تولید رمز ارز ملی در کشور به زودی اجرا می شود

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، علی پاک باخته گان زنجانی تاکید کرد: تولید رمز ارز ملی بخش هایی غیر از ماینینگ از جمله صرافی، کیف پول دیجیتال و خدمات جانبی رمزارزها را شامل می شود.

تولید رمز ارز ملی در کشور به زودی اجرا می شود

وی با اشاره به ورود بلاکچین و فرصتهای شغلی آن در اقتصاد روز دنیا به بررسی خدمات مختلفی پرداخت که از این فناوری متأثر شده و گفت: در سال 1993 زمانی که بحث دنیای بدون مرز مطرح شد و صحبت از دهکده دنیای بود، فرا فناوری بلاکچین به وجود آمد؛ این فناوری در یک سیستم غیر متمرکز تلاش کرد تا دنیا را بدون مرز کند. در این دنیا، دیگر ناظر و کنترل کننده بر مالکیت افراد وجود ندارد و هر فردی فقط خودش می داند که مالک چه دارایی هایی است.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای افزود: در اقتصاد بلاکچین، مفهومی مانند دیفای (امور مالی غیرمتمرکز)، عملاً بانکداری سنتی و الکترونیکی را کنار زده است. در این پلت فرم خدمات سپرده گذاری ارائه می شود و می توان سودی بر اساس نوع سرویس مشخص شده مبتنی بر فضای بلاکچینی دریافت کرد. در اینجا سپرده مستقیماً به دست فردی که تقاضای وام گرفتن از این پلت فرم را دارد خواهد رسید و وثیقه به شکل رمزارز در اختیار این پلتفرم قرار می گیرد. به عبارت دیگر کنترل کامل دارایی های فرد در اختیار خودش است و شیوه خرج شدن آن را نیز خودش مشخص می کند.

پاک باخته گان زنجانی ادامه داد: حوزه دیگر اقتصاد بلاکچین مربوط به مفهوم NFT است که درواقع به دارایی دیجیتالی می گویند که قابل مشاهده نباشد و ارزش خود را به صورت نوعی از رمزارز حفظ می کند. در حقیقت، همانطور که یک فرش دستبافت یا تابلوی نقاشی، ارزش خود را در طول زمان حفظ می کند و نوعی سرمایه گذاری به شمار می آید، در رابطه با NFT نیز همین امر صدق می کند.

وی حوزه دیگر مربوط به فناوری بلاکچین را متاورس مطرح کرد که به ایده فضای مجازی مشترکی اشاره دارد و در آن می توان با استفاده از دستگاه های مختلف، به افراد دسترسی پیدا کرد.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای با تاکید بر اهمیت آگاهی و لزوم دانستن اقتصاد کلان در حوزه بلاکچین افزود: اقتصاد کلان پیش نیاز شناسایی بازار رمزارزها است و کمک می کند که بتوان در حوزه های مختلف از جمله بازارهای مالی، تحلیل های درستی ارائه داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2127

به "تولید رمز ارز ملی در کشور به زودی اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید رمز ارز ملی در کشور به زودی اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید