14 سرگرمی دریایی که در کیش نباید آن ها را از دست داد!

به گزارش بالیو، در جزیره کیش شما هم با تفریحات آبی کیش و هم با تفریحاتی مانند سافاری و بانجی جامپینگ روبرو هستید که می توانند برای دقایقی شما را از دغدغه های همیشگی جدا نموده و لحظاتی شاد و مفرح را برایتان رقم بزنند.

14 سرگرمی دریایی که در کیش نباید آن ها را از دست داد!

انسان مدرن در تلاطم و هیاهوی زندگی ماشینی در پی منبعی برای آرامش و سکوت است و یکی از راه های دستیابی به این امر برای او، سفر کردن و گذراندن لحظاتی به دور از شلوغی زندگی شهری می باشد. در سفر فارغ از آرامشی که بدست می آوریم، می توانیم خود ر برای رویارویی مجدد با روزمرگی های خود آماده کنیم. در این بین انتخاب مکان هایی با امکان دسترسی به تفریحات مختلف، مانند جزیره کیش می تواند یک انتخاب درست باشد.

تفریحات آبی کیش

یکی از مقاصد مجذوب نماینده برای گردشگری، جزیره کیش است که با تفریحات متنوع خود می تواند لحظاتی بیاد ماندنی را برای شما رقم بزند. تعدد و گوناگونی تفریحات خشکی و بعلاوه تفریحات آبی کیش زیاد است و بطور حتم یک سفر چند روزه کفاف امتحان کردن تمام این تفریحات را نخواهد داد. اگر مدت زمان سفر شما ده روز یا یک هفته باشد شاید بتوانید تمام تفریحات را امتحان کنید اما در کل باز هم بعضی از آن ها را از دست خواهید داد. ما در این مقاله قصد داریم تا تفریحات آبی کیش را که بشدت مجذوب نماینده هستند برای شما شرح دهیم تا در انتخاب تفریح آبی مورد علاقه خود دچار تردید نشوید.

1- یک تفریح مجذوب نماینده دریایی با نام پاراسل

تفریحات آبی کیش نخستین هدفی است که گردشگران برای تجربه کردن آن پا به این جزیره می گذارند. پیشنهاد می کنیم در سفر خود به این جزیره حتما پاراسل را امتحان کنید. در این تفریح شما بوسیله یک چتر در آسمان معلق خواهید شد، اما جای نگرانی نیست چون این چتر را با طنابی که طول آن تقریبا 150 متر است، به یک قایق موتوری متصل می نمایند. حرکت سریع قایق سبب می گردد که شما با سرعتی زیاد بر روی آب حرکت کنید و سپس خیلی آهسته در آسمان به پرواز در خواهید آمد. تجربه ای که بواسطه آن نهایت هیجان پرواز در آسمان آبی در حالی که آب های زیبای خلیج همواره فارس را در زیر پای خود دارید، تجربه خواهید کرد.

چتر پاراسل توانایی این را دارد تا حمل یک نفر، دو نفر و یا سه نفر را همزمان انجام دهد. این افراد شامل دو بزرگسال به همراه یک کودک و یا دو کودک به همراه یک بزرگسال خواهد بود که با در نظر گرفتن موارد امنیتی هیچ خطری نخواهد داشت. تمام مدت زمانی که می توانید از پاراسل بهره ببرید 1 ساعت بوده که البته در این بین زمان پرواز شما تقریباً 6 تا 7 دقیقه تخمین زده شده است و شما تا ارتفاعی تقریبی 150 متر بالا رفته و اوج می گیرید. ناگفته نماند که این تفریح هیچ محدودیتی برای آقایان و بانوان قائل نیست. سواحلی که در آن ها می توانید از پاراسل لذت ببرید ساحل سیمرغ، ساحل اسکله تفریحی، ساحل دامون و ساحل مرجان هستند.

2- تفریحات آبی کیش | تورهای تفریحی کیش با شاتل

لذت و طعم بی نظیر استفاده از تفریحات آبی کیش را در هیچ نقطه دیگری از ایران نخواهید چشید. در تفریح مجذوب نماینده و نفس گیر شاتل شما بر روی یک تیوپ بزرگ می نشینید و یک قایق بسیار تندرو تیوپ شما را بر روی سطح آب در پی خود می کشد. شاتل تک نفره نیست و کمترین تعداد افراد برای استفاده از این تفریح مجذوب نماینده دو نفر است. لازم به یادآوری است که افراد 6 سال به بالا با رضایت والدین خود می توانند از این تفریح آبی استفاده نمایند. مدت زمانی که شما در شاتل هستید 15 دقیقه خواهد بود.

3- غواصی در کنار مرجان ها و ماهی ها

یکی دیگر از تفریحات آبی کیش که بشدت مجذوب نماینده است غواصی در آب های خلیج همواره فارس می باشد. پیشنهاد می کنیم که حتما این تفریح را امتحان کنید. در غواصی احتیاجی نیست که حتما یک شناگر ماهر باشید و نکته جالب این است که شما در تمام طول سال می توانید از این تفریح لذت ببرید. مراکزی که می توانید در آن ها غواصی را امتحان کنید در کیش کم نیستند و شما به راحتی می توانید با یک آموزش چند دقیقه ای یک غواص ماهر شوید. بدون شک شنا کردن در کنار ماهی ها، مرجان ها و دیگر آبزیان دریایی جزیره کیش می تواند یک تجربه تازه و فراموش نشدنی برای شما باشد. ناگفته نماند که در تمام مدت زمان غواصی شما همزمان یک مربی خواهید داشت و همینطور تجهیزات لازم برای شنا کردن به شما داده خواهند شد.

تفریح غواصی بدون محدودیت برای آقایان و بانوان با داشتن شرایطی کاملاً مشابه می تواند لحظاتی مفرح را برای شما خلق کند. نکته پایانی اینکه برای غواصی بانوان یک قایق مجزا و مربی خانم در نظر گرفته شده است. مدت زمان غواصی شما یعنی درست از زمانی که سوار قایق می شوید و با حساب مدت زمان رفت و برگشت به جزیره حدود 1 ساعت و نیم خواهد بود، که از کل این زمان شما فقط15 دقیقه در زیر آب خواهید بود.

4- تفریحات آبی کیش | تفریح اسکوتر در زیر آب (زیردریایی)

تفریح مفرح و مجذوب نماینده بعدی اسکوتر در زیر آب است. این یک دیگر از تفریحات آبی کیش است که توصیه می کنیم حتما ان را امتحان کنید. اسکوتر زیردریایی یکی از تفریحات مجذوب نماینده جزیره کیش است که هواداران بسیار زیادی دارد. در این تفریح مهیج این امکان برای شما فراهم است تا بتوانیم به راحتی به اعماق خلیج فارس سفر کنید و از دیدنی دنیای زیر آب ، مرجان های معروف و مجذوب نماینده و ماهی های زیبای رنگارنگ لذت ببرید.

اسکوتر زیر دریایی نوعی غواصی محسوب می گردد، اما شما در این تفریح از یک موتور زیردریایی یاری گرفته و با آن در عمق تقریباً 10 متری آب و در کنار یک مربی حرفه ای به راحتی حرکت می کنید. اسکوتر زیر دریایی محدودیت خاصی ندارد اما برای استفاده از آن باید سن شما 12 سال به بالا باشد و قد شما کمتر از 150 سانتی متر نباشد. در این تفریح آبی نیز هیچ محدودیتی برای آقایان و بانوان وجود ندارد. تفریح اسکوتر زیر دریایی یک ورزش تک نفره است و برای استفاده از این دستگاه احتیاجی نیست که حتماً شناگر ماهری باشید و یا اینکه شنا بلد باشید.

5- پرواز بر فراز آسمان کیش با فلای بورد

تنوع تفریحات آبی کیش بسیار زیاد است. فلای بورد یکی دیگر از تفریح هایی است که باید حتما در سفر خود به کیش آن را امتحان کنید. در این فعالیت وسیله ای را که به یک قطعه جت اسکی متصل است و قرار است شما را در هوا معلق نگه دارد، مورد استفاده قرار می دهید که به آن فلای بورد می گویند. البته شما این امکان را دارید که به واسطه پمپاژ کردن آب با لوله های متصل به دستگاه، حرکات نمایشی و بعلاوه شیرجه زدن در آب را به راحتی انجام داده و از لذت ببرید، هیجان وصف ناپذیری که با پرواز میان آب و آسمان آن را خواهید چشید.

در این تفریح تفاوت و محدودیتی برای آقایان و بانوان وجود نخواهد داشت. تنها محدودیتی که اعمال می گردد این است که تمامی افراد استفاده نماینده باید بالای 18 سال سن داشته باشند. مدت زمان مجاز در نظر گرفته شده برای شما در این تفریح تنها 20 دقیقه خواهد بود. نگران نباشید! تنها 5 دقیقه کافی است تا همه چیز را یاد گرفته و 15 دقیقه لذت و هیجان را یکجا تجربه کنید.

6- تفریحات آبی کیش | تفریح آبی موزی یا بنانا

به احتمال زیاد نام این تفریح یعنی تفریح آبی بنانا شما را به خنده خواهد انداخت. بهتر است بدانید که تفریحی به این نام واقعا وجود دارد که در آن از یک تیوب به شکل بنانا یا موز استفاده می نمایند. افراد بر روی آن می نشینند و سپس تیوب از طریق قایق های تندرو با سرعت بسیار بالا بر روی سطح دریا کشیده می گردد و شما سوار بر این تیوب حرکت می کنید. این یکی از ورزش های آبی جزیره کیش است که دسته جمعی انجام می گردد و از چهار نفر تا 8 نفر می توانند بر روی این تیوپ همزمان سوار شوند. مدت زمان استفاده از این تفریح 15 دقیقه است. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که بنانا چه فرقی با تفریح دریایی شاتل دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شکل تیوب در این دو ورزش کاملاً فرق دارد، یعنی در تفریح بنانا تیوپ شما کشیده و بلند است، بعلاوه در شاتل شما انواع تیوپ های مبلی و تشکی را خواهید دید. ناگفته نماند که تعداد افراد در این تفریح محدود به 2 الی 4 نفر است اما در تفریح بنانا کمترین تعداد افرادی که می توانند روی تیوپ سوار شوند چهار نفر است. این تفریح نیز همچون دیگر تفریحات آبی کیش پر از هیجان و لذت خواهد بود.

7- تفریحی متفاوت، پدل بورد

یکی دیگر از تفریحات مجذوب نماینده و متفاوت جزیره کیش پدل بورد نام دارد که مخصوص افرادی است که عاشق هیجان هستند. اگر از تورهای تفریحی کیش استفاده می کنید، می توانید این تفریح را در برنامه خود قرار دهید. در تشریح تفریح پدل بورد می توان گفت که این تفریح از یک تخته محکم تشکیل شده که افراد پاهای خود را بر روی آن میگذارند و سپس بر روی آب آغاز به حرکت می نمایند. استفاده از این تخته ها هیچ محدودیت وزنی ندارد.

یعنی شما با هر اندازه وزنی می توانید از آن بهره ببرید و همزمان می توانید کودک خود را نیز با خود همراه کنید. برای بانوان نیز محدودیتی برای استفاده وجود ندارد فقط این که باید با پوشش مناسب از این تخته ها استفاده نمایند. یکی از تفریحات مقرون به صرفه قیمت جزیره کیش پدل بورد است که برای انجام آن ابتدا مربی به شما آموزش های لازم را خواهد داد و سپس شما به راحتی می توانید از آن بهره ببرید. مدت زمان استفاده شما در تفریح پدل بورد یک ساعت است که حتماً باید برای انجام این تفریح از جلیقه نجات بهره ببرید تا امنیت شما را تضمین کند.

8- تفریحات آبی کیش | لذت سرعتی وصف ناپذیر با جت اسکی

یکی دیگر از تفریحات آبی کیش که بطور معمول در تمام تورهای تفریحی نیز ارائه می گردد، جت اسکی نام دارد. این تفریح یکی از مهیج ترین تفریح های جزیره کیش است که در بیشتر شهرهای ساحلی می توانید آن را ببینید. شما با انجام این تفریح یک تجربه بی نظیر از سرعت بالا و بعلاوه قابلیت مانور بر روی دریا خواهید داشت. هر وسیله جت اسکی به طور معمول ظرفیت حمل دو نفر به صورت همزمان را دارد، که هم برای آقایان و هم برای بانوان قابل استفاده است. تنها محدودیتی که برای این تفریح وجود دارد این است اگر وزن شما بالاتر از 100 کیلوگرم است باید به تنهایی سوار جت اسکی بشوید.

9- لذتی عجیب با اسکی روی آب

نام دیگر تفریح اسکی بر روی آب، کیبل اسکی است که این تفریح مهیج را می توانید در جزیره کیش که به عنوان اولین سایت اسکی روی آب در خاورمیانه است، تجربه کنید. یکی دیگر از تفریحات آبی کیش که نباید آن را از دست بدهید. محل در نظر گرفته شده برای انجام تفریح اسکی روی آب، به صورت کاملاً تخصصی به شما آموزش می دهد و در آنجا شما با یک فضای حرفه ای روبرو می شوید که تمام تجهیزات لازم برای مسافران و گردشگران مانند اتاق رختکن، فضای دوش، سکوی آغاز، فروشگاهی برای تهیه لوازم و تجهیزات ورزشی، اتاق های آموزش، رستوران و کافی شاپ تعبیه شده اند.

در میان تفریحات آبی کیش، کیبل اسکی تنها تفریحی است که در آن بصورت همزمان امکان استفاده 12 نفر وجود دارد. اما قبل از آن تمامی افراد بوسیله یک مربی کاملا حرفه ای آموزش داده خواهند شد. شما در این تفریح آبی علاوه بر انجام دادن تفریح کیبل اسکی، براحتی می توانید از طریق قایق اسکی کردن بر روی آب را نیز انجام دهید. عملکرد شما در این نوع اسکی اینگونه است که فقط با یک طناب به قایق موتوری متصل می شوید. اما در کیبل اسکی شما را با یک کابل به برج هایی که در محل پارک کیبل اسکی قرار دارند وصل می نمایند و شما از این تفریح مفرح لذت می برید. از قلم نیاندازید هزینه ای که برای اسکی با قایق پرداخت خواهید کرد از کیبل اسکی بیشتر است.

10- پرواز با کایت بوردینگ، احساسی متفاوت

توصیه ما به شما این است که اگر به جزیره کیش سفر کردید حتما این تفریح را انجام دهید. در میان تفریحات آبی کیش، کایت بردینگ همچون دیگری ندارد. تفریح مفرح کایت بردینگ یک بازی مجذوب نماینده است که با امتحان کردن آن، مشتری همیشگی آن خواهید شد.

این فعالیت ترکیبی از ورزش و یک بازی پرهیجان است که تلفیق اسکی روی آب و پاراگلایدر بوده و شما به راحتی و البته خیلی آسان از پس آن بر خواهید آمد و می توانید روی سطح آب و بر امواج، پرواز کنید. در ابتدا شما باید سوار بر یک برد اسکیت شده و در حالی که به کایت وصل میگردد، برای چند لحظه یا بهتر است بگوییم فقط چند ثانیه کوتاه در هوا معلق خواهید شد. نقش کایت برای شما مانند بادبان برای کشتی است و بردی که شما بر روی آن قرار دارید، عمل شناورسازی بر روی آب را انجام خواهد داد.

11- تفریحات آبی کیش | تفریح گشت دریای خصوصی

یک تفریح نوستالژیک است که در آن شما با استفاده از یک قایق خصوصی که ناخدا هم دارد می توانید در خلیج فارس قایق سواری کنید، درست مانند کارتون هایی که در بچگی دیدن می کردیم. این تفریح در میان تفریحات آبی کیش یکی از امن ترین آنان محسوب می گردد. احتمالا برای شما جالب خواهد بود اگر بدانید که در این تفریح می توانید با تفنگ و فری دایوینگ یک تجربه لذت بخش از ماهیگیری در کنار گشت دریایی را داشته باشید.

تفریح گشت دریایی به صورت یک تا پنج ساعته قابل رزرو خواهد بود و می تواند هدیه و سورپرایزی هیجان انگیز برای سالگرد ازدواج، پیشنهاد ازدواج، جشن تولد و غیره باشد. شما می توانید درخواست کنید که قایق تفریحی با انواع بادکنک های رنگارنگ، موسیقی، کیک، تزیینات و همینطور عکس و فیلم برای شما رزرو گردد تا بتوانید یک خاطره فراموش نشدنی برای خود و اطرافیانتان را ثبت کنید.

12- پارک تفریحی اوشن، تنها پارک آبی ایران

نام بزرگترین پارک آبی ایران به پارک آبی اوشن در جزیره کیش اختصاص یافته است و تنها پارک آبی رو باز در کشور ما است که برای بانوان نیز قابل استفاده است. تجربه ای تازه از یک تفریح همواره دوست داشتنی به لطف وجود امکاناتی چون سونا، جکوزی و استخر های روباز که در هیچ مکان دیگری جز جزیره کیش نمی توانید مانند آن را پیدا کنید. نکته قابل توجه اینکه در دسته تفریحات آبی کیش، پارک آبی اوشن هواداران فراوانی دارد. در پارک آبی اوشن وسایل گرمایشی برای فصل های سرد نیز تعبیه شده است و شما براحتی می توانید در تمام فصول سال از این پارک آبی بهره ببرید. برای داشتن لذتی دو چندان غروب آفتاب زیبای جزیره کیش از این پارک آبی را از دست ندهید.

ممکن است شما از هیچ تفریح آبی لذت نبردی اما پایک آبی اوشن یکی از تفریحات آبی کیش است که هواداران زیادی دارد. در این پارک قسمت هایی مانند دینگل، رالی راید ماساژ، پیچالوپ، اسپا و غیره برای رفاه شما در نظر گرفته شده است. بعلاوه رستوران، کافی شاپ های متنوع، ترانسفر رایگان از مبداء، فضای تفریح مخصوص بچه ها و غیره از امکانات جانبی هستند که در این پارک به گردشگران ارائه می شوند. اگر وسایلی مانند حوله، دمپایی، کرم ضد آفتاب و غیره به همراه ندارید، در فروشگاه پارک آبی اوشن قابل ارائه هستند. در فروشگاه پارک آبی اجناسی مانند کیف، کلاه، وسایل یادگاری، انواع اسباب بازی و سوغاتی های جالبی وجود دارند که می توانید برای عزیزانتان یادگاری های متفاوتی تهیه کنید.

13- تفریحات آبی کیش | پلاژهای متنوع در کیش

در جزیره کیش هم برای آقایان و هم برای بانوان پلاژهای مختلفی در نظر گرفته شده است و شما این امکان را خواهید داشت تا آزادانه در آب شنا کنید و به راحتی حمام آفتاب بگیرید. این یک تجربه تازه است که در هر جایی نمی توانید آن را انجام دهید.

از جمله امکاناتی که در این پلاژ ها ارائه می شوند دوش آب، تخته ساحلی، سایه بان، غرفه هایی برای فروش وسایل و تجهیزات شنا، لوازم بهداشتی، اتاق ماساژ، نجات غریق، رختکن و سرویس بهداشتی، غرفه هایی برای خرید خوراکی و غیره است که همگی در کنار یکدیگر در حال خدمت رسان به گردشگران هستند. بعلاوه بهتر است بدانید که زمین های والیبال، هندبال، تفریحات دریایی مانند جت اسکی، اسکی رو آب، قایق پارویی، غواصی، قایق بادبانی و همینطور فوتبال ساحلی از جمله خدمات و تفریحات دیگری هستند که قرار است برای شما لحظات شاد و مفرحی را رقم بزنند.

14- قایق سواری و ماهیگیری

آخرین تفریحات آبی کیش که پیشنهاد می کنیم اگر آزاد به کیش سفر کردید به هیچ عنوان آنها را از دست ندهید، قایق سواری و ماهیگیری هستند. اگر دوست دارید ماهیگیری را تفننی تجربه کنید از هر قسمت ساحل کیش می توانید این کار را انجام دهید. اما اگر در پی تجربه ای حرفه ای در ماهیگیری هستید کلوپ های زیادی در کیش وجود دارند که ماهیگیری را حرفه ای به شما آموزش خواهند داد.

در کلوپ ماهیگیری هامور در دریای کیش و همینطور کلوپ ماهیگیری مارینا، شما با در اختیار داشتن وسایل مورد احتیاج یک تجربه متفاوت از ماهیگیری خواهید داشت. شما می توانید هم در ساحل و هم در قایق به راحتی ماهیگیری کنید و ناگفته نماند که سواحل در جزیره کیش کاملا پاکسازی شده اند و امنیت کامل در آن برقرار است، به همین علت با خیال راحت می توانید ماهیگیری خود را انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم که در ساعاتی که هوا خنک هستند یعنی ساعت های اولیه صبح و همین طور در هنگام غروب آفتاب برای ماهیگیری اقدام کنید. بعلاوه در بازه زمانی چهار صبح تا 7 صبح آب دریا بالا می آید و یک موقعیت بسیار مناسب برای ماهیگیری شما فراهم است. اگر دوست داشتید که قایق سواری را نیز تجربه کنید، در جزیره کیش می توانید قایق های مختلفی مانند قایق پدالی، پارویی، موتوری، تفریحی مبله و VIP را رزرو کنید و با توجه به هزینه ها و علاقه مندی خود از یک قایق سواری خوب نیز لذت ببرید. بعلاوه اگر دوست دارید که منظره آبی رنگ خلیج فارس را خیلی آهسته تر ببینید و از آن لذت بیشتری ببرید پیشنهاد می کنیم از قایق های پدالی بهره ببرید. این 2 تفریح مجذوب نماینده از تفریحات آبی کیش را حتما امتحان کنید.

سخن پایانی

تمام تفریحات آبی کیش را در این مقاله با حوصله برای شما نام بردیم و شرح دادیم. واقعیت ماجرا اینجاست که شما بطور حتم برای انتخاب تفریح مورد علاقه خود دچار تردید و سردرگمی خواهید شد. ما در این مقاله سعی کردیم تا با تشریح تفریح مناسب به شما یاری کنیم تا برای انتخاب درست، بیشترین لذت را از سفر خود ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2256

به "14 سرگرمی دریایی که در کیش نباید آن ها را از دست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 سرگرمی دریایی که در کیش نباید آن ها را از دست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید