اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟

به گزارش بالیو، بنر های تبلیغاتی یکی از پرکاربردترین فرم های دیجیتال مارکتینگ در دنیای آنلاین امروزی است. تقریبا همه کمپانی ها با استفاده از بنر های موثر و هدفمند به شناساندن برند خود مبادرت می ورزند. بنابراین طراحی یک بنر در جذب کلیک بسیار مهم است. در این مطلب با اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی آشنا خواهید شد.

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

شاید در حوزه مارکتینگ خود، تنها به جذب ترافیک آنلاین به وسیله تبلیغات بنری امیدوار باشید و یک سوال ذهن شما را درگیر نموده است: طراحی ایده آل برای یک بنر تبلیغاتی چیست؟ حوزه تبلیغات بنری وب، بر خلق اصولی و موثر بنر ها به وسیله دستورالعمل های پایه ای متمرکز است. در ادامه با 15 نکته در خصوص اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی با هدف جذب کلیک بیشتر آشنا می شویم.

1) استفاده از موثرترین و استاندارترین اندازه های بنر

طبق گفته گوگل ادسنس (Google Adsense)، پیروز ترین استاندارد برای اندازه یک بنر به توضیح زیر می باشد:

  • 728×90 پیکسل - لیدربورد (بنری که معمولا هم عرض صفحه است) - Leaderboard
  • 300×600 پیکسل - بنر نیم صفحه - Half Page
  • 300×250 پیکسل - بنر مستطیلی متوسط - Medium Rectangle
  • 336×280 پیکسل - بنر مستطیلی عظیم - Large Rectangle

2) بنر های تبلیغاتی خود را در مکان درستی قرار دهید

دومین اصل از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی انتخاب صندلی مناسب در سایتی است که می خواهید برند یا محصول خود را در آنجا تبلیغغ نمائید. برای تبلیغ بنر خود مکانی از وبسایت مورد نظر را خریداری کنید که توسط سایر تبلیغات محصور نشده باشد و آن مکان به محتوای اصلی صفحه نزدیک باشد.

3) سلسله مراتب را اعمال کنید

اصول تبلیغات بنری به ایجاد تعادل درون هر تبلیغ وابسته است، بنابراین باید مراتب خاصی را درون بنر اجرا کنید. تبلیغات بنری موثر طوری طراحی شده اند که به شناخت و دیده شدن برند شما یاری می نمایند و در عین حال ترافیک قابل توجی را به سمت وبسایت شما روانه نمایند. این طراحی ایده آل سه مولف اصلی دارد:

  • لوگوی کمپانی شما: برای شناخت و ایجاد یک تصویر ذهنی برای بیننده، لوگوی کمپانی باید در تبلیغ وجود داشته باشد. این اطمینان را حاصل کنید که تصویر این لوگو غالب و برجسته باشد، اما نه غالب تر از گزاره ارزش و دعوت نامه.
  • گزاره ارزش: گزاره ارزش یا همان قیمت، همانند ویترینی برای نمایش محصول یا خدمات شما است که برای جذب مشتریان به سمت این ویترین نمایش داده می گردد. گزاره هایی مانند کیفیت بالا یا 50% تخفیف یا تخفیف کوتاه مدت و مواردی از این دسته، باید مورد توجه بازدیدنمایندگان قرار بگیرند. این موضوع باید بیشترین فضای موجود را در تبلیغ شما بگیرد؛ به بیان ساده تر، اولین چیزی که مخاطب می بیند و به آن توجه می نماید.
  • دعوت نامه (CTA): دعوت نامه (call to action) در واقع متن یا دکمه ای است که کاربران را به سمت کلیک کردن بر روی بنر شما تشویق نموده و با این کار آن ها را به سمت سایت شما دعوت می نماید. عبارت هایی مانند برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید، با ما همراه شوید یا مشاهده کنید مثال های خوبی هستند. این قسمت باید نقطه کانونی و واضح یک تبلیغ بنری شما باشد.

4) سادگی بهتر است

یکی دیگر از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی سادگی می باشد؛ محتوا و تصاویر بنر را ساده بگیرید. بازدید نمایندگان معمولا تنها یک ثانیه بر روی بنر شما نگاهی می اندازند، بنابراین هر چه محتوای کلی بنر شما ساده تر باشد، پیغام شما بهتر و سریعتر منتقل خواهد شد. شما برای جلب توجه بازدیدنمایندگان فقط چند ثانیه کوتاه فرصت دارید.

5) استفاده مناسب از دکمه ها

بسته به نوع بنر، دکمه ها معمولا می توانند نرخ کلیک (CTR) را بر روی تبلیغ شما بالا ببرند. اگر قصد استفاده از دکمه ها را دارید، آن ها را بعد از رونوشت تبلیغ در قسمت پایین و راست (سلیقه ای) در میان رنگ های متمایز نماینده و مکمل قرار دهید. دو رنگ مکمل را انتخاب کنید، یکی از آن ها را برای دکمه و دیگری را برای پس زمینه آن در نظر بگیرید. (همانند تصویر زیر)

نکته: به جفت رنگ هایی که در چرخه رنک رو به روی هم قرار می گیرند و با هم تضاد دارند دقت کنید. برای شناسایی این رنگ ها، می توانید آن ها را ترکیب کنید. دو رنگ مکمل زمانی که باهم ترکیب شوند، خنثی خواهند شد و رنگ خنثی نیز پدید می آید (خاکستری، سفید یا سیاه).

6) یک فریم قابل تشخیص داشته باشید

چشم های مردم معمولا و به صورت طبیعی به سمت موضوعات داخل کادر و فریم کشیده می گردد. همه از کودکی به تخته سیاه کلاس نگاه نموده ایم! پس فریم به موضوع اهمیت می بخشد. بنر های تبلیغاتی موثر دارای فریم های قابل تشخیض و واضحی هستند که توسط گرافیک به سمت لبه های باکس تبلیغ کشیده شده اند. اگر تبلیغ شما سفید است، معمولا بهتر است یک خط بوردر خاکستری به عرض 1 پیکسل، دور تا دور بنر تبلیغاتی خود ایجاد کنید.

7) طراحی متن باید کاملا خوانا باشد

باید ها ...

اندازه خط اصلی متن و رونوشت آن باید با یکدیگر متفاوت باشد. رونوشت متن حدبیشتر باید 4 خط باشد.

نباید ها ...

استفاده از فونت های شکسته / ناخوانا، فونت های بسیار نازک، متن بدون خط اصلی، یا فونت های کوچکتر از 10 pt.

8) استفاده از انیمیشن

یکی دیگر از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی استفاده از بنرهای متحرک می باشد. تبلیغات بنری دارای انیمیشن سطح کیفی بنر های ایستا را ارتقا می دهند و می توانند بر روی طراحی بنر های یک وبسایت اثر مثبتی داشته باشند، اما باید این اطمینان را حاصل کنید که وجود انیمیشن حواس بیننده را از پیغام و رونوشت تبلیغ شما پرت نکند. از انیمیشن های ساده ای که حدبیشتر 15 ثانیه طول می کشند، بهره ببرید. این اطمینان را حاصل کنید که آن ها بیشتر از بیشتر از 3 بار تکرار نمی شوند (loop). توصیه می کنیم آخرین فریم انیمیشن خود را به یک دعوت نامه واضح و جذاب تبدیل کنید.

9) مکمل، اما برجسته

اگر تبلیغ شما همرنگ با سایت و صفحه ای باشد که در آن ارائه می گردد، این همرنگی می تواند اعتماد بینندگان را افزایش دهد. اما با این حال این هم رنگ بودن را بیش از حد جلوه ندهید. در تصویر زیر تبلیغات با صفحه پشت آن دارای یک رنگ پایه هستند، اما تیره تر شدن تبلیغ باعث برجستگی آن شده و در عین حال حس اعتماد بیننده را افزایش می دهد. بنر های تبلیغاتی باید همزمان برجسته و جذب نماینده کلیک باشند.

10) همواره تبلیغ را با برند خود سازگار و همسان کنید

یکی دیگر از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی انتخاب صفحه مقصد یا لندینگ پیج صحیح و مرتبط می باشد. بنر تبلیغاتی باید به سمت صفحه ای لینک گردد که خدمت یا محصول شما دقیقا در آن صفحه ارائه می گردد. این اطمینان را حاصل کنید که تبلیغ با برند و صفحه ورودی تطابق داشته باشد، در این صورت است که مشتری گیج نشده و جذب خدمات سایت شما می گردد.

11) نوعی حس ضرورت ایجاد کنید

استفاده درست از رنگ ها بر پیروزیت تبلیغ بسیار تاثیرگذار است. با استفاده از رنگ های مکمل و در عین حال بولد، نوعی حس ضرورت ایجاد کنید. بهتر است رنگ های بولد را بهتر بشناسید. تبلیغات بنری همواره که نباید لطیف باشند.

12) از تصویر سازی ذهنی بهره ببرید (تنها زمانی که به آن احتیاج دارید)

از گرافیک ها و تصاویر مرتبطی بهره ببرید که پیغام شما را بهتر منتقل نمایند. این تصاویر می توانند مستقیما به محصول شما مربوط باشند. آیا از پس هزینه های سنگین عکاسان حرفه ای بر نمی آیید؟ می توانید از گرافیک هایی که توسط طراحان فراوری می گردد بهره ببرید یا با یافتن یک منبع خوب از تصاویر و خرید لایسنس آن، تصاویر با کیفیت زیادی پیدا کنید. به یاد داشته باشید که حتما نباید در بنر های تبلیغاتی خود از تصویر بهره ببرید، روش های دیگر چاپی نیز همان نتایج را به همراه خواهند داشت.

13) انتخاب رنگ های مناسب

هر رنگ معنی خاصی را تداعی می نماید، و برانگیخته کردن نوع احساس دلخواه خود از طرف بیننده بسیار اهمیت دارد. واضح است، رنگ اولین چیزی است که بیننده با دیدن تبلیغ شما به آن توجه می نماید. رنگ ها می توانند حاوی پیغام و حس باشند، و این تداعی معانی در فرهنگ های مختلف متفاوت است. این اطمینان را حاصل کنید که در خصوص کاربران هدف خود تحقیق و آنالیز نموده، سپس رنگ بنر را انتخاب کنید. در ادامه با لیست رنگ ها و احساساتی که آن ها می توانند در برداشته باشند، آشنا می شویم:

  • قرمز: شور، خشم، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای بیشتر مخاطبان جذاب است، اما در استفاده از آن میانه رو باشید. اگر شما به دنبال یک نگاه کلاسیک، بالغ و یا جدی هستید از رنگ قرمز اجتناب کنید.
  • نارنجی: حس بازیگوشی و احساس تیزبینی. قدرت این رنگ به اندازه قرمز نیست، اما در مقایسه با سایر رنگ ها رنگ متفاوت و خاصی است. استفاده از رنگ نارنجی برای دکمه کلیک عالی است.
  • زرد: تشویق، آفتاب، و دوست داشتنی. زرد چشم نواز بوده و نوع انرژی آن جوان پسند است.
  • سبز: سلامت، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد، پرورش و شروع های جدید. مشاهده سبز برای چشم راحت و مطلوب است.
  • آبی: ایمنی، اعتماد، وضوح، بلوغ، آرامش، عقل، فرم دهنده، رفاه، سرما و مردانگی. رنگ آبی در بیش از نیمی از تمام آرم ها و لوگو ها دیده می گردد.
  • بنفش: لوکس، مجلل، عبرت انگیز، عقل، جادوی، زنانه و خلاقیت. این رنگ، رنگی آرامش بخش بوده و بیننده را به سمت خود جذب می نماید.
  • صورتی: عشق، شیرینی، زنانه، جوانان و نوزادان. به طور کلی رنگ صورتی با همه چیز های زنانه همراه است. اما بر اساس روشنایی و تُن، محدوده وسیعی دارد.
  • سیاه: انحصار، رمز و راز، مدرنیته، قدرت، اعتبار، لوکس و رسالت. این رنگ سنتی است و متن سیاه در پس زمینه سفید، یک ترکیب رنگ بسیار خوانا است.
  • سفید: خلوص، پاکیزگی، مدرنیته، بی روح، سادگی، صداقت و بی گناهی. سفید احساسات مالی و احساس جوانی را ایجاد می نماید.
  • قهوه ای: طبیعت، چوب، چرم، جدایی، مردانگی، سختی و فروتنی. قهوه ای رنگ های قوی تر را متعادل می نماید و برای رنگ های پس زمینه و بافت بنر مناسب است.
  • خاکستری: بی طرفی، خنثی بودن و اعتبار. رنگ خاکستری، هنگامی که به عنوان پس زمینه استفاده می گردد، رنگ های دیگر را تشدید می نماید.

14) اندازه فایل های خود را کوچک نگه دارید

وقتی به سایز فایل می رسیم، هر چه کمتر باشد، بهتر است - طبق گفته Google Adwords حجم بنر شما بهتر است زیر 150 کیلوبایت باشد. تبلیغات بنری باید قبل از این که بازدیدنمایندگان به سمت پایین یا بالای صفحه اسکرول نمایند، سریعا لود شوند.

15) استفاده از فرمت های درست فایل

فایل های PG، PNG، GIF یا HTML5 نتایج کار شما خواهند بود. طراح شما به طور معمول در Adobe Illustrator یا فتوشاپ برای ارائه فایل های JPG، PNG یا GIF، یا در Google Web Designer یا Adobe Animate برای فایل های HTML5 قابل طراحی است. به یاد داشته باشید، در این مرحله، تبلیغات فلش بسیار قدیمی هستند، بنابراین برای این نوع تبلیغات، فرمت های تصویر دیگری انتخاب کنید.

منبع: 99designs

منبع: setare.com
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1482

به "اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید