5 کاری که در ساحل ناکلوآ (Naklua) پاتایا می توانید انجام دهید

به گزارش بالیو، ساحل ناکلوآ یکی از مناطق پاتایا است که دارای ساحلی آرام و دیدنی می باشد. جاذبه های دیدنی مختلفی در این منطقه از پاتایا قرار دارند. در این مطلب لیست این جاذبه ها و کارهایی که می توانید در این منطقه انجام دهید، آورده شده است؛ با ما همراه باشید.

5 کاری که در ساحل ناکلوآ (Naklua) پاتایا می توانید انجام دهید

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

ناکلوا ساحلی بسیار آرام و مسکونی در پاتایا می باشد که تعدادی بنای نمادین و جاذبه توزیستی را در خود جای داده است. از جمله این بناهای برجسته می توان به پناهگاه حقیقت ( Sanctuary of Truth ) اشاره کرد. در اینجا اطلاعات مهمی شامل اینکه در ناکلوا چه کارهایی را می توانید انجام دهید، همراه با نقشه دقیقشان برایتان ارائه نمودیم. جاذبه های پیشنهادی در اینجا بسیار متفاوت و عمدتا مناسب خانواده ها هستند. این جاذبه ها معمولا فرهنگ تایلند را به نمایش می گذارند و به شما اجازه کشف جهانی طبیعی و مصنوعی فراتر ازسرزمین لبخند ها را می دهند. در این منطقه کوچک از پاتایا می توانید از آرامش، پرشی به سمت هیجان و تفریح داشته باشید.

1- پناهگاه حقیقت یا خانه مقدس حقیقت (Sanctuary of Truth) پاتایا

خانه مقدس حقیقت پاتایا بنای چوبی (از جنس چوب ساج) بزرگی است که به شکل معبد می باشد. این خانه مقدس، طوری ساخته شده است که در برابر باد، نور آفتاب و ساحل دریا مقاوم باشد. این بنا بر اساس قوه ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم احداث شده است و با مجسمه های کنده کاری شده چوبی، تزئین شده است. خانه مقدس حقیقت در شمال پاتایا و در کنار دریا واقع است و بلندترین نقطه آن حدود 105 متر ارتفاع دارد. پناهگاه حقیقت نشان دهنده کوشش و مهارت انسان است؛ مخصوصا وقتی به این نکته پی می برید که هیچ کدام از چوب های به کار رفته در ساختمان بوسیله مواد شیمیایی از آسیب ها محافظت نشده اند!

2- مینی سیام پاتایا

از دیگر مکان های دیدنی ساحل ناکلوا، مینی سیام است که در نزدیکی مرکز پاتایا قرار گرفته است و در آن آثار تاریخی مشهور جهان و تایلند بصورت ماکت های کوچک مینیاتوری قرار دارند. مینی سیام پاتایا یک مجموعه مینیاتوری است که بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان، سومین مجموعه در این حوزه است. در مینی سیام پاتایا بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی جهان در مقیاس 1:25 قرار دارند. در مینی سیام فرصت برای تفریح و بازی بچه ها در مکان های برجسته و معروف جهان وجود دارد. این مکان، محل خلق دوباره ساختمان های معروف جهانست. مینی سیام پاتایا به دو قسمت مینی سیام و مینی اروپا تقسیم شده است. در قسمت مینی سیام مدل هایی از معبد آران بانکوک، بنای یادبود پیروزی، و پل کابلی رامای Ix و همینطور معابدی از دوره ایوتایایا، ساخوتایی، معبد ماهاهارات و پارک تاریخی پانوم رانگ در باریرام قرار گرفته است. در قسمت مینی اروپا مدل هایی از بناهای معروف اروپایی مثل برج ایفل، پل برج لندن، کولوسئوم روم، مجسمه آزادی، خانه اپرای سیدنی و معبد آنکور قرار داده شده است.

3- پارک سنگ های چند میلیون ساله و مزرعه تمساح ها در پاتایا

پارک چند میلیون ساله علیرغم قدمت اش هنوز یکی از بهترین جاذبه های ناکلوا می باشد و مطمئنا یکی از معروف ترین آنهاست. در واقع امکان چند میلیون ساله بودن پارک وجود ندارد اما تعدادی درخت سنگ شده و سنگ هایی با شکل عجیب و غریب در اینجا وجود دارند که قدمت شان به صد میلیون سال پیش می رسد! طبق آنالیز ها برآورد شده است که درخت های تایلندی کاشته شده در پارک، بیش از 200 سال قدمت دارند. سوسمارهای موجود در مزرعه مجاور پارک اما خیلی جوانتر از سنگ ها و درختان پارک هستند. تمساح ها را در مزرعه تمساح به خاطر پوست و گوشت شان پرورش می دهند. برخی از حیوانات را هم برای اجرای نمایش های خاص تربیت می نمایند.

4- بوکس تایلندی

بوکس تایلندی از هنرهای رزمی مخصوص این کشور می باشد. در همه شهرهای تایلند به این ورزش اهمیت زیادی داده می شود. در پاتایا هم در ورزشگاه کنار مینی سیام یعنی جهانی بوکس پاتایا، هر روز تمرین تکنیک های قدیمی و مدرن این هنر رزمی توسط هنرجویان و حرفه ای ها انجام می گیرد. در جهانی بوکس پاتایا حداقل یک بار در هفته ورزشکاران تایلندی و بین المللی درجه یک به رقابت می پردازند. کمی دورتر از جاذبه ها و نمایش های جلب توریست واکینگ استریت، مسابقه های اصیلی در قالب بوکس قهرمانی جهان تایلندی برگزار می شود. جهانی بوکس پاتایا با جوی هیجان انگیز و امکاناتی مدرن، حس و حال نهفته در هنرهای رزمی سنتی تایلندی و بوکس بین المللی را به ورزشکاران القا می نماید.

5- باغ وحش مزرعه گوسفند در پاتایا

مزرعه گوسفند پاتایا باغ وحشی با مخلوقات کرک و پشم دار است. مزرعه گوسفند به خاطر وجود این حیوانات زیبا با پشم های نرم به مکانی تبدیل شده است که محبوب بچه ها و خانواده ها می باشد. در کنار گوسفندان در این مزرعه از گوزن، خرگوش، پونی، آلپاکا، خوک، میمون، بوفالو و غیره هم نگهداری می شود. با اکثر حیواناتی که در مزرعه گوسفند نگهداری می شوند می توان مثل حیوان خانگی برخورد کرد و سوار حیوانات بزرگتر شد. در مزرعه همچنین مجموعه کوچکی از باشگاه سوار کاری، یک اسیاب بادی هلندی و خانه استیک قرار گرفته است.

منبع: نت تای
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 254

به "5 کاری که در ساحل ناکلوآ (Naklua) پاتایا می توانید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کاری که در ساحل ناکلوآ (Naklua) پاتایا می توانید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید