افتتاح نمایشگاه عکس،پوستر و اسنادِ تئاتر فجر

به گزارش بالیو، تهران (پانا) - با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی، نمایشگاه عکس،پوستر و اسناد چهل دوره جشنواره تئاتر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه عکس،پوستر و اسنادِ تئاتر فجر

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، جمعه15بهمن نمایشگاه عکس،پوستر و اسنادِ چهل دوره جشنواره تئاتر با حضور قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی،حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره و مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

حسین مسافر آستانه در ابتدای این مراسم در جمع هنرمندان و اصحاب رسانه گفت: به روال چند سال گذشته، با هدف تعامل بین حوزه هنرهای تجسمی و تئاتر، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر را در جشنواره برگزار می کنیم. برگزاری مستمر این دو بخش در چند سال اخیر به اذعان اهل فن در حوزه گرافیک و عکس به ارتقا کیفی این دو حوزه در عرصه تئاتر انجامیده است.به جز زحماتی که دوستان ما در برخی دوره های جشنواره در قبل از سال 87 برای این حوزه کشیده اند، به صورت مستمر از سال87 بخش عکس و از سال88 بخش پوستر جزئی از جشنواره تئاتر فجر بوده است. از آقای مهدی آشنا مدیر این دو بخش و همکارانشان تشکر می کنم.

او در ادامه گفت: در مورد نمایشگاه اسناد چهل دوره جشنواره مایلم با این مقدمه شروع کنم؛این نمایشگاه یکی از سه ساحت بخش پژوهش جشنواره امسال است که موضوع آن پرداختن به خودِ جشنواره است. ساحت اول ترجمه کتابراهنمای جشنواره های بین المللی تئاتر: مجموعه مقالات کمبریج است که به بررسی نظری پدیده جشنواره با نمونه های مطالعاتی از جشنواره های شاخص سراسر جهان می پردازد که انشالله در روزهای آینده از سوی انتشارات نمایش به چاپ می رسد.

دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: ساحت دومِ بخش پژوهش فاز نخست تاریخ شفاهی جشنواره تئاتر فجر است که به گفت وگو با دبیران و دست اندرکاران ادوار مختلف جشنواره می پردازد و به تدریج از طریق تلویزیون تئاتر ایران در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. و ساحت سوم بخش پژوهش امسال که امروز به خاطر آن در خدمت شما هستیم، نمایشگاه اسناد چهل دوره جشنواره تئاتر فجر است که با توجه به محدودیت های فیزیکی عرضه، تعداد اسناد محدودتری به نمایش در آمده اما اسناد بیشتر پس از خاتمه این نمایشگاه به صورت مجازی در تلویزیون تئاتر ایران به تفکیک هر دوره در دسترس علاقمندان خواهد بود. بنیاد این نمایشگاه مبتنی بر تحقیقات گسترده در جزئیات ادوار جشنواره بوده و برای آن زحمات زیادی کشیده شده است. من از دوستان جوان دبیرخانه در برگزاری این نمایشگاه آقای علیرضا قربانی مسئول نمایشگاه و همکارانشان تشکر می کنم.

چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 14 تا 26 بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2125

به "افتتاح نمایشگاه عکس،پوستر و اسنادِ تئاتر فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه عکس،پوستر و اسنادِ تئاتر فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید