جاذبه های گردشگری ژنو ، شهر بین المللی سوئیس

به گزارش بالیو، شهر ژنو، دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس (پس از زوریخ) و پرجمعیت ترین شهر روماندی (بخش فرانسوی زبان سوئیس) است که در کناره غربی دریاچه ژنو قرار گرفته است. معروفیت ژنو تنها به خاطر بانک های آن نیست. این شهر به عنوان مرکز صلح در دنیا شناخته شده؛ جاذبه های گردشگری ژنو و امکانات زیادی برای ارائه به دنیاگردان در خود دارد. برای این که طعم آرامش واقعی را در سفر به ژنو بچشید، می بایست به کنار دریاچه ژنو بروید و در حالی که گردشگرانی که در رفت و آمد هستند را دیدن می کنید، از نوشیدن نوشیدنی های خوش طعم سوئیس و مزه مزه کردن پنیر خوش کیفیت سوئیس لذت ببرید. برای این که از زمان خود در این شهر بیشترین استفاده را ببرید و سفر خاطره انگیزی داشته باشید، حتما نکات زیر را در خصوص دیدنی های ژنو و جاذبه های گردشگری ژنو بخوانید.

جاذبه های گردشگری ژنو ، شهر بین المللی سوئیس

چرا سفر به ژنو!؟

شهر ژنو سوئیس در ماه ژوئیه که محلی ها و گردشگران فرانسوی تصمیم می گیرند لباس های اسکی خود را در بیاورند و لباس های شنا به تن نمایند و برای شنا به این منطقه بیایند زنده می گردد. زمانی که دمای هوا به 30 درجه سانتی گراد می رسد. رستوران های ساحلی پر می شوند از گردشگرانی از سرتاسر دنیا و صدای همهمه در سواحل دریاچه ژنو می پیچد. این شهرِ سوئیس مقر اروپایی سازمان ملل متحد و مقر اصلی کمیته بین المللی صلیب سرخ می باشد. بعلاوه مرکز فرهنگی کشور فرانسه زبان سوییس محسوب می گردد. با جاذبه های تاریخی فوق العاده و جاهای عالی برای خوردن و نوشیدن و سرگرمی کردن. جدا از مرکز شهر که منطقه تجاری مرکزی برای بانک دارهای دنیایست، در سفر به ژنو، تعداد بسیاری فروشگاه و کافه اصیل سوئیس وجود دارند که می بایست حتما سری به آن ها بزنید و جاذبه های گردشگری ژنو رو ببینید.

در سفر به ژنو چه کنیم !؟

از آنجایی که در شهر ژنو سوئیس، دو گالری بسیار عالی در فاصله خیلی نزدیک بهم قرار دارند، این شهر یک شهر ایده آل برای عاشقان هنر محسوب می گردد چون جاذبه های گردشگری ژنو کم نیستند. موزه بزرگ هنر و تاریخ Musée dArt et dHistoire، دارای کلکسیون فوق العاده ای از آثار اساتید قدیمی نقاشی و هنرمندان امپرسیونیست است. برای مثال، تابلوهای نقاشی منظره از نقاش سوییسی فردیناند هودلر. اما اگر در پی لذت بردن از آثار پیشرو و تاثیر گذار هنری هستید، از موزه هنرهای مدرن و معاصر ژنو Genevas Museum of Modern & Contemporary Art که در یک کارخانه قدیمی در منطقه واقع شده است بازدید کنید و بازدید از دیدنی های ژنو را از دست ندهید. اگر دوست داشته باشید ناحیه اطراف دریاچه ژنو یا همان طور که مردم محلی آن را صدا می زنند Lac Léman را بگردید، ممکن است هفته ها طول بکشد؛ اما برترین قسمت برای آغاز این گردش در سفر به ژنو، منطقه نیان Nyon است. منطقه نیان Nyon در زمان رومی ها یک شهر مهم بود، آن هم شهری خیلی بزرگ تر از ژنو. اما هم اکنون بخشی از شهر ژنو محسوب می گردد. موزه رومی های نیان Musee Romain Nyon یک موزه تاثیرگذار و مملو از عتیقه های به جا مانده از دوران رومی هاست. اگر هوادار داستان و انیمیشن های تن تن باشید، حتما نام این موزه را در یکی از کتابهای کلاسیک و مشهور تن تن نوشته هرژه به نام رابطه حساب شده The Calculus Affair دیده اید. مرنام بی نظیر دیگری که در اواخر ماه ژوئیه در سوئیس برگزار می گردد، مرنام اکران های رایگان فیلم در ژنو است. اگر علاقه مند هستید، یک پتو و یک نوشیدنی و مقداری پنیر مشهور سوئیس بردارید و شب خود را در کناره های دریاچه دلفریب ژنو در حال دیدن یک فیلم مجذوب کننده بگذرانید.

کجا اقامت کنیم !؟

در شهر ژنو سوئیس، هتل های کوچک و بزرگ بسیاری وجود دارند که اقامت در هر یک از آنها لذت بخش و زمینه ساز خاطرات به یاد ماندنی خواهد بود. برای مثال هتل چهار ستاره بریستول Hotel Bristol که در قرن نوزدهم میلادی تاسیس شده است، در مقایسه با هتل های زنجیره ای و بزرگ دیگر شهر ژنو، یک هتل کوچک و صمیمیست. باشگاه ورزشی کوچک و جمع و جور این هتل در زیرزمین آن واقع شده است، اما بسیار مجهز است. رستوران آن هم نزد گردشگران و مردم محلی خیلی محبوب است. سرآشپز این رستوران که برونو مارشال Bruno Marchal نام دارد، یکی از مردم محلیست و با 14 امتیاز گالت مایو (یک نوع امتیاز بندی ویژه برترین رستوران های دنیا) همراه با برترین های دنیا در قسمت های بالای رده بندی برترین رستوران های دنیا واقع شده است. اگر در پی یک تجربه ویژه هستید، به هتل پنج ستاره چهار فصل Four Seasons Hotel des Bergues در کناره دریاچه بروید. این هتل که در سال 1834 تاسیس شده، قدیمی ترین هتل شهر ژنو است. اما برخلاف ظاهر آنتیک و قدیمی اش، وسایل و امکانات آن کاملا به روز و مدرن هستند. برای مثال، دارای یک استخر و رامشگاه (اسپا) سرپوشیده و بسیار مجهز است. یک شام دو نفره در رستوران ستاره دار این هتل، رستوران یک تجربه فراموش ناشدنی است. رستورانی درجه یک با غذای ایتالیایی فوق العاده و دکوراسیون داخلی ممتاز. تنها کافیست نگاهی به نقاشی های با دست نقاشی شده بسیار زیبای روی دیوارها بیاندازید. هتل دیگری که بهتر است برای اقامت در نظر بگیرید، هتل Grand Hotel Kempinski Geneva می باشد که با سه رستوران عالی و یک کلوب و سالن تئاتر 1300 نفره در مرکز شهر ژنو سوئیس واقع شده است و از دیدنی های ژنو هستش.

برای خوردن و نوشیدن به کجا برویم !؟

تنوع رستوران ها در شهر ژنو غیر قابل باور است و این رستوران ها خود از دیدنی های ژنو به حساب می آیند. برای مثال، رستوران LAdresse Table & Wear یک رستوران بسیار شیک است که در قسمتی از آن یک بار و در قسمت دیگر آن ، یک بوتیک واقع شده است. بنابراین سیلی از جوانان شهر ژنو به این رستوران می آیند تا لباس های مارک های مختلف را امتحان نمایند و در عین حال از خوردن یک غذای خوش طعم لذت ببرند. اگر زمانی به رستوران رفته اید که هوا خیلی خوب است، یکی از میزهای روی پشت بام یا تراس رستوران را درخواست کنید. خانم والری آزولای Valérie Azoulai بوتیک را اداره می نماید و مادرش گابریل Gabriele، کافه رستوران را. منوی رستوران، ترکیبی از غذاهای آسیایی و غذاهای مدیترانه ای را عرضه می نماید. اما سبک طراحی رستوران و سرویس غذاخوری آن بسیار ساده و بی تکلف است. برترین کافه ای که می توانید برای نوشیدن به آن جا بروید و در عین حال، زیباترین منظره از شهر قدیم قرون وسطایی ژنو سوئیس را دیدن کنید، بار هتل قرن شانزدهمی Hôtel de Ville است. اگر به این مکان رفتید، به خاطر داشته باشید که حتما نوشیدنی که یک نوشیدنی سفید رنگ، سبک و خوش طعم از تاکستان های دریاچه ژنو هست را امتحان کنید. از طرفی بعضی از برترین رستوران های ژنو در منطقه کاروژ Carouge از شهر ژنو که به مقدار یک تراموا سوار شدن کوتاه با مرکز شهر فاصله دارد، قرار دارند. منطقه کاروژ Carouge که به وسیله معماران ایتالیایی در قرن هجدهم میلادی ساخته شده، قبلا یک شهر مجزا بوده است. این منطقه دیگر یک ناحیه بسته و مجزا به شمار نمی رود، اما هنوز کمی متفاوت (آرام تر و پرآرامش تر) از سایر قسمت های شهر به نظر می آید. در این منطقه همه برای توقف کردن و گپ زدن زمان دارند. اگر می خواهید از رستوران های این منطقه بدانید و از دیدنی های ژنو لذت ببرید، کافه Café du Marche و هتل Hotel Auberge Communale دو جای بسیار عالی برای صرف یک وعده غذایی مفصل و یک نوشیدنی خوشمزه هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2314

به "جاذبه های گردشگری ژنو ، شهر بین المللی سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ژنو ، شهر بین المللی سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید