8 نکته مهم برای بالن سواری در کاپادوکیا

به گزارش بالیو، بسیاری از گردشگران تور کاپادوکیا، بالن سواری در کاپادوکیا را از مهم ترین دلایل سفرشان می دانند. اگر شما هم جز این افراد هستید و فکر می کنید حداقل یک بار باید این تجربه را در زندگی تان داشته باشید، اینجا از 10 نکته مهمی گفته ایم که باید برای بالن سواری، آنها را بدانید.

8 نکته مهم برای بالن سواری در کاپادوکیا

تور کاپادوکیا و مجذوب نمایندهیت هایش

کاپادوکیا نام منطقه ای در ترکیه است که با ورود مهاجران مسیحی، رونق گرفته. این سرزمین در دل صخره و زیر زمین وسعت پیدا نموده و حالا به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا، شناخته می گردد. در کاپادوکیا می توانید غذاها و نوشیدنی های منحصر به فردی را پیدا کنید. در هتل غارهای کاپادوکیا که خاص و مجذوب نمایندهند، اقامت داشته باشید و از موزه ها، کلیساها و دیدنی های دیگر، لذت ببرید. در کنار اینها، بالن سواری در کاپادوکیا از جمله سرگرمیاتی است که می توانید به آن فکر کنید. اگر دوست دارید این تجربه را داشته باشید، اینجا برایتان از 10 نکته مهمی گفته ایم که در پرواز بر فراز کاپادوکیا، به کارتان خواهد آمد.

1- حدود 3 دهه است که در آسمان کاپادوکیا بالن ها دیده می شوند

اولین بالن مسافربری تجاری در ترکیه به وسیله Lars-Eric Möre و Kaili Kidner در سال 1991 مورد بهره برداری نهاده شد. از آن موقع تا به امروز بیش از 25 شرکت و 200 بالون هوای گرم برای اجرای تورهای بالن کاپادوکیا به ثبت رسیده اند. صنعت بالون هوای گرم در کاپادوکیا تنها در سال های اخیر و به لطف شرایط بسیار مطلوب در منطقه، توسعه رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک و افزایش دسترسی به سفر، به بالاترین حد خود رسیده است. شما هم می توانید در تور کاپادوکیا از این سرگرمی مجذوب نماینده بهره ببرید.

2- تقریبا در تمام سال می توانید سوار بالن ها شوید

پرواز با بالون در کاپادوکیا تقریبا250 روز از سال قابل دست یابی است. این رقم، در مقایسه با حدود 60 روز در سایر نقاط مانند اروپا، اعجاب انگیز است. برای بالن سواری در کاپادوکیا، نه تنها می توانید در تابستان و بهار اقدام کنید، بلکه بالن سواری، از سرگرمیات زمستانی کاپادوکیا نیز تلقی می گردد. برترین زمان سال برای بالون سواری در کاپادوکیا از آوریل تا نوامبر است، چرا که در این ماه ها مطلوب ترین شرایط آب و هوایی را تجربه خواهید کرد. با این حال به علت بادهای شدید، بیشتر پروازها معمولاً از دسامبر تا مارس لغو می شوند.

3- هر صبح بیش از 100 بالن به پرواز درمی آیند

کاپادوکیا ممکن است تنها جایی در دنیا باشد که در آن، صدها بالون تقریباً هر روز صبح پرواز می نمایند و به بیش از 2000 نفر در روز، تجربه ای خاص را هدیه می دهند. معمولا تا 100 بالون قبل از طلوع خورشید اجازه پرواز دارند و 50 بالن دیگر نیم ساعت پس از طلوع آفتاب اجازه پرواز می گیرند.

4- شما باید بلیط بالن سواری تان را از قبل رزرو کنید

بالون سواری در نگاه بسیاری از گردشگران، محبوب ترین کار در کاپادوکیا است، بنابراین باید هر چه زودتر بلیط خود را رزرو و از قبل برنامه ریزی کنید. زیرا بالن ها از ماه ها قبل پر می شوند. یکی از بزرگترین توصیه های ما برای سفر به کاپادوکیا این است که حداقل دو تا سه شب اقامت داشته باشید تا شانس خود را برای سوار شدن به پرواز به حدبیشتر برسانید. بعلاوه باید بدانید که معمولاً برای شرکت در بالون سواری در کاپادوکیا محدودیت های سنی و قد وجود دارد. بچه ها خردسال زیر 6 سال ممکن است نتوانند سوار شوند و شما باید از یک قد تعیین (تقریباً 46 اینچ) یا 140 سانتی متر بلندتر باشید، تا بتوانید موقعیت فرود را اتخاذ کنید و به لبه سبد نگاه کنید. با شرکت در تور کاپادوکیا خبرنگاران نگرانی بابت نکاتی که از بالن سواری نمی دانید را به حداقل برسانید.

5- بالن سواری معمولا فعالیت گران قیمتی است

بسته به اینکه با کدام شرکت می روید و چند نفر در سبد هستند، یک بالن سواری در کاپادوکیا بین 160 تا 260 یورو (190 تا 280 دلار آمریکا) برای هر نفر هزینه دارد. گاهی ممکن است بتوانید کل بالن را با قیمت 2500 یورو برای خود رزرو کنید! از آنجایی که تقاضا بسیار زیاد است، قیمت ها ثابت هستند. بنابراین انتظار تخفیف نداشته باشید.

6- خلبان های بالن های کاپادوکیا چند ساعت و دوره آموزشی می گذرانند

بالون ها، مانند هواپیماها، در سازمان هواپیمایی ثبت می شوند و برای اطمینان از قابلیت پرواز، تحت آنالیز های ایمنی منظم قرار می گیرند. خلبانان بالون های هوای گرم در کاپادوکیا نیز باید تحت معاینات قرار بگیرند، تعداد ساعات پروازی را در کمربند خود داشته باشند، آزمایش های پرواز را پشت سر بگذارند و بعلاوه معاینات پزشکی خود را انجام دهند. بسیاری از خلبانان بالون هوای گرم در کاپادوکیا چندین دهه است که پرواز می نمایند. با شرکت در تور کاپادوکیا این تجربه عالی و امن را به خود و کسانی که دوست شان دارید، هدیه دهید.

7- موقع فرود ممکن است از پشت روی زمین فرود بیایید

پیروی از دستورالعمل های خلبان در این مورد بسیار مهم است زیرا اگر بی توجه باشید حوادثی در زمان فرود پیش خواهد آمد. از آنجا که بالون های هوای گرم با باد حرکت می نمایند و مسیر پرواز تقریباً به طور کامل به سرعت و جهت باد بستگی دارد، فرود در هر منطقه بزرگ و مسطحی از جمله پارک ها، زمین های خالی، محوطه مدرسه یا جاده ها انجام می گردد. خدمه تعقیب بالون را به وسیله تماس رادیویی با خلبان دنبال می نمایند تا بتوانند با تریلر بالن در محل فرود، شما را دیدار نمایند. با این حال، جای نگرانی نیست، خلبانان با تجربه اغلب می توانند بالون هوای گرم را مستقیماً روی تریلر فرود بیاورند.

8- بالون های هوای گرم کاپادوکیا می توانند به ارتفاع 3000 فوتی از سطح زمین برسند

اگر از ارتفاع می ترسید، باید بدانید که بالن ها می توانند در هر نقطه از سطح درخت تا ارتفاع 3000 فوتی از سطح زمین پرواز نمایند. خلبانان با تجربه حتی می توانند شما را به سمت دره های پر از صخره های دودکش جن در کاپادوکیا و شهر گورمه ببرند. بالن ها بعلاوه بسته به باد می توانند بسیار سریع حرکت نمایند و به سرعتی بین 23-22 کیلومتر در ساعت برسند.

در این مطلب به آنالیز یک سرگرمی مجذوب نماینده در تور کاپادوکیا پرداختیم. بالن سواری در این سفر تجربه ای است که می توانید امتحانش کنید و خاطرات خوبش را تا همواره همراه خود داشته باشید. دوست دارید بالن سواری را تجربه کنید؟ در تور کاپادوکیا خبرنگاران منتظر شما هستیم.

منبع: دالاهو
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2323

به "8 نکته مهم برای بالن سواری در کاپادوکیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته مهم برای بالن سواری در کاپادوکیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید