انصراف کیک بوکسینگ واکو از فعالیت در فدراسیون انجمن های ورزشی

به گزارش بالیو، رییس انجمن کیک بوکسینگ واکو با بیان اینکه این رشته دیگر تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی فعالیت نخواهد کرد، گفت: مسئله ای برای حضور در بازی های آسیایی نداریم اما باید اردوهای آماده سازی داشته و حمایت شویم.

انصراف کیک بوکسینگ واکو از فعالیت در فدراسیون انجمن های ورزشی

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، نشست خبری ناصر نصیری رییس انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران و رییس کنفدراسیون آسیا امروز (پنجشنبه) برگزار گردید.

وی در ابتدا در خصوص شرایط این انجمن، گفت: از ادامه همکاری با فدراسیون انجمن های ورزشی انصراف دادیم. تنها انجمنی هستیم که اجازه حضور در مسابقات مهم را داریم و خیلی در سال های گذشته کوشش کردیم که جایگاه کیک بوکسینگ را تشریح کنیم.

وی اضافه کرد: این ورزش در کشور ما بد تعریف شده و شاخه های متعددی برای کیک بوکسینگ ایجاد شد. کیک بوکسینگ ورزش مبارزه ای است و هفت شاخه دارد که سه قسمت آن مبارزه ای است. در رشته های تاتامی هم چهار شاخه کنترلی داریم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وی اضافه کرد: در فدراسیون انجمن ها با پرداخت هزینه هایی، انجمن ایجاد می نمایند در حالیکه هر رشته ای مرجع قانونی بین المللی دارد که باید به رسمیت شناخته شده و عضو گایسف گردد. کیک بوکسینگ واکو هم به صورت رسمی از سال 2016 عضو کمیته بین المللی شده است و در بازی های مهم حضور دارد.

نصیری توضیح داد: وقتی می توانید تیم ملی داشته باشید که عضو گایسف، فدراسیون بین المللی و آسیایی شوید چرا از آن استفاده نکنیم. در کشورمان این فاکتورها را داریم ولی سال هاست با فدراسیون انجمن های رزمی دچار مشکل هستیم.

رییس کیک بوکسینگ واکو توضیح داد: سال ها قبل امضای من را در فدراسیون رزمی وقت، جعل کردند که فدراسیون جهانی متوجه شد و مجبور شدیم از 2 رویداد مهم انصراف دهیم.

نصیری گفت: قصد ما این بود تا دخالت ها در این رشته ادامه نیابد و بتوانیم مدال آوری نموده تا مربیان و قهرمانان از مزایای آن استفاده نمایند. عضو فدراسیون جهانی هستیم و عجیب است برای مسابقات یک ریال جهت آماده سازی به ما یاری نشد اما برای مسابقاتی چون داخل سالن از ما مدال می خواهند.

وی گفت: فدراسیون جهانی سه ماه قبل نامه داد که اختلافات کیک بوکسینگ ایران به آسیا لطمه می زند و اگر ادامه پیدا کند ایران از رویدادهای مختلف کنار گذاشته می گردد.

وی توضیح داد: فدراسیون انجمن های ورزشی دوباره برای کشورهای اسلامی یاد ما افتاده که تیم تشکیل بدهید.یاریی که نمی گردد دوستان می خواهند در مسائل فنی هم دخالت نمایند. به مسوولان کمیته ملی المپیک اعلام کردم برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی آماده هستیم اما سه ماه اردو می خواهیم و احتیاج به استخدام مربی خارجی در بخش زنان داریم.

رییس کیک بوکسینگ واکو در خصوص حضور در بازی های کشورهای اسلامی، شرح داد: این رویداد بسیار مهم است و نامه زدیم که جوابی به ما ندادند و حالا از ما تیم 40 نفره می خواهند. می توانیم 50 نفر هم اعزام کنیم اما احتیاج به آماده سازی داریم. کمیته ملی المپیک هزینه ها را پرداخت می نماید اما امیدواریم به جای اینکه در اختیار فدراسیون انجمن های ورزشی قرار بگیرد، صرف تیم ما گردد چرا که دیگر زیر نظر این فدراسیون نیستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2200

به "انصراف کیک بوکسینگ واکو از فعالیت در فدراسیون انجمن های ورزشی" امتیاز دهید

2 کاربر به "انصراف کیک بوکسینگ واکو از فعالیت در فدراسیون انجمن های ورزشی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف کیک بوکسینگ واکو از فعالیت در فدراسیون انجمن های ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید