دورهمی 10 روزه اقوام ایرانی در شیراز

به گزارش بالیو، خبرنگاران : معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: جشنواره اقوام ایرانی با حضور 9 استان کشور در فارس به مدت 10 روز برگزار می گردد.

دورهمی 10 روزه اقوام ایرانی در شیراز

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرخ زاده پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در فارس، بیان نمود: از جمله مباحثی که در استان فارس مورد توجه است مسئله توسعه اقتصاد گردشگری است از این رو برنامه ریزی ها به گونه ای بوده است که بتوان شرایط را در جامعه به سمتی پیش برد که توسعه گردشگری در جامعه روی دهد.

وی یکی از شاخه های اقتصاد گردشگری را صنایع دستی و معرفی آداب، رسوم و باورها و صنایع هنری منشعب از افکار هنرمندان ما در سطح کشور عنوان نمود.

به گفته معاون استاندار فارس بیش از 9 استان در جشنواره اقوام ایرانی اعلام نموده اند این در حالی است که استان های دیگری هم متقاضی حضور در این جشنواره بودند که به علت محدودیت ظرفیت و امکانات، مقرر شد که در طول سال در جشنواره مشابه شرکت نمایند.

فرخ زاده اضافه نمود: بهتر است که غنی سازی اوقات فراغت همراه با آموزش باشد در بحث سبک زندگی به عنوان یکی دیگر از مسائل مورد نظر رهبری، نیز موضوع آداب و رسوم و باورها و مسائل مربوط به بازی های بومی و محلی باید لحاظ گردد، چرا که مردم در این بخش از کار به علت دیرینه بودن سنت و آداب، ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد.

به گفته این مقام مسئول بعضی از دستگاه های همکار برای برگزاری جشنواره اقوام ایرانی هیچ همکاری نداشته و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس به تنهایی توانست تأمین اعتبار لازم برای این جشنواره را فراهم کند.

او به چرایی این موضوع پرداخت و گفت: حرف و حدیث های متعددی در مورد ماجرای چمران شیراز به وجود آمد اما واقعیت این است که باید در سطح شهر شیراز جایگزین های مناسبی برای قشر جوان و نوجوان ایجاد گردد که جشنواره اقوام ایرانی با اداب عمیق و قوی، جایگزین مناسبی به جای بروز اینگونه مسائل است. لذا دستگاه هایی که مشارکت نکردند، ضرر کردند.

معاون استاندار فارس ضمن اعلام حمایت از مجموعه کارآفرینان حوزه صنایع دستی به ویژه مجموعه عشایر، اظهار داشت: عشایر جمعیت قابل توجهی از جمعیت فارس را تشکیل می دهند و در تمام برهه ها نقش مثبتی در نظام ایفا نموده اند و اکنون هم حق این است که فضا به گونه ای ترسیم گردد که امکان بروز توانمندی و باورهای برای آنها ایجاد گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2228

به "دورهمی 10 روزه اقوام ایرانی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورهمی 10 روزه اقوام ایرانی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید