اگر استقلال قهرمانی می خواهد ضعف هایش را بپوشاند ، عارف غلامی تمرکز داشته باشد یکی از بهترین هاست

به گزارش بالیو، صادق ورمزیار گفت: تغییرات متعدد در خط دفاعی باعث شده که مظاهری نتواند با مدافعان میانی استقلال هماهنگ گردد. این هماهنگی پیش از مظاهری و مدافعان واجب است که باید بین خود مدافعان ایجاد گردد.

اگر استقلال قهرمانی می خواهد ضعف هایش را بپوشاند ، عارف غلامی تمرکز داشته باشد یکی از بهترین هاست

گروه ورزشی خبرنگاران- استقلال با کسب نتایج خوبی که طی هفته های اخیر بدست آورد پیروز شد به صدر جدول برسد اما در این میان شرایط خط دفاعی این تیم به شکلی است که موجبات نگرانی طرفداران این تیم را ایجاد نموده و خیلی ها با نقب زدن به خطراتی که در ملاقات با گل هر سیرجان و آلومینیوم اراک روی دروازه استقلال ایجاد شد و یا گلهایی که پرسپولیس به استقلال شد نسبت به آینده این خط ابراز نگرانی می نمایند.

صادق ورمزیار در گفت و گو با دانشجو، درباره شرایط این روزهای استقلال به ویژه خط دفاعی این تیم حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*استقلال باید به ملاقات سایپا برود. اوضاع این تیم برای این ملاقات را چطور ارزیابی می کنید؟

- خب استقلال پس از تساوی که در دربی بدست آورد در فرم روحی مطلوبی که تا پیش از دربی داشت باقی ماند در حالی که ممکن بود با شکست در دربی این شرایط و حرکت رو به جلو متوقف گردد. این را باید به فال نیک گرفت.

* بازی با سایپا را چطور پیش بینی می کنید؟

- بازی آسانی نیست. قطعا استقلال با یک تیم دونده و جوان ملاقات دارد. تیمی پر سرعت و دونده که در بحث تاکتیکی خیلی کلاسیک کار می نمایند و مسئولیت پذیری شان باعث می گردد که فوتبال روتینی را ارائه بدهند.

* اوضاع خط دفاعی تیم استقلال این روزها مورد بحث بسیاری از طرفداران است. در حالی که استقلال دومین خط دفاعی برتر جدول را دارد؟

- آمار یک چیز را نشان می دهد ولی نمی تواند ملاک باشد. این درست که الان استقلال بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد ولی آیا باور کنیم که دفاع استقلال هیچ ایرادی ندارد!

* بالاخره دفاع استقلال خوب است یا نه؟

- اگر به توپ های دفع شده توسط دروازه بان استقلال نگاهی دوباره بیندازیم متوجه می شویم که محمدرشید مظاهری با درخشش درون دروازه این تیم توانسته چنین آماری را ایجاد کند. شاید بتوان گفت حرکت سینوسی خط دفاع استقلال در 11 ملاقات گذشته باعث شده تا این خط را نه خوبِ خوب باید دانست و نه بدِ بد! اظهار نظر قاطع درباره این خط کار دشواری است و این برای تیمی که درصدد کسب عنوان قهرمانی است برآورد خوبی از یکی از مهمترین خطوط تیم نیست. استقلال اگر با هدف کسب عنوان قهرمانی در لیگ به میدان می رود باید هر طور شده این ضعف ها را پوشش بدهد و مسائل را برطرف کند.

* پیشنهادتان برای استفاده از مدافعانی که در خدمت استقلال هستند چیست؟

- بین نفراتی که تا امروز در خط دفاع میانی به میدان رفته اند محمد دانشگر بهتر از بقیه ظاهر شده است. او در فصول گذشته هم با ارائه بازی های مطمئن در این پست ثابت نموده که توانایی بازی در این پست را دارد. ضمن اینکه حضور او در بین مدافعان میانی آوراژ قد خط دفاعی را بالا می برد چون در ملاقاتهای گذشته دیده ایم که بعضی بازیکنان بلند قامت حریف درون 6 یا 18 قدم ما سرمی سابانند و با وجود دانشگر این خطر کمتر می گردد.

* چرا عارف غلامی با روزهای اوجش فاصله گرفته است؟!

- عارف غلامی فصل قبل نشان داد اگر تمرکزش روی بازی هایش باشد می تواند یکی از بهترین مدافعان استقلال باشد ولی وقتی در اواخر فصل وارد حاشیه شد و در ملاقات با فولاد آن رفتارها را کرد و از بازی اخراج شد به یکباره افت شدیدی کرد. او امروز به بازیکنی تبدیل شده که بیش از فوتبال به حواشی ها توجه دارد و این تأثیر مستقیمی روی بازی اش گذاشته و در دربی آن را دیدیم. ولی با دور شدن از حواشی باز هم می تواند مکمل خوبی در دفاع میانی استقلال باشد.

* دلیل ناهماهنگی مدافعان میانی استقلال با مظاهری چیست؟

- تغییرات متعدد در خط دفاعی باعث شده که مظاهری نتواند با مدافعان میانی استقلال هماهنگ گردد. این هماهنگی پیش از مظاهری و مدافعان واجب است که باید بین خود مدافعان ایجاد گردد. ولی می بینیم که هر بار سیاوش یزدانی مصدوم است یا دانشگر به دفاع چپ می رود و زوج مدافعان میانی برهم می ریزد. این شرایط برای هیچ یک از 3 بازیکنی که درون دروازه و جلوی دروازه هستند مطلوب نیست و ضروری است این 3 نفر لااقل یک نیم فصل بدون جابجایی کنار هم بازی نمایند تا چشم بسته یکدیگر را پیدا نمایند.

* اوضاع مدافعان چپ و راست استقلال چطور است؟

- در دفاع راست سید احمد موسوی و وریا غفوری شرایط خوبی را بوجود آورده اند و مکمل خوبی برای هم هستند. در چپ هم محمد نادری و هرویه میلیچ که البته فعلا نیست و امیدوارم برگردد زوج خوبی را تشکیل داده بودند. نادری هم تجربه و توانایی های خوبی دارد و از این نظر استقلال در هر دو سوی خط دفاعی اش شرایط تثبیت شده ای دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1580

به "اگر استقلال قهرمانی می خواهد ضعف هایش را بپوشاند ، عارف غلامی تمرکز داشته باشد یکی از بهترین هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر استقلال قهرمانی می خواهد ضعف هایش را بپوشاند ، عارف غلامی تمرکز داشته باشد یکی از بهترین هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید