کفش بچگانه ای که بعد از 3 هزارسال پیدا شد!

به گزارش بالیو، این لنگه کفش چرمی 15 سانتیمتری احتمالا متعلق به یک کودک خردسال است که سه هزار سال قبل از ما زندگی می کرده است.

کفش بچگانه ای که بعد از 3 هزارسال پیدا شد!

خبرنگاران | زمانی که اِستیو تاملینسونِ باستان شناس این کفش کوچک چرمی را پیدا کرد، اصلا تصور نمی کرد که اهمیت آن تا این اندازه باشد؛ تاملینسون کفش را به کیلبراید شرقی، واحد اسکاتلند برای کربن سنجی فرستاد. پنج هفته بعد، پاسخ کربن سنجی نشان داد این کفش متعلق به اواخر عصر برنز است؛ یعنی حدود 3 هزار سال قبل. تاملینسون درباره این اکتشاف به کِنت آنلاین گفته است: تاریخی که آن ها به من دادند حیرت انگیز بود. باورنکردنی است و بسیار بسیار نادر است. اجناسی نظیر این معمولاً سالم نمی مانند.

به گزارش خبرنگاران ، این کفش قدیمی ترین کفش یافت شده در جزایر بریتانیا است و شاید کوچک ترین کفش عصر برنزی باشد که در دنیا پیدا شده است. طول این کفش 15 سانتی متر است و گمان می رود یک کودک دو تا سه ساله آن را پوشیده است. پیش از این در سال 2005، یک کفش 2000 ساله از طریق باستان شناسان در معدن سامِرسِت کشف شد که گمان می رفت قدیمی ترین کفش در انگلستان باشد. با این حال، اکتشاف اخیر در کنت از آن هم قدیمی تر است. حتی می توان گفت قدیمی ترین کفش عصر برنز دنیا است.

تاملینسون می افزاید: من قطعاً مشتاق آینده و چیز هایی هستم که قرار است از این یافته باورنکردنی یاد بگیریم. یافتن چیزی نظیر این کاملاً استثنایی است و تاریخ گذشته آن را برای ما روشن می کند. موضوعی که ما هیچ چیزی درباره آن نمی دانیم.

هم اکنون تحقیقات بیشتری درباره این یافته در حال انجام است تا ببینند از چرم چه حیوانی برای ساختن آن استفاده شده است و آیا می توان از این کفش دست ساز هیچ دی ان ای انسانی استخراج کرد یا نه. این کفش عصر برنز احتمالاً پس از انجام تمام بررسی های علمی در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته خواهد شد.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2341

به "کفش بچگانه ای که بعد از 3 هزارسال پیدا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفش بچگانه ای که بعد از 3 هزارسال پیدا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید