آمریکا: نشانه ای از شلیک دشمن به هواپیمای سرنگون شده وجود ندارد!

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، ارتش متجاوز آمریکا دوشنبه شب (7 بهمن) سقوط یک هواپیمای E-11A نیروی هوایی این کشور در غزنی افغانستان را تایید اما ادعای طالبان مبنی بر شلیک منجر به سقوط این هواپیما را رد کرد.

آمریکا: نشانه ای از شلیک دشمن به هواپیمای سرنگون شده وجود ندارد!

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

مقامات افغانستان به رویترز گفته اند که مسئولان مربوطه به منظور آنالیز لاشه هواپیما به محل اعزام شده اند؛ منطقه ای کوهستانی که بخشی از آن در کنترل طالبان قرار گرفته است.

سرهنگ سانی لِگِت سخنگوی ارتش آمریکا در این باره مدعی شد: علت سقوط این هواپیما در دست آنالیز است و هیچ نشانه ای مبنی بر سقوط در اثر شلیک دشمن وجود ندارد.

سخنگوی طالبان ضمن اعلام خبر شلیک به این هواپیما از هلاکت تمامی سرنشینان آن اطلاع داد. ارتش امریکا اما چیزی درباره تعداد کشته شدگان احتمالی که گفته می گردد از اعضای سیا بوده اند؛ نگفته است.

سقوط این هواپیمای جنگی در زمانی اجرا شده که گروه طالبان و آمریکا در حال گفت وگو برای خاتمه دادن به جنگی 18 ساله در افغانستان هستند. این مذاکرات از سال گذشته در دوحه پایتخت قطر شروع شد و تا کنون حداقل دوبار پس از حمله طالبان به نیروهای ارتش آمریکا در سپتامبر و دسامبر متوقف شده است.

هفته گذشته یک دور دیگر از این مذاکرات با ملاقات سلمای خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا برای افغانستان و ملا عبدل غنی برادر، نماینده طالبان شروع شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 844

به "آمریکا: نشانه ای از شلیک دشمن به هواپیمای سرنگون شده وجود ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: نشانه ای از شلیک دشمن به هواپیمای سرنگون شده وجود ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید