میدان جمهوری ایروان؛ ارمنستان

به گزارش بالیو، میدان جمهوری ایروان در ارمنستان از دیدنی ترین مناطق پایتخت ارمنستان است. همراه خبرنگاران باشید تا با این میدان بیشتر آشنا شوید.

میدان جمهوری ایروان؛ ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

میدان جمهوری ایروان که سابقا با نام میدان لنین (Lenin) شناخته می شد، یکی از دیدنی ترین مناطق ایروان پایتخت زیبای ارمنستان است. علاوه بر موقعیت قرار دریافت آن در مرکز که توسط خیابان های اصلی قطع می گردد و در بسیاری از موارد از آن عبور می کنید، یکی از مکان هایی است که هر گردشگری که به ارمنستان سفر می نماید یک بار از آن دیدن خواهد نمود. این میدان بیضی شکل، در سال های اخیر نیز به محلی برای برگزاری مهم ترین کنسرت های موسیقی و اجرای آهنگ های مختلف که البته محدود به آهنگ های ارمنی نمی گردد، تبدیل شده است که سبب شده افراد از سراسر ارمنستان برای شرکت در این مراسم جذاب به این مکان بیایند. با خبرنگاران همراه باشید تا جزییات بیشتری از این مکان جذاب را در اختیارتان قرار دهیم:

تاریخچه میدان

دوران اتحاد جماهیر شوروی، عصر بازسازی برای تمام کشورهای اتحاد جماهیر شوروی به شمار می رفت که ارمنستان نیز از این امر مستثنی نبود. نقشه بازسازی میدان درسال 1926 مطرح شد و تا سال 1952 برای پیشرفت آن کوشش هایی صورت گرفت. معمار ارشد آن، آلکساندر تامانیان(Alexander Tamanyan) نام داشت که پس از انقلاب از پتروگراد(Petrograd) به ایروان نقل مکان نموده بود. اولین نقشه بازسازی ایروان در سال 1924 کشیده شد، که در آن توجه خاصی به ساخت این میدان داشتند. اگرچه بخش عظیمی از نقشه های تامانیان غیر قابل اجرا و سخت به نظر می رسیدند، اما با تمام این اوصاف این میدان ساخته شد. تمامی تکیه خانه ها، رستوران ها و حمام ها تخریب شدند و جای خود را به ساختمان های جدید دادند. این ساختمان های جدید ترکیبی ازسبک ها و معماری های برتر جهانی را به نمایش می گذاشتند. همانطور که اشاره شد، این میدان را سابقا با نام میدان لنین(Lenin) می شناختند. به این دلیل که در سال های قبل مجسمه ای از یک انقلابی مارکسیست روسی به نام لنین (Lenin) در آن وجود داشت که خرد و سیاستش منجر به انقلاب روسیه در سال 1917 شد. این مجسمه نیز توسط هنرمند برجسته شوروی Sergei Merkurov ساخته شد و در قسمت جنوبی این میدان بیضی شکل نهاده شد. در نوامبر سال 1940 و همزمان با بیستمین سالگرد جمهوری ارمنستان شوروی از این مجسمه که توسط دو معمار برجسته به نام های Natalia Peremuzova و Levon Vartanov طراحی شده بود، رونمایی کردند. این مجسمه همچنین به سبب جزییات موجود در آن و محل قرار دریافتش، یکی از بهترین مجسمه های ساخته شده از Lenin بود که در تمام ساعات شبانه روز خودنمایی می کرد. اما این مجسمه در حال حاضر در این میدان وجود ندارد، پس از آنکه ارمنستان مجددا استقلال خود را به دست آورد، مجسمه را از آن محل برداشتند و اکنون در حیاط موزه تاریخ ملی نگهداری می گردد.

سبک معماری میدان جمهوری

به طورکلی، میدان ها درشهرهای مختلف به طرق گوناگون ساخته می شوند، بعضی از آنها توسط یک معمار طراحی می شوند و همواره سبک خود را حفظ می نمایند (مانند la Place de vogues که توسط Claude de chastillon در پاریس طراحی شده است)، در حالی که تعدادی از آنها ممکن است در طول دهه های مختلف ساخته شوند، بدین معنا که نه تنها معماران مختلف بر ساخت آنها نظارت دارند بلکه سبک های معماری مختلفی را نیز شامل می شوند. به عنوان مثال میدان Saint Mark در ونیز یا میدان Palace در لنینگراد. میدان جمهوری هم که 14000 مترمربع مساحت دارد، دارای یک سبک معماری واحد است.

ساختمان های اطراف میدان جمهوری

میدان به وسیله 7 ساختمان مهم احاطه شده است.

  • گالری ملی و ساختمان موزه تاریخ (درقسمت شمالی) - گالری ملی هنر شامل بیش از 25000 نقاشی از هنرمندان ارمنی، روسی و اروپایی است. موزه تاریخ نیز در بردارنده 400000 قطعه از میراث ارمنستان است.
  • وزارت دارایی (در جنوب شرقی)
  • خانه دولت - در برگیرنده ادارات مهم دولتی ارمنستان است. تامانیان برای طراحی خانه دولت، معماری سنتی ارمنستان را مطالعه کرد و یک اثر به یاد ماندنی خلق کرد.
  • اداره پست مرکزی ارمنستان (در جنوب شرقی) - شامل امکاناتی مانند تلگرام، تلفن های راه دور، تبدیل پول، کارت پستال هایی برای خرید، ارسال و دریافت بسته های پستی است.
  • هتل Marriott Armenia (جنوب غربی) - این هتل در حال حاضر تنها هتل بین المللی در ایروان است.
  • وزارت امورخارجه (شمال غربی)
  • وزارت انرژی و منابع طبیعی (جنوب غربی)

ساختمان ها عمدتا از سنگ tufa ارمنی و به رنگ قرمز و سفید ساخته شده اند. زمانی که وارد میدان می شوید، ساعت بسیار بزرگی در ساختمان دولت توجه شما را جلب خواهد نمود که در مسکو ساخته شده و در سال 1914 به ایروان آورده شده است. قطر صفحه آن در حدود 4 متر است و عقربه بزرگ آن 188 سانتی متر و عقربه کوچک 170 سانتی متر است.

فواره های موزیکال میدان جمهوری

در هنگام عصر این میدان بسیار شلوغ است، خصوصا در اوایل بهار و اواخر پاییز، زیرا در این بازه های زمانی است که این فواره های موزیکال که توسط مهندس و دانشمندی به نام Abram Abramyan طراحی شده است - راه اندازی می شوند و یک نمایش نورانی زیبا را درست در مقابل گالری هنر و موزه تاریخ به نمایش می گذارند. نمایش معمولا در ساعت 9 یا 10 شب شروع می گردد و تا ساعت 11 ادامه دارد. رنگ های فواره ها مطابق با ریتم آهنگ ها تغییر می نمایند. همچنین جریان های آب به نوبت تغییر راستا می دهند. این نمایش واقعا سرگرم نماینده و جذاب است و ارزش بازدید را دارد.

البته در سال 2007 سیستم این فواره ها پیشرفت کرد و امروزه توسط کامپیوتر کنترل می شوند. در کل میدان جمهوری یک مکان فوق العاده مهم برای تمامی مردم ارمنستان بوده و یک مقصد جالب و سرگرم نماینده برای گردشگران به شمار می رود. میدانی که هم در طول روز و هم در هنگام شب باید ازآن بازدید کرد و در ساعات مختلف چشم اندازها و احساسات متفاوتی را از بودن در آن احساس خواهید کرد. در هنگام شب، میدان بسیار جذاب و تاثیرگذار خواهد بود و در طول روز شما این شانس را خواهید داشت که از ساختمان های مهم آن بهره مند شوید، موزه تاریخ ملی (که معمولا تا 5 بعدازظهر بازاست) را ببینید، با آثار هنرمندان ارمنی و دیگر کشورها آشنا شوید و البته به کافه ها و مراکز خرید در نزدیکی آن بروید.

منبع: کجارو / traveltoarmenia.am
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 860

به "میدان جمهوری ایروان؛ ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان جمهوری ایروان؛ ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید