ثروت و موقعیت خودشان را در ویلاهایی با باغ های تماشایی نشان می دادند. در میان این ویلاها، ویلای دورزو پالاوینچینی (Durazzo Pallavicini) یکی از رمانتیک ترین هاست. این ویلا که توسط میشل کانزیو طراحی شده باغی تماشایی با مسیرهای پرپیچ و خم در میان درختان نخل دارد و معماری نئوکلاسیک و گل های بومی و زیبا، چشم اندازهای خیره کننده ای به آن بخشیده اند.

منبع: thetravelmagazine.net

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 705

به "چگونه 24 ساعت را در جنوا ایتالیا بگذرانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه 24 ساعت را در جنوا ایتالیا بگذرانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید