آکواریوم استانبول کجاست و چطور به آنجا برویم؟

به گزارش بالیو، رابطه تان با ماهی ها چطور است؟ همواره دوست داشتید یک آکواریوم داشته باشید؟ شاید همین الان هم یک آکواریوم در قد و قواره خانگی دارید، نه؟ خوب اگر عاشق دنیای زیر آب هستید و از تماشای ماهی های رنگارنگ لذت می برید، در این مطلب همه چیز را درباره آکواریوم غول پیکر استانبول خواهیم گفت. در سفر به این شهر می توانید از آن تماشا کنید اما قبل از آن درباره اش بیشتر بدانید.

آکواریوم استانبول کجاست و چطور به آنجا برویم؟

درباره آکواریوم استانبول:

خانواده 17هزار نفری آکواریوم استانبول از سال 2011 میزبان بازتماشامایندگان و علی الخصوص گردشگر هاست. این اکواریوم به خاطر راستا شیشه ای زیبا برای بازدید، تکنولوژی های نوین به کار رفته و همینطور وجود گونه های مختلف ماهی از سراسر دنیا و جنگل های بارانی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

با قدم گذاشتن در این آکواریوم خودتان را برای سفری از دریای سیاه تا اقیانوس آرام آماده کنید. این سفر شامل یک جنگل بارانی هم می گردد! جنگل هایی که نظیرشان را در منطقه ها استوایی و گرراستای فقط خواهید دید.

در آکواریوم استانبول چه خواهیم دید؟

  • این آکواریوم 4000 مترمکعب است و بیش از 5000 جاندار در آن نگهداری می شوند.
  • در این آکواریوم پیراناهای شکم قرمز هستند. این ماهی های ترسناک می توانند بوی خون در آب را حتی اگر چند قطره باشد از فاصله 2 کیلومتری احساس نمایند. تصور کنید در راستا آکواریوم در حال عبور هستید و پیراناها بالای سرتان رژه می روند.
  • جانور دریایی مجذوب کننده دیگر کوسه لیمویی است. بله درست خواندید لیمویی. به خاطر داشتن رنگ لیمویی به این کوسه این نام را داده اند. طول این کوسه گاهی به حدود 3.5 متر می رسد! عمر کوسه لیمویی هم تقریبا زیاداست. 25 سال طول عمر میانه این جانور است. کوسه لیمویی همواره بیدار است و استراحت نمی کند اگر لحظه ای بخوابد آبشش هایش نمی توانند اکسیژن لازم را به بدنش برسانند و این جانور از بین می رود. فقط در صورتیکه به اقیانوس اطلس سفر کنید می توانید این کوسه را ببینید. البته در آکواریوم استانبول هم شانس تماشایش را دارید.
  • در آکواریوم در پی دلقک ماهی ها هم بگردید. این ماهی های کوچک که نهایتا طول آنها به 10 سانتی متر می رسد هنگامی که احساس خطر نمایند از خود سم ترشح می نمایند. میانه طول عمر این ماهی های خوش رنگ و قیافه بین 3 تا 6 سال است. برای تماشا شان باید به اقیانوس آرام بروید اما آکواریوم استانبول شانس تماشای آن را برای تان فراهم نموده است.
  • شاید جالب ترین قسمت تماشا پنگوئن های جِنتو از نزدیک باشد. این موجودات را فقط در قطب خواهید یافت. حیوانات دوست داشتنی که سیاه و سپید هستند و تا 7 دقیقه می توانند زیر آب دوام بیاورند. علاوه بر موجوداتی که در بالا به آنها اشاره کردیم خانواده ماهی های موجود در آکواریوم استانبول بسیار وسیع تر و گسترده تراست. حتما باید سری به آن بزنید.
  • جنگل های بارانی در آکواریوم استانبول طوری طراحی شده اند تا همان حال و هوای جنگل های آمازون را به شما منتقل نمایند. با رفتن به آکواریوم استانبول حس و حال جنگل های آمازون را تجربه کنید.
  • علاوه بر موجودات دریایی که خواهید دید این آکواریوم دو تا سینمای 5 بعدی دارد. نمایش فیلم های مختلف از دنیای زیر آب و انجام فعالیت های تعاملی و عرضه اطلاعات بسیار جالب از موجوداتی که می توانید در این آکواریوم آنها را از نزدیک ببینید، مجذوب کنندهیت خاصی به این مرکز تفریحی داده است.
  • در سرانجام اگر گشت 30 دقیقه ای در آکواریوم استانبول داشته باشید از طرف این مرکز به شما مدرکی داده می گردد که نشان دهنده بازدید شما از این آکواریوم است.
  • بعد از تماشای آکواریوم و تماشا از جنگل های بارانی می توانید به فروشگاه آکواریوم استانبول سر بزنید. اینجا می توانید یادگاری های مجذوب کنندهی از بازدیدتان از آکواریوم استانبول تهیه کنید.

چطور به آکواریوم استانبول برویم؟

آکوارویم استانبول در محله باکرکوی قرار گرفته است. باکرکوی در بخش اروپایی استانبول واقع است و اگر هتل محل اقامت شما در قسمت اروپایی است از راه مترو یا تاکسی به راحتی می توانید خود را به آن برسانید. برای آشنایی با محله های استانبول و راهنمای استانبول: بخش آسیایی و اروپایی این مطالب را بخوانید. همینطور در راهنمای حمل و نقل عمومی در استانبول به شما خواهیم گفت چطور با هزینه مناسب به تماشای آکواریوم استانبول بروید.

ساعت کاری آکواریوم استانبول چطور است؟

روزهای عادی هفته یعنی از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10:00 تا 19:00 آکواریوم باز است و در روزهای سرانجامی هفته یعنی شنبه و یکشنبه زمان بازدید یک ساعت طولانی تر است و می توانید از ساعت 10:00 تا 20:00 از آکواریوم استانبول تماشا کنید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2266

به "آکواریوم استانبول کجاست و چطور به آنجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم استانبول کجاست و چطور به آنجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید