سامسونگ احتمالا روی یک سنسور 450 مگاپیکسلی با نام Hexa2pixel کار می نماید

به گزارش بالیو، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ ظاهرا در کوشش است تا یک سنسور تازه را با میزان باورنکردنی 450 مگاپیکسل و نام Hexa2pixel طراحی کند.

سامسونگ احتمالا روی یک سنسور 450 مگاپیکسلی با نام Hexa2pixel کار می نماید

سامسونگ در حال حاضر یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه فراوری سنسور دوربین به شمار می رود که تا کنون سنسورهای زیادی را هم راهی بازار نموده است. از جمله قدرتمندترین و برترین سنسورهای ساخت شرکت کره ای می توان به دو مدل 200 مگاپیکسلی از سری ISOCELL اشاره نمود که یکی از آن ها برای پرچم دارها و دیگری هم برای گوشی های معمولی در نظر گرفته شده است (پرچم داران مدل استاندارد یا مالی). بعلاوه سنسور 50 مگاپیکسلی GN1 را هم نباید فراموش کرد که یکی از برترین ها در نوع خود به شمار میرود.

اما اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ دارد روی یک سنسور بزرگ تر کار می نماید. با توجه به نام تجاری اخیری که شرکت به ثبت رسانده، ظاهرا وضوح این سنسور به رقم خیره کننده 450 مگاپیکسل خواهد رسید. در نگاه نخست به نظر می رسد سامسونگ دیگر دارد در زمینه اعداد و ارقام، زیاده روی می نماید و فقط در پی کمیت است و نه کیفیت، اما با توجه به تصاویر ثبت شده به وسیله سنسور 200 مگاپیکسلی این شرکت، می توان گفت که برای ورود سنسور 450 مگاپیکسلی سامسونگ به بازار بسیار هیجان زده هستیم.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که این نام تجاری (Hexa2pixel) هیچ اشاره ای به این ننموده که این سنسور تازه 450 مگاپیکسلی خواهد بود. اما یک سری از طرفداران با توجه به نام و شکل این پتنت، حدس زده اند که شاید میزان آن 450 مگاپیکسل باشد. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، در واقع باید گفت سنسور یادشده یک نمونه با وضوح فوق العاده بالا محسوب می گردد (ultra-high resolution).

ISOCELL HP1 که در حال حاضر در سبد محصولات سامسونگ واقع شده است و سنسوری به بزرگی 200 مگاپیکسل است، با فناوری ترکیب پیکسلی 2 در 2 یا 4 در 4، می تواند تصاویری با وضوح 50 مگاپیکسل ثبت کند. به این فناوری ترکیب پیکسلی سامسونگ، Tetra2pixel گفته می گردد اما ظاهرا شرکت دارد روی فناوری تازهی با نام Hexa2pixel کار می نماید که به نظر می رسد فناوری ترکیب پیکسلی تازهی باشد. اما طبق خبرهای منتشر شده، این سنسور توانایی این را دارد که 32 پیکسل را به 1 تبدیل کند که این می تواند به معنای 450 مگاپیکسلی بودن آن باشد.

البته این خبر فعلا در حد یک شایعه است و نمی توان خیلی به آن استناد کرد. بنابراین پیشنهاد می گردد شما هم خیلی به آن اعتماد نکنید چون اگر قرار به عرضه چنین سنسوری باشد، سامسونگ قطعا طی روزها یا هفته های آینده، خبرهای زیادی را در رابطه با آن منتشر خواهد نمود. البته حتی اگر هم چنین سنسوری واقعا در دست ساخت قرار داشته باشد، سامسونگ هیچوقت به این زودی ها از آن رونمایی نخواهد نمود چون هنوز خودش نتوانسته برای محصولاتش، پا را از سنسورهای 108 مگاپیکسلی فراتر بگذارد.

سامسونگ طی چند سال اخیر، خیلی روی افزایش مگاپیکسل سرمایه گذاری نموده و اگرچه عملکردش در این بخش خوب بوده، اما هیچوقت نمی توان محصولات آن را برترین دانست. با در نظر گرفتن عملکرد مثال زدنی شرکت در بخش نرم افزار، باز هم عملکرد دوربین گوشی های این شرکت در مقایسه با سایر گوشی ها خیلی بهتر نیست. اما می توان آن ها را در بین برترین ها دسته بندی کرد. بنابراین بعید است فعلا که هنوز سنسور 200 مگاپیکسلی آن در هیچ یک از محصولاتش مورد استفاده قرار نگرفته، ناگهان به سراغ یک نمونه 450 مگاپیکسلی برود. بنابراین به نظر می رسد در برترین حالت ممکن، حداقل 2 سال تا ورود این سنسور به بازار زمان به جای مانده است.

سونی و شیائومی اخیرا از بزرگ ترین سنسور دنیا با میزان 1 اینچ رونمایی نموده اند که آن را در گوشی شیائومی 12S اولترا هم شاهد هستیم. این سنسور قدرت فوق العاده بالایی در بخش های مختلف عکاسی و فیلم برداری دارد و می تواند برای شرکت کره ای بسیار خطرآفرین باشد. حال اگر قرار به عرضه سنسور 450 مگاپیکسلی نباشد، باید دید سامسونگ می خواهد چه سنسوری را برای رقابت با آن در نظر بگیرد.

نظر شما در رابطه با این سنسور غول پیکر چیست؟ آیا با ورود این سنسور به بازار، می توان امیدوار بود مرز بین دوربین های DSLR معمولی و گوشی های هوشمند پرچم دار کمرنگ تر گردد؟

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2234

به "سامسونگ احتمالا روی یک سنسور 450 مگاپیکسلی با نام Hexa2pixel کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ احتمالا روی یک سنسور 450 مگاپیکسلی با نام Hexa2pixel کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید