ممنوعیت سفر زمینی به ترکیه تا اطلاع ثانویه

به گزارش بالیو، مدیرکل ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از ممنوعیت سفر به ترکیه تا اطلاع ثانوی اطلاع داد و گفت: بر اساس آخرین پروتکل های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مسافران غیر ایرانی از چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ نمی توانند وارد ایران شوند و برای ایرانی ها هم پروتکل های خاصی پیش بینی شده است.

ممنوعیت سفر زمینی به ترکیه تا اطلاع ثانویه

به گزارش ایسنا، جواد هدایتی اظهار کرد: بر اساس آخرین پروتکل های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی این ستاد، با توجه به نگرانی به وجود آمده درباره شناسایی سویه نو ویروس کرونا و شرایط شیوع آن در کشور های دیگر محدودیت های نوی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: از نکات مهم ابلاغیه نو که 28 آذر ماه اعلام شد، این است که تا اطلاع ثانوی اتباع خارجی از کشور های انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ نمی توانند وارد ایران شوند چرا که در این کشور ها سویه نو ویروس کرونا بیشترین اندازه ابتلاء و درگیری را ایجاد نموده است. بعلاوه ایرانی هایی که از این مقاصد قصد ورود به کشور را داشته باشند ضمن داشتن کارت واکسن (یعنی دریافت هر دو دز واکسن) باید تست منفی PCR را با مدت زمان 48 تا 72 ساعت ارائه دهند.

مدیرکل ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: ضمناً اگر مسافران ایرانی ورودی از این کشور ها دارای علائم بیماری باشند، با وجود اینکه تست شان منفی شده و کارت واکسن دارند، باید با هزینه شخصی به مدت دو هفته در مراکز معین شده قرنطینه شوند.

هدایتی با بیان اینکه کشور های ممنوعه آفریقایی همچنان دارای ممنوعیت و محدودیت های اعلام شده در ابلاغیه های گذشته هستند، گفت: از سوی دیگر برای اتباع ایرانی مرز های زمینی برای سفر های گردشگری به ترکیه بسته و سفر به این کشور ممنوع شد. در این صورت تنها گروه های هفت گانه اعلام شده مانند دیپلمات ها، دانشجوها، دو تابعیتی ها و... می توانند تا اطلاع ثانوی به این کشور سفر نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2103

به "ممنوعیت سفر زمینی به ترکیه تا اطلاع ثانویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت سفر زمینی به ترکیه تا اطلاع ثانویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید