درآمد حاصل از فروش آیفون 13.2 درصد کاهش یافته است

به گزارش بالیو، ساعاتی قبل، اپل گزارش عملکرد اقتصادی در فصل نخست اقتصادی امسال را منتشر کرد. اگرچه اپل دیگر تعداد آیفون های فروخته شده را اعلام نمی کند، اما در این گزارش آمده که این فصل اقتصادی، فروش آیفون ها درآمد 51.9 میلیارد دلاری برای این شرکت به ارمغان آورده اند که 13.2 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. همچنین اپل خاطرنشان نموده در حال حاضر تعداد گجت های فعال اپل در سرتاسر دنیا به حدود 1.4 میلیارد می رسد که یک رکورد محسوب می گردد.

درآمد حاصل از فروش آیفون 13.2 درصد کاهش یافته است

درآمد حاصل از سرویس های مختلف هم رکوردشکن بوده و در این فصل اقتصادی، درآمد 10.9 میلیارد دلاری برای این شرکت داشته که 19 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. سودآورترین بخش اپل، همین سرویس ها هستند و این کمپانی میخواهد درآمد حاصل از آن را تا سال 2020 به 50 میلیارد دلار برساند. از بین این سرویس ها می توانیم به مواردی مانند Apple Pay، اپ استور، اپل موزیک، AppleCare، آیتونز و دیگر موارد اشاره کنیم. درآمد حاصل از فروش آیپدها هم نسبت مدت مشابه سال قبل 17 درصد بیشتر شده و در زمینه فروش اپل واچ، هوم پاد و دیگر لوازم جانبی هم اپل عملکرد خوبی داشته است.

روی هم رفته، درآمد اپل در این فصل اقتصادی کمی بیشتر از 84 میلیارد دلار بوده است. مدتی قبل، با توجه به فروش پایین تر از حد انتظار آیفون ها، اپل انتظار خود را از درآمد این فصل از 89 تا 93 میلیارد دلار پایین آورد که با واکنش سرمایه گذاران روبرو شد و در فردای انتشار این گزارش، سهام اپل حدود 10 درصد سقوط کرد.

با شدت دریافت جنگ تجاری بین چین و آمریکا و دیگر عوامل، فروش محصولات اپل در این کشور تحت تاثیر قرار گرفته است. در این سه ماهه، اپل حدود 13.17 میلیارد دلار در چین درآمد کسب نموده که 27 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. برای سه ماهه دوم که از ژانویه تا ماه مارس را در بر می گیرد، اپل انتظار دارد درآمدی بین 55 تا 59 میلیارد دلار کسب کند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 154

به "درآمد حاصل از فروش آیفون 13.2 درصد کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد حاصل از فروش آیفون 13.2 درصد کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید