نوشهر شمال کجاست؟

به گزارش بالیو، مسافران خبرنگاران چالوس به خوبی می دانند که با طی 10 کیلومتر از چالوس به سمت شرق به نوشهر می رسند. آیا شما هم می دانید نوشهر شمال کجاست؟ نوشهر را باید شناخت، به آنجا رفت و در هوای خوب آن تنفس کرد. امروز می خواهیم در این متن، با شهرستان نوشهر که در قدیم سنگ تجن نامیده می شد، آشنا شویم. شاید این بار مسافر نوشهر باشید.

نوشهر شمال کجاست؟

نوشهر شمال

شهرستان نوشهر به مرکزیت شهر نوشهر میان چالوس و شهرستان نور قرار گرفته است که همگی زیر مجموعه استان مازندران هستند. فاصله نوشهر از تهران (با احتساب مبدا از ابتدای آزادراه تهران - شمال) 140 کیلومتر است که بین 2 ساعت و نیم تا 3 ساعت در شرایط عادی جوی و ترافیک زمان می برد. به همین علت است که نوشهر شمال همیشه یکی از برترین مقصدهای گردشگری و مورد توجه سازندگان ویلا است. با ما در سایت خبرنگاران همراه بمانید تا به نوشهرگردی بپردازیم و جاذبه های تماشای و گردشگری آن را بشناسیم.

جنگل و پارک جنگلی

نوشهر شهر زیبایی است که بین جنگل و دریا قرار گرفته است. معروف ترین پارک جنگلی آن سی سنگان نام دارد که با هدف حفاظت از طبیعت و فراهم کردن امکانات گردشگری در دهه 40 سازماندهی و ساخته شد. امروزه بسیاری از مسافران و حتی خود اهالی نوشهر برای پیک نیک و گذراندن اوقات به پارک جنگلی سی سنگان می فرایند. درختان شمشاد، بلوط و گونه های مختلف گیاهی و جانوری به پارک سی سنگان زیبایی خاصی بخشیده اند. برای رفتن به سی سنگان خبرنگاران نوشهر را به طرف شرق به سمت محمودآباد بروید، پس از توسکاتک رو به روی دریا، تابلوی پارک جنگلی را خواهید دید.

جنگل خانیکان یا جنگل نیرنگ که به آن علی چال هم گفته می گردد، در قسمت جنوبی خبرنگاران ساحلی سیاهکلرود - مازندران قرار گرفته است که از روستاهای نیرنگ، خانیکان و کوشک سرا می توان به آن دسترسی داشت. رودخانه زیبای جنگل خانیکان به رنگ سبز است به همین علت سبز رودخانه نامیده می گردد.

ساحل دریا

آیا می دانید ساحل نوشهر کجاست؟ خبرنگاران ساحلی نوشهر در ساحلی خزر قرار گرفته است که گاه دریا و گاه خانه های ویلایی ساحل را می بینید. معمولا دسترسی های مختلفی به دریا وجود دارد اما معروف ترین مجتمع سرگرمیی - گردشگری، سیترا نام دارد که با فراهم کردن امکانات مختلف برای خانواده ها، جوانان و بچه ها مجموعه ای را فراهم آورده است که جوابگوی نیازها و سلیقه های مختلف باشد. مجتمع توریستی سی سنگان رو به روی پارک جنگلی سی سنگان هم مجموعه دیگری است گردشگران بسیاری به خود می کشاند.

آبشار

در شهری مانند نوشهر که رودخانه های کوچک و عظیم فصلی و دائمی جریان دارند، وجود آبشار دور از انتظار نیست. در خصوص زیبایی آبشارها چیزی نمی گوییم تا خودتان از نزدیک آنجا را ببینید، فقط به نام آن ها و آدرسشان اشاره می کنیم.

آبشار دارنو: کمربندی نوشهر، خبرنگاران معدن سنگ، دریاچه فراخین

آبشار آلاشور (نجارده): روستای نجارده

آبشار چلندر: روستای چلندر

آبشار زانوس: روستای زانوس بخش کجور

دریاچه آویدر

بعضی به دریاچه آویدر، دریاچه آبیدر می گویند. دریاچه آویدر یک سد خاکی است که درون آن دریاچه جا خوش نموده است. با پرداخت ورودی به داخل محدوده وارد می شوید. فضایی برای پارک ماشین تعبیه شده است. در درون دریاچه قایق وجود دارد. در اطراف دریاچه در میان درختان می توانید سرگرمی و گردش کنید. فضاهای زیبایی طراحی شده است که شما را به عکاسی ترغیب می نماید. پیشنهاد می کنیم حتما در طول سفرتان به نوشهر از دریاچه آویدر و خبرنگاران زیبایی که شما را به دریاچه می رساند تماشا نمایید. از خبرنگاران نوشهر به طرف محمودآباد بروید، پس از پارک جنگلی سی سنگان و با گذر از پمپ بنزین قبل از روستا و شهرک صلاح الدین، خروجی سمت راست را وارد شوید، با امتداد خبرنگاران به طول 5 کیلومتر به دریاچه آویدر می رسید.

بازار روز نوشهر

دانستیم نوشهر کجاست. به جرئت می توان گفت در بازار روز نوشهر مجموعه ای از کار، کوشش و زندگی را می بینید. در بازار روز نوشهر محصولات محلی و دریایی نوشهر به فروش می رسد. آووکادو، نارنج، تخم مرغ محلی، باقلاهای بسته بندی شده، ترشی های رنگارنگ، لواشک و آلوچه در بسته بندی های متفاوت و فانتزی، سبزیجات، رب و فلفل اخلاد از محصولاتی است که به راحتی در بازار روز نوشهر پیدا خواهید کرد.

روستاهای نوشهر

در گذر از خبرنگاران خبرنگاران نوشهر نام تعدادی از روستاها را می بینیم. چلندر، دزدک، کهنه سرا، هلستان، کردیکلا، بندپی، مزگاه، چیلک، حوض کتی، انارور، لتینگان و … از روستاهای زیبای نوشهر هستند که مجالی برای معرفی تک تک آن ها نیست. هر کدام از این روستاها زیبایی خود را دارند که اگر از اهالی آنجا یاری بگیرید قطعا دنیایی از ناشناخته ها و طبیعت بکر را به شما معرفی خواهند کرد. آنگاه خواهید دریافت که چرا عده ای به نوشهرگردی علاقه نشان می دهند.

کجا بمانیم؟

دانستیم نوشهر شمال کجاست؟ گاهی گفته می گردد که نوشهر منطقه آزاد شد، اما فعلا نوشهر به منطقه آزاد ارتقا نیافته است و منطقه ویژه مالی به تعداد می رود. مساحت نوشهر 1718 کیلومتر مربع تخمین زده شده است. سفر ما زمانی لذت بخش تر می گردد که بتوانیم وجب به وجب نوشهر نوشهر را بگردیم. با ساکن شدن در اقامتگاه های خبرنگاران در نوشهر با خیالی آسوده جاهای تماشای نوشهر را بگردید.

منبع: جاده
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1859

به "نوشهر شمال کجاست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "نوشهر شمال کجاست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشهر شمال کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید