تدوین سندی ملی، راه ورود فناوری های نوین به صنعت دریایی کشور باز می گردد

به گزارش بالیو، از جمله نیازهای صنعت دریایی برای توسعه یافتگی، وجود سندی ملی برای تزریق نوآوری ها و فناوری های نوین به این عرصه است.

تدوین سندی ملی، راه ورود فناوری های نوین به صنعت دریایی کشور باز می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،بر همین اساس ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کوشش است تا با آنالیز و امکان سنجی تدوین سند در حوزه دریا و بنادر برای پذیرش فناوری های نوین، به این کار سرعت دهد.

این اقدامات تاثیری مثبت در یاری به افزایش ایمنی دریایی نیز دارد. از جمله این اقدامات و پروژه ها می توان به طراحی و فراوری انبوه تجهیزات تخصصی نجات، تعلیق، فلوتیشن و مخازن انعطاف پذیر سوخت و آب نظامی و غیر نظامی، بومی سازی سامانه شبیه ساز پل فرماندهی کشتی NBO-100، بومی سازی سامانه های ارتباطی بین شناورها و غیره نام برد. همچنین از مهمترین برنامه های آینده این ستاد پروژه هوشمندسازی بنادر و انتقال مدل هیدرودینامیکی خلیج فارس و دریای عمان است.

در این گروه 3 گام مهم برای پیشبرد فناوری هایی که نقشی معین کننده در تحقق ایمنی دریا دارد برداشته شده است. یکپارچه سازی ملاحظات فناورانه با زمینه های استراتژیک کسب و کار و محصول و شتاب دادن به فرآیند تبدیل فناوری های نو به محصولاتی برای ایمنی از رهگذار سرمایه گذاری های درست و کاهش زمان توسعه محصولات از جمله این اقدامات است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1762

به "تدوین سندی ملی، راه ورود فناوری های نوین به صنعت دریایی کشور باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین سندی ملی، راه ورود فناوری های نوین به صنعت دریایی کشور باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید