گردشگری در ایران هنوز به صنعت تبدیل نشده است

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، سعید شیرکوند شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو- جاده ابریشم در زنجان با بیان این مطلب، اضافه کرد: درآمدهای نفتی یکی از موانع توجه به گردشگری به عنوان یک صنعت بوده است.

گردشگری در ایران هنوز به صنعت تبدیل نشده است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا عید 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اعلام نمود: درآمدهای نفتی بسیار مانع توجه به سایر زیرساخت ها و بسترهای قابل توسعه و سود ده می گردد، این در حالیست که گردشگری از ظرفیت بالایی برای درآمدزایی برخوردار است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نقش مهم گردشگری در روابط بین انسان ها، اعلام نمود: گردشگری علاوه بر اینکه در اشتغالزایی و درآمدزایی تاثیرگذار است، موجب دوستی بین فرهنگ ها می گردد.

شیرکوند توضیح داد: منظور از اینکه گردشگری به یک صنعت تبدیل گردد، این است که زنجیره ای پیوسته از فراوری و عرضه تا فروش را همراه با اشتغالزایی و درآمدزایی شکل دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه طی ادوار گذشته بی توجهی به سایر بسترهای درآمدی اعم از گردشگری، به گونه ای بوده که گردشگری در حد یک سفر و جابه جایی تنزل داشته و نگاه فرهنگی به آن درخور توجه نبوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: اما طی دو سال اخیر توجه به این بخش موجب رونق نسبی آن شده است، به گونه ای که امروز شاهدیم حتی یک شکایت در رابطه با هنجارستیزی یا هنجارشکنی توریست ها در ایران وجود ندارد.

به گفته شیرکوند، ایران به لحاظ ظرفیت های گردشگری جزو 12 کشور نخست رده بندی یونسکو است اما متاسفانه در جذب گردشگر متناسب با ظرفیت ها عمل نکرده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، توضیح داد: منظور رهبری اقتصاد انزواطلبانه و ریاضتی نبوده بلکه ایشان مالی متکی بر داخل را مد نظر داشتند که موجب پیشرفت ایران اسلامی گردد و این جز با توسعه همه جانبه و پایدار ممکن نیست.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با بیان اینکه صنعت گردشگری در دنیا رشد فزاینده ای داشته است، گفت: کشورهای توسعه یافته متوجه شده اند که گردشگری مسیری برای ایجاد مهر و دوستی در دنیاست بنابراین بیش از پیش آن را مورد توجه قرار داده اند، به گونه ای که تورهای گردشگری در بعضی کشورها برای گروه سنی بچه ها نیز برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 766

به "گردشگری در ایران هنوز به صنعت تبدیل نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در ایران هنوز به صنعت تبدیل نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید