نوآوری در دبی تمامی ندارد ، کاشت یک میلیون درخت در بهشت 64 کیلومتری ، عکس

به گزارش بالیو، شرکتی با هدف سرسبز کردن دبی، پروژه ستون سبز را شروع نموده و هدفش آن است که این منطقه بیابانی را به بهشت سرسبزی با بیش از یک میلیون درخت تبدیل کند.

نوآوری در دبی تمامی ندارد ، کاشت یک میلیون درخت در بهشت 64 کیلومتری ، عکس

تینا مزدکی: شرکت URB باهدف تبدیل کردن دبی به بهشتی سرسبز، در نظر دارد که پروژه ای را بانام ستون سبز دبی (Dubai Green Spine) به ثمر برساند. در این پروژه کاشت بیش از یک میلیون درخت پیش بینی شده است. ستون سبز دبی طولی معادل 64 کیلومتر خواهد داشت و در اطراف جاده شیخ محمد بن زاید که بزرگراه اصلی این منطقه است، ساخته خواهد شد.

مجموعه پنل های خورشیدی غول پیکر، برق را برای راه اندازی یک سیستم تراموا برقی و نیروی کافی برای پاسخگویی به احتیاج برق تقریباً 130هزار واحد خانه را فراهم می نماید. کانال های راهنمایی آب سیل نیز برای یاری به جذب و مدیریت آب باران و... نصب خواهد شد، که قطعاً پس از سیل های اخیر بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته است.

بعلاوه بیش از یک میلیون درخت در پارک ها، باغ ها و مزارع شهری که میوه و سبزی ها را فراوری می نمایند کاشته خواهد شد. ستون سبز دارای تعدادی زمین بازی، منطقه ها ورزشی و تناسب اندام در فضای باز و امکانات ورزشی اختصاصی خواهد بود. همان طور که مسیرهای پیاده روی و حتی منطقه ها پارک مرتفع به سبک خطی در این پروژه برنامه ریزی شده است، دوچرخه سواری نیز موردتوجه است. بعلاوه منطقه ها خرده فروشی، ازجمله فروشگاه های مواد غذایی وجود خواهد داشت.

Urb این چنین شرح می دهد که با ادغام یک شبکه جامع از مسیرهای سبز، مسیرهای عابر پیاده و مسیرهای دوچرخه سواری، این پروژه اتصال درون شهری را افزایش می دهد و دسترسی ساکنان را به خدمات ضروری و منطقه ها تفریحی به سرعت و به راحتی امکان پذیر می نماید. این ابتکار نه تنها سبک زندگی سالم تر و فعال تر را ترویج می نماید، بلکه به طور قابل توجهی احتیاج به سفر را با وسایل نقلیه کاهش می دهد، درنتیجه ترافیک شهری و اثرات زیست محیطی مرتبط با آن را کاهش می دهد. نقش ستون سبز دبی در این چارچوب برنامه ریزی شهری گسترده، تعهد آن را به ایجاد محیطی کارآمد در عین اهمیت به محیط زیست نشان می دهد.

اگرچه هنوز هیچ صحبتی در خصوص زمان دقیق تکمیل پروژه نیست اما این پروژه بزرگ، چندساله خواهد بود و هدف آن است که ستون سبز به عنوان بخشی از طرح بزرگ تر دبی 2040 برای بهبود پایداری و کیفیت زندگی شهر ایجاد گردد.

منبع: newatlas

54323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 تیر 1403 بروزرسانی: 21 تیر 1403 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2441

به "نوآوری در دبی تمامی ندارد ، کاشت یک میلیون درخت در بهشت 64 کیلومتری ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوری در دبی تمامی ندارد ، کاشت یک میلیون درخت در بهشت 64 کیلومتری ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید