87 مبتلای جدید به کرونا در اصفهان شناسایی شد

به گزارش بالیو، خبرنگاران/اصفهان براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، 87 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان (مجموع علوم پزشکی اصفهان و کاشان) در 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

87 مبتلای جدید به کرونا در اصفهان شناسایی شد

نخستین روزهای اسفندماه سال 1398، اولین نمونه های ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و تا ظهر امروز (یکشنبه -سوم فروردین) بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در استان اصفهان با شناسایی 87 نمونه جدید ابتلا به کرونا، تعداد کل مبتلایان در حال افزایش است.

کیانوش جهانپور - سخنگوی وزارت بهداشت، اظهار داشت: بر این اساس از ظهر دیروز تا امروز (سوم فروردین) 1028 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی و تا امروز 21 هزار و 638 بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است. خوشبختانه 7913 نفر از بیماران کووید19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته وی، متاسفانه با جان باختن 129 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1685 نفر رسید.

به گزارش خبرنگاران، اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد و تا امروز فرایند صعودی ابتلا به این بیماری در این استان پهناور ادامه دارد. علاوه بر اصفهان، اغلب شهرستان های اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند. در حال حاضر استان اصفهان همچنان در شرایط قرمز در زمینه کرونا واقع شده است.

اصفهان امروز نیز مانند چند روز اخیر از استان هایی بود که بیشترین موارد ابتلای جدید را داشت و با 87 مورد مثبت جدید پس از تهران نهاده شد.

308 هزار و 609 مبتلا به کرونا در جهان

کرونا ویروس از دسامبر 2019 در ووهان چین شیوع پیدا کرد و بر اساس آمار سایت worldometers تا به امروز کرونا 308 هزار و 609 نفر را در بیش از 170 کشور جهان درگیر نموده و 13 هزار و 71 نفر جان خود را از دست داده و 95 هزار و 834 نفر بهبود یافته اند. این ویروس تا به امروز در 88 درصد مبتلایان منجر به بهبوی و در 12 درصد عامل مرگ شده است.

چین، ایتالیا، آمریکا، اسپانیا، آلمان، ایران، فرانسه و کره جنوبی به ترتیب کشورهایی هستند که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در آنها گزارش شده است.

کووید- 19 ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز گردد، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن های غیرضروری کنار گذاشته گردد. شستن مداوم دست ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1000

به "87 مبتلای جدید به کرونا در اصفهان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "87 مبتلای جدید به کرونا در اصفهان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید