کمرانی: توانایی کسب نخستین طلای بازی های آسیایی و سکونشینی در جهان را داریم، تقدیر نه، انتظار حمایت دارم

به گزارش بالیو، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان مدعی شد تیمش بعد از سال ها به سطحی رسیده است که توانایی سکونشینی در جهان را دارد.

کمرانی: توانایی کسب نخستین طلای بازی های آسیایی و سکونشینی در جهان را داریم، تقدیر نه، انتظار حمایت دارم

مهرو کمرانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عملکرد بانوان ملی پوش تکواندو در تورنمنت های بین المللی ایران گفت: برگزاری سه تورنمنت پشت سر هم برای بچه ها مانند یک ماراتن بود. مربیان از این فشار خسته شده بودند، چه برسد به بازیکنان که در هر سه تورنمنت به میدان رفتند. با وجود این فشار تمام بچه ها غیرت به خرج دادند و از عملکرد آنها راضی هستم. اینکه بچه ها آنقدر غیرتمند ظاهر شدند و تلاش کردند تمام مدال ها را خودشان کسب کنند و به کشورهای دیگر ندهند، ارزشمند است.

وی در مورد سطح برگزاری مسابقات شرح داد: سطح برگزاری مسابقات خوب و تجربه بسیار خوبی برای بچه های ما شد. 60 امتیاز مسابقات باعث شده بود، بچه ها با تمام توان تلاش و هر آنچه که می توانند را کسب کنند. نسترن ولی زاده و ناهید کیانی پیروز به کسب 60 امتیاز شدند و ملیکا میرحسینی پس از کسب دو مدال طلا در دو تورنمنت ابتدایی، با وجود آسیب دیدگی از ناحیه زانو پیروز به کسب یک مدال برنز دیگر شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان با ابراز رضایت از پیشرفت شاگردانش گفت: سطح فنی دختران ما نسبت به سالیان گذشته خیلی پیشرفت کرده است و تقریباً مانند بهترین های دنیا کار می کنند. اصلاً نمی گویم که بدون نقص هستیم و همچنان جا برای پیشرفت داریم، اما هر آنچه را که در این چند وقت کار کرده بودیم، بچه ها به اجرا گذاشتند. در گذشته چندین بار گفتم که از تیم راضی نیستم، اما این بار به خاطر رشد کل تیم، نه تک مهره ها واقعاً راضی هستم. همه مربیان خارجی نیز این موضوع را تأیید کرده و به ما تبریک گفتند. به این تیم ایمان دارم و مطمئنم باز هم می توانیم سکوهای مهم را کسب کنیم.

کمرانی راجع به شانس دختران ایران برای حضور در رقابت های گرندپری شرح داد: رنکینگ چند بازیکن ما به حضور در گرندپری نزدیک شده است. مسابقات جام ریاست فدراسیون دنیای در اروپا نیز برگزار گشت و همانطور که ما امتیاز گرفتیم رقبای ما نیز امتیاز کسب کردند. منتظر بودم مسابقات به اتمام برسد تا رنکینگ ها را محاسبه کنم. نگار اسماعیلی، غزل سلطانی، زهرا شیدایی، کوثر اساسه، ملیکا میرحسینی و حتی ناهید کیانی با وجود تغییر وزن و به خاطر کسب 60 امتیاز شانس حضور در گرندپری را دارند. اگر باز هم رنکینگ بازیکنان ما نرسد شانس کسب یک 20 امتیاز دیگر را داریم.

وی با ابراز رضایت از مبارزه بانوان ملی پوش تکواندو با ستاره های دنیا گفت: وقتی بچه ها با بازیکنان خوب دنیا مبارزه می کنند، ترس شان از نام حریفان از بین می رود. دیگر بچه های ما مانند گذشته ترسی از قهرمانان بزرگ دنیا ندارند. دلیل این موضوع نیز این است که در هر رویدادی یکی از قهرمانان دنیا مانند ویلیامز را شکست دادیم. این خودباوری خیلی برای تیم بانوان خوب است. خودباوری که یک ساله به دست نیامده است و چهار سال زمان برد تا اتفاق بیفتد و امیدوارم ادامه داشته باشد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: در جریان مسابقات، تیم های ازبکستان و اردن از ما برای برگزاری اردوی مشترک دعوت کردند. این تیم ها از حضور در ایران و مبارزه با بازیکنان ما مسرور بودند. مربیان این تیم ها چند بار گفتند که ایران تیم خیلی خوبی شده است و دوست داریم با شما اردو داشته باشیم. از این اتفاق خیلی مسرورم که حالا از ما دعوت می شود به اردوی مشترک برویم.

کمرانی درباره نامشخص شدن بودن سرنوشت ادامه فعالیت مربیان تیم های ملی و اینکه جلسه ای در این مورد داشته است یا نه، به خبرنگاران گفت: جلسه ای نداشتیم و صحبتی رد و بدل نشده است. هنوز هیچ جلسه حضوری که بخواهم در این مورد صحبت یا دفاعیه ای داشته باشم، نداشتم و برنامه ای نیز از من نخواستند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به دستاوردهای سالیان اخیر و ارتباط خوب بازیکنان با شما، انتظار تداوم همکاری با تیم ملی را ندارید؟، شرح داد: بازیکنان سرباز هستند و باید وظیفه خود را انجام بدهند، اما اینکه این تغییر تأثیرگذار خواهد بود یا نه را باید کارشناسان نظر بدهند. تنها می توانم بگویم بعد از این همه سال تیمی را ساختم که می تواند در مسابقات دنیای سکونشین باشد و بازیکنانی داریم که می توانند اتفاقات خوب را رقم بزنند. انتظار تقدیر و تشکر ندارم، اما بعد از این همه سال انتظار حمایت دارم.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در مورد شانس کسب نخستین مدال طلای تاریخ بازی های آسیایی در بخش بانوان تأکید کرد: فکر می کنم با وجود بازیکنانی که باتجربه شدند و شرایط خوبی دارند، می توانیم در بازی های آسیایی مدال های خوب و حتی مدال طلا بگیریم. بازیکنان ما بهترین های آسیا را شکست دادند و توانایی خود را ثابت کردند. می دانم که این اتفاق می افتد. البته قوانین داوری نیز تغییر کرده است و ما باید خودمان را با این قوانین هماهنگ کنیم. با توجه به قوانین داوری تازه باید خیلی زود اردوها را شروع کنیم تا بچه ها خودشان را با این سیستم که از ابتدای خرداد ماه اجرایی می شود، بهِ روز کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2206

به "کمرانی: توانایی کسب نخستین طلای بازی های آسیایی و سکونشینی در جهان را داریم، تقدیر نه، انتظار حمایت دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمرانی: توانایی کسب نخستین طلای بازی های آسیایی و سکونشینی در جهان را داریم، تقدیر نه، انتظار حمایت دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید