اختصاص چهار میلیارد برای بازسازی خانه های تاریخی ساوه

به گزارش بالیو، ایسنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از اختصاص چهار میلیارد برای بازسازی خانه های تاریخی ساوه اطلاع داد.

اختصاص چهار میلیارد برای بازسازی خانه های تاریخی ساوه

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

مصطفی مرزبان اظهار کرد: علیرضا ایزدی، مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه سید مهدی حسینی شهردار، علی میرزایی فرماندار و حسین ناصری، رئیس شورای شهر ساوه جهت آنالیز شرایط و مسائل آثار و بناهای تاریخی شهرستان ساوه، از این ابنیه بازدید کردند.

مرزبان اضافه نمود: بابت بازسازی 16 خانه تاریخی شهرستان ساوه مبلغ 4 میلیارد ریال با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص داده شد که این اعتبار با مشارکت مالکان برای بازسازی و بازسازی هزینه می گردد.

مرزبان گفت: تا به امروز 20 باب خانه تاریخی در این شهرستان مورد شناسایی نهاده شده و با انجام مراحل کارشناسی در آستانه ثبت ملی قرار دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی اضافه نمود: همچنین محوطه سازی مسجد جامع ساوه و بازسازی و بازسازی سردرب بازار تاریخی این شهرستان با انجام این بازدید در دستور کار نهاده شد.

مرزبان در مورد قدمت شهر ساوه یادآور شد: وجود آثار متعدد تاریخی از جمله خانه های تاریخی، حمام ها، مساجد و ... نشان دهنده غنای تاریخی این شهرستان است.

او اعلام کرد: این اقدام در راستای حفظ بافت تاریخی و ارزشمند شهر ساوه انجام می گردد و نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر سایر ارگان های مرتبط مانند شهرداری، شورای شهر و .... است.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1453

به "اختصاص چهار میلیارد برای بازسازی خانه های تاریخی ساوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص چهار میلیارد برای بازسازی خانه های تاریخی ساوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید