چطور از فرودگاه گوانجو چین به مرکز شهر برویم؟

به گزارش بالیو، حمل و نقل فرودگاه گوانجو | Guangzhou Airport Transportation

فرودگاه بین المللی بایون گوانجو در 28 کیلومتری مرکز شهر گوانجو قرار گرفته و یکی از سه فرودگاه پررفت و آمد در چین به شمار می رود. گوانجو در گذشته یکی از مقاصد مهم در راستا جاده ابریشم بوده و امروز نیز یکی از قطب های مالی و تجاری کشور چین محسوب می گردد. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه گوانجو و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به گوانجو چین را دارید با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی به هتل و مرکز شهر برسید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه گوانجو چین به مرکز شهر برویم؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دسترسی از فرودگاه گوانجو به مرکز شهر

فرودگاه گوانجو قطب اصلی فعالیت های چاینا ساوترن ایرلاینز (China Southern Airlines) و یکی از قطب های شنزن ایرلاینز (شنزن Airlines) به شمار می رود. فرودگاه گوانجو یک ترمینال مسافربری دارد و ترمینال دوم نیز قرار است در امسال (2018) افتتاح گردد. فرودگاه گوانجو به صورت 24 ساعته باز است و به ارائه خدمات به مسافران می پردازد. ایرلاین هایی مثل اوا ایر، کاتای پسیفیک، ترکیش ایرلاینز، ایر فرانس، قطر ایرویز، امارات و آنا پروازهای منظمی را به مقصد این فرودگاه انجام می دهند. همان طور که گفتیم فرودگاه گوانجو در فاصله 28 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است و تا چند سال گذشته اتوبوس تنها گزینه حمل و نقل عمومی فرودگاه بود. اما خوشبختانه امروزه شبکه مترو، فرودگاه را نیز پوشش می دهد و با استفاده از مترو می توانید به سرعت به مرکز شهر برسید. سیستم حمل و نقل فرودگاه گوانجو شامل تاکسی، 6 خط اتوبوس اکسپرس و قطار است.

مترو

راحت ترین راه برای رسیدن به مرکز شهر استفاده از خط 3 مترو گوانجو است. با انتخاب مترو دیگر نگران گیر کردن در ترافیک نیستید و به راحتی و در زمانی کوتاه می توانید به مرکز شهر برسید. با استفاده از مترو در مدت زمان 30 دقیقه می توانید به مرکز شهر برسید. قطارها از 6 صبح تا 11 شب فعال هستند و هر 7 دقیقه یکبار حرکت می نمایند. خط 3 مترو در ایستگاه Jiahewanggang با خط 2، در ایستگاه راه آهنگ شرق گوانجو و ایستگاه Tiyu Xilu با خط 1 و در ایستگاه Kecun با خط 8 تلاقی پیدا می نماید. بنابراین اگر هتل و مقصدتان در این جهتها قرار گرفته است می توانید با خط عوض کردن در نزدیک ترین ایستگاه به مقصد پیاده شوید. ایستگاه مترو فرودگاه دقیقا زیر ساختمان ترمینال بایون گوانجو قرار گرفته است.

تاکسی

تاکسی راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه گوانجو است و کرایه نسبتا منصفانه ای دارد. علاوه بر این، ترافیک شهری به بدی پکن یا هنگ کنگ نیست. بنابراین با استفاده از تاکسی می توانید به راحتی و بدون دردسر به هتل برسید. اگر برای اولین بار به شهر گوانجو سفر می کنید و با شهر آشنایی ندارید توصیه می کنیم از تاکسی بهره ببرید. همین طور اگر چمدان های زیادی همراهتان است یا با فرزندانتان سفر می کنید نیز تاکسی انتخاب راحت تری خواهد بود. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 40 دقیقه می توانید به مرکز شهر گوانجو برسید. تاکسی ها در فرودگاه گوانجو با استفاده از تاکسیمتر کرایه را محاسبه می نمایند.

اتوبوس اکسپرس فرودگاه

پنج خط اتوبوس اکسپرس و 6 خط مستقیم فرودگاه مسافران را از فرودگاه گوانجو به مرکز شهر منتقل می نماید. این اتوبوس ها هر 20 الی 30 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و در مقابل هتل های مشهور، ایستگاه های راه آهن و اتوبوس توقف می نمایند. بلیت اتوبوس را می توانید از باجه های مخصوص در ساختمان فرودگاه تهیه کنید. اتوبوس یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه گوانجو است و با تنوع جهتها اکثر نقاط شهر را پوشش می دهد. در فرودگاه گوانجو جهتهای اتوبوسرانی مختلفی وجود دارد، بنابراین قبل از سوار شدن باید مطمئن شوید کدام اتوبوس برایتان مناسب تر است. برای این منظور می توانید از کارکنان فرودگاه هدایت بخواهید. به طور کلی با اتوبوس 1 ساعت طول می کشد تا به مرکز شهر گوانجو برسید.

راننده های اتوبوس معمولا انگلیسی صحبت نمی نمایند. بنابراین بهتر است همراهتان (یا داخل گوشی موبایل) نقشه داشته باشید و مقصد را روی نقشه به راننده نشان دهید. یکی دیگر از کارهایی که می توانید بکنید این است که آدرس هتل و مقصدتان را ترجیحا به زبان چینی روی کاغذی همراهتان داشته باشید.

  • اتوبوس شاتل شماره 1

از فرودگاه به مرکز شهر گوانجو و ایستگاه قطار

ساعات کاری: 5 صبح تا 11 شب

فواصل زمانی حرکت اتوبوس ها: 5 الی 15 دقیقه یکبار

  • اتوبوس شاتل شماره 2

از فرودگاه به هتل های GITIC Plaza ، Holiday Inn، President Hotel و Garden Hotel

ساعات حرکت اتوبوس ها: 5:30 صبح تا 10 شب

فواصل زمانی: 15-30 دقیقه یکبار

  • اتوبوس شاتل شماره 3

از فرودگاه به Haizhu Baohua Plaza، Fangcun Bus Station و Rosedale Hotel

ساعات کاری: 5:30 دقیقه صبح تا 10 شب

فواصل زمانی: هر 30 دقیقه یکبار

  • اتوبوس شاتل شماره 4

از فرودگاه به سمت هتل Zhonglv، دانشگاه فنی Hunan، ایستگاه اتوبوس Dongpu ، میدان Lejieti، هتل Mingzu، Tigang Huayun، ایستگاه اتوبوس Dongpu و ایستگاه اتوبوس Guangyuan

ساعات حرکت اتوبوس ها: 6 صبح تا 9 شب

فواصل زمانی: هر یک ساعت یکبار

سرویس شاتل هتل

اکثر هتل ها سرویس شاتل را به مسافران خود ارائه می نمایند. این سرویس ها معمولا رایگان هستند اما برای استفاده از آن ها باید از قبل رزرو نموده باشید. برای اطلاعات بیشتر با پذیرش هتلتان تماس بگیرید. با استفاده از شاتل می توانید از فرودگاه به هتل بروید و در جهت برگشت نیز از هتل به فرودگاه بروید. اگر هتل محل اقامتتان چنینی سرویسی ارائه می دهد دیگر لازم نیست نگران گزینه های حمل و نقل فرودگاه گوانجو باشید.

کرایه اتومبیل

اگر بیش از 4 نفر هستید یا چمدان و بار زیادی همراهتان است پیشنهاد می کنیم اتومبیل کرایه کنید. شما می توانید به وسیله آژانس مسافرتی محلی سرویس اتومبیل همراه راننده انگلیسی زبان را کرایه کنید. راننده در فرودگاه منتظر شما می ماند و شما را به درب هتل یا مقصدتان در مرکز شهر گوانجو می رساند.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 412

به "چطور از فرودگاه گوانجو چین به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه گوانجو چین به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید