جزئیات طرح تابستانه سفر در سال 98

به گزارش بالیو، هم اکنون با فرا رسیدن فصل تابستان همه ستاد های اجرایی خدمات سفر استان ها جلساتشان را گذاشته اند و تقسیم کاری که از قبل بوده، مجدد به آن ها ابلاغ شد.

جزئیات طرح تابستانه سفر در سال 98

فریدون محمدی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر جزئیات طرح تابستانه را چنین تشریح کرد: طرح تابستانه ستاد هماهنگی خدمات سفر بر اساس روالی که این ستاد دارد، از ابتدای تیر ماه و با ابلاغ دستورالعمل طرح تابستانه به ستاد های اجرایی خدمات سفر استان های سراسر کشور شروع شده است. در این دستورالعمل چارچوب اجرایی، سیاست ها، برنامه ها و تمام کارهایی که ستاد های هماهنگی خدمات سفر استان ها یعنی استانداری ها، ادارت کل استان های سراسر کشور و 22 دستگاه در سطح ملی باید برای خدمات سفر انجام بدهند، درج شده است.

وی اضافه کرد: طرح تابستانه ستاد هماهنگی خدمات سفر وظایفی را معین نموده، البته هر کدام از دستگاه های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر خودشان وظایف، مأموریت ها و برنامه هایی دارند. مثلا مأموریت ذاتی راهداری رسیدگی به امور مربوط به راه هاست. ستاد هماهنگی خدمات سفر موظف است که این دستگاه ها را با یکدیگر هماهنگ کند تا خدمات و کارهایی که انجام می دهند، با یکدیگر هماهنگ و از موازی کاری پرهیز گردد تا در نهایت خدمات بهتری را به شهروندان ارائه بدهند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور اظهار کرد: هم اکنون با فرا رسیدن فصل تابستان همه ستادهای اجرایی خدمات سفر استان ها جلساتشان را گذاشته اند و تقسیم کاری که از قبل بوده، مجدد به آن ها ابلاغ شد. سازمان ها و 22 عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر در محور های مواصلاتی و جاده ها خدماتی که ضروری است به مسافران تابستانی ارائه گردد را از ابتدای تیرماه ارائه می دهند و از اقداماتی که انجام می دهند، گزارشی به ما خواهند داد. آمار مسافرانی هم که راهی استان های سراسر کشور شده اند، هر 15 یا 20 روز یک بار به دست ما می رسد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه وضعیت سرویس های بهداشتی بین راستاها همواره یکی از مسائل جاده های ما بوده، گفت: اقداماتی برای حل این مشکل اجرا شده، اما این اقدامات با توجه به گستردگی حجم جاده های کشور و زیاد بودن مسافرت های داخلی کافی نیست و باید کار بیشتری انجام بگردد. نکته این است که تعداد زیادی مجتمع خدمات بین راهی ایجاد شده و این مجتمع ها بهترین سرویس های بهداشتی را دارند. من به شهروندانی که در محورهای مواصلاتی کشور مسافرت می نمایند توصیه می کنم، سعی نمایند بیشتر از مجتمع های خدمات بین راهی که در طول اتوبان ها و جاده ها تابلوی راستایاب دارند، استفاده نمایند، زیرا این مجتمع ها مجوز دارند و زیر نظر سازمان های راهداری و گردشگری هستند.

وی توضیح داد: براساس تحقیقات نیروی انتظامی و پلیس، بیش از 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری مقاصد اتفاق می افتد و من به همه توصیه می کنم که 50، 40 یا 30 کیلومتر مانده به مقصد حتما توقف و استراحتی نمایند تا خستگیشان در برود. سپس به راستا خود ادامه بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 258

به "جزئیات طرح تابستانه سفر در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح تابستانه سفر در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید