موتو X30 پرو با دوربین 200 مگاپیکسلی احتمالاً اواخر ماه جاری معرفی می گردد

به گزارش بالیو، شرکت چینی موتورولا پیش تر به طور رسمی تأیید کرد که قرار است از گوشی هوشمند جدیدش با دوربین 200 مگاپیکسلی اواخر تیر ماه امسال (ماه جولای) رونمایی کند. اما در خصوص نام این گوشی هوشمند خبرهای ضدونقیض زیادی وجود دارد. شایعات قبلی از این گوشی هوشمند به عنوان گوشی موتورولا Frontier یاد می کردند، اما در جدیدترین شایعات این گوشی قرار است با نام موتورولا موتو X30 پرو در اختیار کاربران قرار بگیرد. ظاهراً موتورولا قرار است از سنسور بسیار بزرگی به عنوان دوربین اصلی این گوشی بهره ببرد که مقدار آن به 1/1.22 اینچ می رسد. این شرکت میخواهد با ارائه این سنسور دوربین تجربه عکاسی حرفه ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

موتو X30 پرو با دوربین 200 مگاپیکسلی احتمالاً اواخر ماه جاری معرفی می گردد

موتورولا یکی از شرکت های پیروز در زمینه فراوری گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود که اگرچه به مقدار شرکت های بزرگ فعال در این زمینه کاربر ندارد اما توانسته با عملکرد خوب خود در بخش میان رده، مالی و حتی پرچم دار، توجه عده زیادی را به خود جلب کند. در ادامه این فرایند، موتورولا میخواهد به زودی از گوشی هوشمند موتو X30 پرو با دوربین 200 مگاپیکسلی رونمایی کند. با استفاده از این سنسور نو انتظار می رود که موتو X30 پرو از فواصل کانونی لنز استفاده کند که در حوزه تصویربرداری گوشی های هوشمند، امری غیرمعمول است اما در حوزه عکاسی حرفه و در میان عکاسان امری کاملاً متعارف به شمار می آید.

با توجه به پستی که چن جین، مدیر شرکت لنوو در شبکه اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشت، موتو X30 پرو با سنسور دوربین اصلی 1/1.22 اینچی عرضه خواهد شد. سنسور ISOCELL HP1 احتمالی سامسونگ که در این گوشی استفاده می گردد، مقدار بسیار بزرگی دارد و بخش قابل توجهی از ماژول دوربین این گوشی را پوشش خواهد داد. باید خاطر نشان کنیم که این سنسور از پیکسل های 0/64 میکرومتری بهره می برد.

مزیت بزرگ بودن مقدار سنسور دوربین به وضوح در توانایی آن برای ارائه جزئیات غنی تر و گرفتن داده های نوری بیشتر، در نتیجه فراوری نویز کمتر و بعلاوه ثبت رنگ های بیشتر نهفته است. این موضوع بعلاوه به نوبه خود، دامنه دینامیکی کلی یک تصویر را افزایش می دهد. در حالی که سیستم دوربین گوشی های هوشمند تا حد زیادی با استفاده از الگوریتم ها و پیشرفت های مبتنی بر نرم افزار تکامل یافته است، شرکت شیائومی نیز دست به کار شد و سنسور 1 اینچی خود را در گوشی شیائومی 12S اولترا به کاربران معرفی کرد.

این در واقع اولین باری است که کاربران از یک گوشی هوشمند با چنین سنسور دوربینی بهره می برند. اکنون گزارش های نو حاکی از آن است که موتو X30 پرو ممکن است تجربه کاربری مشابهی را با دوربین اصلی خود ارائه دهد. طبق شنیده ها، موتورولا از سه فاصله کانونی برای دوربین سه گانه پشتی خود در گوشی X30 پرو بهره می برد که شامل یک لنز زاویه باز 35 میلی متری، یک لنز استاندارد پرتره 50 میلی متری و یک لنز 85 میلی متری است.

هر یک از این سه لنز در عکاسی، برای گرفتن عکس های پرتره و خیابانی استفاده می شوند و دیافراگم بازتر نیز عمق میدان بیشتری را ارائه می دهد. باید خاطر نشان کنیم که اطلاعاتی در خصوص دیافراگم سنسورهای موتورولا X30 Pro در دسترس نیست. گزارش ها بعلاوه حاکی از آن است که سنسور مورد بحث می تواند سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ باشد که شایعه شده با گوشی هوشمند X30 پرو معرفی خواهد شد.

ظاهراً موتورولا از پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند استفاده خواهد نمود. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست نو به جای فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ، به یاری فرآیند 4 نانومتری TSMC فراوری شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود 10 درصد سریع تر است و برای فرکانس پردازنده گرافیکی هم با 10 درصد افزایش روبرو خواهیم شد. در مجموع می توان گفت که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی هوشمند می توان به نمایشگر 6.67 اینچی OLED با پشتیبانی از رفرش ریت 144 هرتزی، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژر 125 واتی اشاره نمود.

منبع: Mysmartprice

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2227

به "موتو X30 پرو با دوربین 200 مگاپیکسلی احتمالاً اواخر ماه جاری معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتو X30 پرو با دوربین 200 مگاپیکسلی احتمالاً اواخر ماه جاری معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید