وعده فروشی شفر به فصل بعد رسید

به گزارش بالیو، سرمربی استقلال تصور می کند با قهرمان نشدن دراین فصل می تواند یک فصل دیگر سکان هدایت استقلال را در دست داشته باشد. تصوری اشتباه که ما را به یاد اظهارات منصوریان می اندازد.

وعده فروشی شفر به فصل بعد رسید

حمیدرضا عرب ، اظهارات وینفرد شفر بعد ازپیروزی سخت ودشوار مقابل نساجی تکراری بود. آن جا که آقای سرمربی دوباره وعده روزهای بهتر و شاید قهرمانی لیگ در فصل آینده را داد. آن جا که درباره لیست بلند بالایی که قرار است در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار بدهد و آن جا که بدون توجه به انتظاری که از او د ر این فصل می رود باز هم سیاست فرار رو به جلو را پیش کشید؛ رفتن به فصل بعد! از این فصل به فصل بعد، چرا؟

شفر با این تیم پرستاره از چه چیزی واهمه دارد یا نگران چه اتفاقاتی است که هنوز فصل هجدهم تمام نشده درباره فصل بعد و انجام کاری بزرگ (منظورش قهرمانی درلیگ نوزدهم است) حرف می زند؟ آیا او به رغم آنکه تیمش درجدول تا رتبه دوم صعود داشته همچنان این مجموعه را شایسته کسب عنوان قهرمانی لیگ هجدهم نمی داند یا شاید هم تصورمی کند مردانش اعتماد به نفس رسیدن به این مهم را ندارند؟

شفر در پشت ذهن خود دنبال چه اهدافی است؟ رفتن با استقلال به فصل سوم مربیگری بی آنکه جام لیگ را تصاحب کند؟! اگرتصورات پیرمرد مربیگری درفصل نوزدهم بدون کسب عنوان قهرمانی درلیگ هجدهم است که عمیقا آدرس را اشتباه رفته و لازم است مدیرعامل باشگاه استقلال فی الفورآقای سرمربی را نسبت به آنچه ازاو انتظارمی رود و اجبارهای پیرامونش آگاه کند.

شفرازنامه ای که حول محورخریدهای فصل آینده برای مدیرعامل استقلال نوشته پرده برداشته است اما پرسش این است که او چرا خودش را محق می داند دراین نقطه ازفصل که هنوزهفته های بسیاری تا خاتمه لیگ باقی مانده وتکلیف قهرمانی استقلال روشن نشده، اقدام به ارسال نامه حول خریدهای فصل آینده داشته است؟ آیا شفرباوردارد که اگراستقلال را به جام قهرمانی لیگ نرساند بازهم فضای حاکم براین باشگاه حتی اگراو قرارداد هم داشته باشد، اجازه تداوم حضورش روی نیمکت استقلال را می دهد؟ پیرمرد درباره آینده کاری خود دراستقلال سخت دراشتباه است و شاید هم تعمدا چنین جملاتی را به زبان می آورد تا ازهمین امروز اذهان عمومی را آماده ناکامی احتمالی استقلال درلیگ هجدهم کند و با وعده دادن های مکررذهن مدیران استقلال را هم آماده تدارکی دوباره برای فصلی دیگر کند.

اگرشفرتصورمی کند که حتی با نشستن روی سکوی دومی یا سومی می تواند به بیلان کاری اش دراستقلال ببالد اشتباهی استراتژیک و بزرگی را مرتکب شده است. استقلال دراین فصل جام حذفی را ازدست داده و بعید است که درلیگ قهرمانان آسیا نیز پیروز به صعود ازگروه شود. درواقع دو جام ازکف سرمربی استقلال رفته است و تنها راه پیش روی شفر قهرمانی درلیگ برتراست؛ فقط قهرمانی و نه حتی دومی.

استقلال اکنون درموقعیت بسیارایده الی برای رسیدن به صدرجدول قراردارد. تیم شفربه واسطه بردهای پی درپی درهفته های اخیرتا رتبه دوم بالا آمده که این روند صعود تحسین برانگیزاست اما برای آن ها که احوالات استقلال را به دقت دنبال می کنند این جایگاه همچون مسکنی می ماند که خیلی زود دوباره طعم تلخ سال های قهرمان نشدن را پیش روی شان قرارمی دهد. برای استقلال تصاحب رتبه دوم، سوم و حتی قهرمانی جام حذفی هنرنیست کما اینکه درگذشته نیز این عنوان بارها با مربیان داخلی و به اصطلاح درجه دو به دست آمده و ازمردی که کلی هزینه دلاری روی دست استقلال گذاشته و اتفاقا زیرقول وقرارهای مالی اش با باشگاه هم زده و برای تمدید قرارداد پول بیشتری را هم طلب کرده است، چیزی جزقهرمانی درلیگ انتظارنمی رود.

شفردرهفته های خاتمهی دومین فصل حضورخود دراستقلال به سرمی برد و 2سال زندگی درایران وهمکاری با آبی های پایتخت را درکارنامه اش دارد که تجربه 2سال فعالیت دریک تیم برای مربی سردوگرم چشیده ای همچون او چیزی جزانتظارقهرمانی را به وجود نمی آورد.

شفراگرفصل اول مربیگری با کسب جام حذفی و نشستن روی رتبه سوم لیگ برتروچند برد شیرین درآسیا ازسوی کارشناسان واهل فن نمره قبولی گرفت بدون شک دراین فصل با تکرارآن دستاوردهای نمره قبولی نخواهد گرفت و آنچه کارنامه پیرمرد ژرمن را دراستقلال قابل دفاع و پربارجلوه می دهد قهرمانی درلیگ است. انتظاری که بعد از2سال حضوراو دراستقلال چیززیادی نیست.

-

حرف های شفرپس ازبازی با نساجی نه تنها نقد تازه ای را باعث شد بلکه نگران مان هم کرد. به خصوص این جملات: ما می دانیم لیگ در حال تمام شدن است، اما فصل آینده باید کار بزرگی در آسیا و لیگ برتر انجام دهیم. مدیرعامل لیست من را دارد و امیدوارم کارها زودتر شروع شود.

این جمله ها نشانه هایی از تسلیم شدن در فصل هجدهم است. رگه هایی ازعقب نشینی یا باوراینکه استقلال با وجود همه تحولاتی که درهفته های اخیرداشته اما دوباره به قهرمانی لیگ هجدهم نمی رسد. شفروعده قهرمان نشدن دراین فصل را شب بازی با نساجی داد، علنی و بی هیچ تعارفی.

اظهارات شفربه معنی فرصت خواستن برای یک فصل دیگر. او می خواهد دراستقلال 3 ساله شود. علیرضا منصوریان هم درسال های مربیگری خود وعده سال 1400را می داد که خیلی زود به سبب ناکامی درکسب عنوان قهرمانی جایش را به شفر داد. برای شفرنیز هرگزاین اتفاق رخ نخواهد داد واگراو جامی به دست نیاورد همان سرنوشتی را تجربه خواهد کرد، که منصوریان کرد. خداحافظی و قطع همکاری.

برای استقلال هیچ اجباری وجود ندارد که با هزینه های گزاف مردی را روی نیمکت خود بنشاند که قادربه کسب عنوان قهرمانی نیست. استقلال می تواند با این رقم هایی که برای شفر هزینه کرده مربیان خارجی ایده ال تری را هم جذب کند. مربیانی که جام آور باشند، نه مربیانی که مدام وعده فروشی می کنند.

10-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 184

به "وعده فروشی شفر به فصل بعد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده فروشی شفر به فصل بعد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید