استفاده از ربات هوش مصنوعی برای ارتقای بهداشت روان کرونایی ها

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، مراقبت از بچه ها مبتلا به کرونا و تقویت روحیه و ایجاد نشاط در آنها کار پرچالشی است، اما ربات هوش مصنوعی رابین می تواند تا حدی به حل این مشکل کمک کند.

استفاده از ربات هوش مصنوعی برای ارتقای بهداشت روان کرونایی ها

بچه ها مبتلا به کرونا به علت ویژگی های خاص این بیماری مجبورند از والدین خود جدا بمانند. این مساله فشار مضاعفی را به روحیه حساس بچه ها وارد می کند و ربات رابین قرار است با حضور در بیمارستان های آمریکا به بچه ها کمک کند تا روحیه و شادمانی خود را در زمان ابتلاء به کرونا حفظ کنند.

این ربات که می تواند به کمک دیگر بچه ها مبتلا به بیماری های صعب العلاج نیز بیاید، توسط شرکت نوپای اکسپر تولید شده و حس تنهایی و جدا بودن از جهان را در بچه ها کمتر می کند. پژوهشگران بارها هشدار داده اند که تنها ماندن بچه ها مبتلا به کرونا در بیمارستان ها حس استرس و نگرانی زیادی را در آنها به وجود می آورد که در آینده نیز تأثیرات خود را بر روح و روان بچه ها بر جای می گذارد.

این ربات 120 سانتیمتری، 25 کیلوگرم وزن دارد و طراحی بچه هاه ای دارد. صحبت کردن با بچه ها و سرگرم کردن آنها مهم ترین کارکرد این ربات است. ربات یادشده از پلاستیک زیستی تجزیه شونده تولید شده و با استفاده از اشعه ماورا بنفش ضدعفونی و پاکسازی می شود.

هوش مصنوعی این ربات به آن کمک می کند تا با شناسایی روحیات و نگرانی های هر کودک به طور اختصاصی مکالماتی متناسب با حال و هوای مخاطب خود انجام دهد. واکنش های عاطفی این ربات بر اساس شرایط هر کودک شخصی سازی می شود و برای این کار دوربین های ربات حالات چهره و واکنش های کودک را ثبت و تحلیل می کنند. این اطلاعات برای تداوم واکنش های مناسب در حافظه ربات ثبت می شوند.

ربات یادشده دارای چرخ هایی است که حرکت آن را در جهات مختلف تسهیل می کنند. آزمایشی که بر روی این ربات با حضور 85 کودک 4 تا 12 ساله صورت گرفته نشان می دهد رابین حس نشاط بچه ها را تا 26 درصد افزایش داده و میزان استرس آنها را تا 34 درصد کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1261

به "استفاده از ربات هوش مصنوعی برای ارتقای بهداشت روان کرونایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ربات هوش مصنوعی برای ارتقای بهداشت روان کرونایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید