موافقت شورای شهرستان با الحاق بخش مرکزی به شهر یزد

به گزارش بالیو، خبرنگاران/یزد اعضای شورای اسلامی شهرستان یزد ضمن موافقت با الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد؛ بر تسریع در این اقدام از سوی فرمانداری تاکید کردند.

موافقت شورای شهرستان با الحاق بخش مرکزی به شهر یزد

در چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهرستان یزد و با حضور محمد یارمند مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری، محمدحسین پاکدل بخشدار مرکزی، محمدجواد آقایی معاون فرماندار یزد و زارع رئیس شورای بخش مرکزی یزد، موضوع الحاق بخش مرکزی به شهر یزد مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به درخواست روستاهای این بخش برای این اقدام، اعضای شورای شهرستان یزد ضمن موافقت با الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد، بر تسریع در این اقدام از سوی فرمانداری و استانداری یزد تاکید کردند.

حمیدرضا قمی رییس شورای اسلامی شهرستان یزد در ابتدای این جلسه، ضمن اشاره به مزایای کلان شهر شدن یزد، شرح داد: یزد در مقایسه با سایر کلانشهرها، همه مولفه ها و مسائل و عوارض کلانشهرها را تحمل می کند، مضاف برآن چسبندگی بخش مرکزی و حمیدیا به یزد لزوم سیاستگذاری همسو و هماهنگ را در مدیریت شهری ایجاب می کند.

بخش مرکزی شامل 12 روستای دارای دهیاری، با وسعت دو هزار و 532 هکتار و جمعیتی در حدود 40 هزار نفر است که به جز فهرج مابقی در حریم شهر یزد قرار دارند که پنج روستای این بخش در حریم منطقه دو شهرداری یزد هستند.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان یزد، ارائه خدمات شهری مطلوب تر در بخش مرکزی، نظارت بر ساخت و سازها، استفاده از حمل و نقل عمومی در این منطقه و ارائه طرح های فرهنگی اجتماعی از عمده دلایل الحاق بخش مرکزی به شهر یزد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1323

به "موافقت شورای شهرستان با الحاق بخش مرکزی به شهر یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت شورای شهرستان با الحاق بخش مرکزی به شهر یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید