حقایقی در مورد کشور چین

به گزارش بالیو، چین کشوری عجیب و متفاوت با یک میلیارد و 400 میلیون نفر جمعیت است. مردم این کشور بزرگ عادت و آداب و رسوم غریبی دارند و جاذبه‌های این کشور نیز رنگ و بوی خاصی دارند که در هیچ جای کره خاکی مانند آن‌ها وجود ندارد.

حقایقی در مورد کشور چین

مخترع کاغذ، پرگار، باروت و چاپ چینی‌ها بودند، حتی برخی از مورخین باور دارند، که نیز فوتبال توسط چینی‌ها اختراع شده است.

چینی از 3 هزار سال گذشته تا به حال از بادبادک و کایت استفاده می‌کنند. مارکوپولو جهانگرد مشهور ونیزی در خاطرات خود به استفاده از بادبادک برای پیشگویی موفقیت سفرهای دریایی اشاره کرده.  در فرهنگ چین کهن اگر کسی از روی عمد بادباکی را رها کرده و ریسمان آن را قطع نماید، بدشانسی می‌‌آورد.

در سراسر کشور چین با این که وسعت آن بسیار زیاد است، از یک واحد زمانی استفاده می‌شود و اختلاف زمانی در این کشور وجود ندارد.

پینگ پنگ از محبوب ترین ورزش‌ها در کشور چین به شما می‌رود و ریشه‌ی چینی ندارد و در بریتانیا اختراع شده است و با نام تنیس روی میز شناخته می‌شود. برای تجربه 

محبوب ترین سرگرمی در کشور چین جمع آوری کلکسیون تمبر می‌باشد. با اطلاع از قیمت تور چین به این کشور سفر کنید.

پاندای بزرگ چینی از حدود 2 تا 3 میلیون سال پیش تاکنون روی کره زمین زندگی کرده و امپراتوران چین باستان در قصرهای خود با هدف دور کردن شیطان و حوادث غیر مترقبه طبیعی، پاندا نگه می‌داشتند.

چینی ها اولین اقوامی بودند که بستنی را اختراع نمودند، مارکوپولو دستور تهیه بستنی و نودل را با خود از چین به ایتالیا آورده بود.

در کشور چین برای اجرای مراسم عزادارای و تدفین از لباس‌هایی به رنگ سفید استفاده می‌کنند.

نخستین ساعت مکانیکی در فاصله سال‌های 1088 تا 1092 میلادی توسط یک کارمند غیرنظامی دولت چین به نام سو سونگ Su Song ساخته شد. این وسیله علاوه بر اعلام زمان در طول شبانه روز، شرایط صور فلکی و ستارگان نیز کاربرد داشت.

در سال 130 میلادی یک دانشمند، ستاره‌شناس و ادیب چینی به نام ژانگ هنگ Zhang Heng اولین دستگاه مطالعه زلزله را ابداع گردید. این ماشین جهت زلزله را نیز تشخیص می‌داد.

انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 663

به "حقایقی در مورد کشور چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "حقایقی در مورد کشور چین" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی در مورد کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید