کاهش شدید سفارش ساخت هواپیماهای شرکت بوئینگ

به گزارش بالیو، شرکت بوئینگ از کاهش دریافت سفارش برای ساخت و تولید هواپیما های مسافربری در سال گذشته میلادی خبر داد.

کاهش شدید سفارش ساخت هواپیماهای شرکت بوئینگ

به گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات شرکت هواپیماسازی بوئینگ از کاهش دریافت سفارش برای ساخت و تولید هواپیما های مسافربری در سال گذشته میلادی خبر داده و گفتند ادامه بحران هواپیما های 737 مکس نیز به این کاهش کمک کرده است.

مسئولان شرکت بوئینگ از لغو 87 مورد سفارش ساخت هواپیما خبر داده اند.

: مدیرکل بوئینگ استعفا کرد

اطلاع قبلی بوئینگ از نقص فنی سری هواپیمای 737 مکس

کاهش شدید دریافت سفارشات خارجی برای ساخت هواپیما های بوئینگ عمدتا از حوادث مرگبار سقوط هواپیما های مکس ناشی می شود که از ماه مارس سال گذشته میلادی تا به امروز زمین گیر شده اند.

29 اکتبر 2018 یک فروند هواپیمای 737 مکس 8 متعلق به شرکت لاین ایر در دریای جاوه اندونزی سقوط کرد. تمامی 189 سرنشین این هواپیما در این حادثه جان باختند.

10 مارس 2019 دومین هواپیمای 737 مکس 8 متعلق به خطوط هوایی اتیوپی دقایقی پس از پرواز از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی دچار سانحه شد و تمامی 157 سرنشین آن جان باختند.

پس از دو حادثه اندونزی و اتیوپی، تعدادی از شرکت ها و کشور های استفاده کننده از این هواپیما هم پرواز آن را ممنوع کردند. ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم در پی اعتراضات گسترده و تحت فشار کنگره، دستور تعلیق کلیه پرواز های این مدل از بوئینگ را تا زمان روشن شدن دلیل حوادث در آمریکا صادر کرد.

به دنبال این حوادث و فرود اضطراری چند فروند ، این شرکت آمریکایی گفت در پی بررسی های اجرا شده در سراسر جهان، پرواز نزدیک به 50 هواپیما از نوع 737 ان جی به دلیل ترک خوردگی در بدنه شان متوقف شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 798

به "کاهش شدید سفارش ساخت هواپیماهای شرکت بوئینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید سفارش ساخت هواپیماهای شرکت بوئینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید