کاربری کاخ تاریخی ناصری در شهرستانک تغییر نمی کند

به گزارش بالیو، مجتبی عبداللهی استان دار البرز در نشستی که روز یکشنبه با موضوع آنالیز روستای گردشگری شهرستانک برگزار گردید، گفت: کاربری کاخ تاریخی ناصری در این روستا تغییر نمی کند و این کاخ قدیمی با ماهیت اصلی خود آماده پذیرایی از گردشگران خواهد بود.

کاربری کاخ تاریخی ناصری در شهرستانک تغییر نمی کند

استان دار البرز در این نشست درباره افزایش امکانات روستای شهرستانک صحبت کرد. بنابر گفته های او بازسازی جاده برای دسترسی به این روستا، گاز رسانی، تقویت برق و سایر زیرساخت های مورد احتیاج به زودی برای شهرستانک اجرا می گردد.

استان البرز شهرها و روستاهای مختلفی دارد که هر کدام بخشی از تاریخ را در دل خود جا داده است. بنابر صحبت های استان دار البرز قرار است تعداد زیادی از این آثار تاریخی بازسازی و احیا گردد تا هم صنعت گردشگری در این استان رونق بیشتری پیدا کند و هم از نظر مالی برای بهترشدن کسب وکار مردم بومی گامی برداشته گردد.

بعلاوه مجتبی عبداللهی در صحبت های خود به بخش خصوصی اشاره نمود و گفت: برای بازسازی و احیای آثار تاریخی این استان می توان از بخش خصوصی استفاده کرد و باید بستری برای حمایت از این بخش ایجاد گردد.

کاخ ناصری در روستای شهرستانک قدمتی بیشتر از 200 سال دارد و به دوره قاجار مربوط می گردد. این کاخ به دستور ناصرالدین شاه به عنوان کاخی ییلاقی برای سفرهای کوتاه او در تابستان ساخته شده بود. بازسازی و احیای کاخ ناصری در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار شده و خوشبختانه این کاخ تاریخی در حال بازسازی است.

منبع: علی بابا
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2465

به "کاربری کاخ تاریخی ناصری در شهرستانک تغییر نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربری کاخ تاریخی ناصری در شهرستانک تغییر نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید