وزیر آموزش و پرورش به سوریه سفر کرد

به گزارش بالیو، وزیر آموزش و پرورش جهت ملاقات با مقامات سوری، مدارس جمهوری اسلامی در این کشور و انعقاد تفاهم نامه به کشور سوریه سفر کرد.

وزیر آموزش و پرورش به سوریه سفر کرد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در رأس هیات ارشد از این وزاتخانه برای انجام سفری سه روزه به سوریه، شامگاه سه شنبه وارد دمشق شد و در فرودگاه دمشق مورد استقبال دارم طباع معاون وزیر آموزش و پرورش سوریه و نیز جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق نهاده شد.

محسن حاجی میرزایی به دعوت عماد پیروز العزب، وزیر آموزش و پرورش سوریه، سفر دوروزه ای را به دمشق طی روز های چهارشنبه و پنج شنبه، دوم و سوم بهمن انجام می دهد.

در این سفر وزیر آموزش وپرورش ملاقات هایی با نخست وزیر، رئیس مجلس، وزیر آموزش عالی سوریه و دیگر مقامات این کشور خواهد داشت.

از برنامه های این سفر امضای یادداشت تفاهم همکاری های آموزشی بین دو کشور در زمینه های همکاری و تعامل در عرصه های فنی و حرفه ای، آموزش ابتدایی، آموزش استثنایی، کتب درسی، صنایع آموزشی، تربیت معلم و استعداد های درخشان خواهد بود.

بازدید از مدرسه امام خمینی جمهوری اسلامی ایران در دمشق و آنالیز مسائل مدارس ایرانی در کشور سوریه از دیگر برنامه های این سفر خواهد بود.

محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با صدا و سیما در بدو ورود به دمش از آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی واحد های آموزشی سوریه که براثر جنایات جنگی تروریست های تکفیری داعش آسیب دیده است، اطلاع داد.

وی در بدو ورود به فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به تجربیات کشورمان در زمینه بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز واحد های آموزشی که در جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام، دچار خسارات فراوان شده بود، آماده همکاری و انتقال تجربیات به دوستان سوری در این زمینه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش کشورمان که پس از تصدی وزارت آموزش وپرورش، سوریه را به عنوان اولین مقصد خارجی خود برگزیده است، از فراوری محتوای آموزشی و تربیت معلمان به عنوان زمینه های همکاری میان تهران و دمشق نام برد.

حاجی میرزایی توضیح داد: همکاری های دوجانبه میان ایران و سوریه در حوزه آموزش وپرورش، به شکل گیری فرهنگ مشترک میان دو ملت خواهد انجامید که بی شک، پایگاه اصلی مکتب مقاومت اسلامی هستند.

ملاقات با عماد العزب وزیر آموزش و پروش سوریه، شروع برنامه کاری حاجی میرزایی و هیات همراه در این سفر خواهد بود تا دو طرف درباره بند های تفاهم نامه ای که قرار است، در خاتمه این سفر، میان وزارتخانه های آموزش وپرورش دو کشور امضا گردد، به مصاحبه بپردازند.

همچنین وزیر آموزش و پرورش کشورمان در این سفر با عماد خمیس نخست وزیر، حموده صباغ رئیس مجلس و بسام ابراهیم وزیر آموزش عالی سوریه ملاقات و مصاحبه خواهد نمود. هیات عالی وزارت آموزش وپرورش کشورمان قرار است از موزه مدرسه سوریه و مجتمع آموزش امام خمینی (ره) در دمشق بازدید کند و در خاتمه این سفر به زیارت مرقد های مطهر حضرات زینب کبری و رقیه خاتون سلام الله علیه مشرف شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 731

به "وزیر آموزش و پرورش به سوریه سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش به سوریه سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید