گلکسی S22 اولترا احتمالا مدل 1 ترابایتی خواهد داشت

به گزارش بالیو، چند باری است که می شنویم سامسونگ می خواهد یک مدل از گلکسی S22 اولترا را به 1 ترابایت حافظه داخلی مجهز کند که به نظر می رسد این خبر درست است.

گلکسی S22 اولترا احتمالا مدل 1 ترابایتی خواهد داشت

سامسونگ در چند سال اخیر فقط یک بار یکی از گوشی های خود را با 1 ترابایت حافظه داخلی راهی بازار کرد آن هم سال 2019 و گوشی گلکسی S10 پلاس بود. از چند سال قبل از آن و چند سال بعد از آن هیچ یک از گوشی های این شرکت از مرز 512 گیگابایت عبور نکردند و در بیشترین حالت به این اندازه حافظه داخلی آن هم در مدل اولترا مجهز می شدند.

شاید بگویید کمتر کسی به این اندازه حافظه داخلی نیاز دارد و همان 256/512 گیگابایت و در بسیاری مواقع 128 گیگابایت هم کفایت می کند اما با پیشرفت روز افزون دوربین گوشی های هوشمند به نظر می رسد طی آینده ای نزدیک باید 256 گیگابایت به حافظه مدل های پایه تبدیل شود. همان طور که از 16 به 64 و از 64 به 128 رسیدیم.

اگرچه سامسونگ طی این دو سه سال هنوز هیچ یک از گوشی هایش را به این اندازه حافظه داخلی مجهز نکرد اما به نظر می رسد گلکسی S22 اولترا قرار است از چنین قابلیتی برخوردار باشد. همان طور که می دانید شرکت کره ای قرار است در بهمن ماه سال جاری از گوشی های پرچم دار سری گلکسی S22 رونمایی کند. در نتیجه خبرها و شایعه های بسیار زیادی پیرامون آن ها منتشر و هر روز اطلاعاتمان از این سری به روزرسانی می شود.

یکی از این خبرها امروز و در رابطه با حافظه داخلی قدرتمندترین مدل از این سری یعنی گلکسی S22 اولترا است که گفته می شود در یکی از مدل ها به 1 ترابایت می رسد. تعجبی نداشت سامسونگ این کار را انجام دهد چرا که اپل هم در مدل پرو از آیفون های خود تصمیم گرفت این اندازه حافظه را در نظر بگیرد. حال بسیاری از افشاگران معتقد هستند که سامسونگ هم می خواهد جهت مشابهی را در پیش گرفته و ظاهرا از این پس همیشه پرچم دارها قدرتمند خود را در یک مدل با حافظه 1 ترابایتی راهی بازار کند.

بسیاری از افشاگران بر این باورند که گلکسی S22 اولترا در یک مدل با 1 ترابایت حافظه داخلی راهی بازار می شود

در حال حاضر افشاگران زیادی روی این موضوع اتفاق نظر دارند. از جمله این افراد می توان به یکی از کارمندان سابق شرکت کره ای اشاره کرد که با نام کاربری SuperRoader در توییتر فعالیت می کند. او دو روز پیش توییتی را منتشر کرد مبنی براینکه اگرچه از تاریخ رونمایی و عرضه دقیق سری گلکسی S22 اطلاعی ندارد اما می داند سامسونگ تصمیم گرفته مدل اولترا از این سری را به 1 ترابایت حافظه داخلی مجهز کند. البته این مدل تا خاتمه فوریه در دسترس قرار نمی گیرد به همین علت هم هست که در خبرهایی که در آن ها شاهد افشای مشخصات فنی گلکسی S22 اولترا بودیم خبری از حافظه 1 ترابایتی نبود.

در جدول مشخصات فنی که پیش تر از طریق یکی از افشاگران تحت عنوان زریاب خان (Zaryab Khan) در توییتر منتشر شد، نه تنها خبری از مدلی با حافظه 1 ترابایتی نبود بلکه دیدیم مدل پایه گلکسی S22 اولترا از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم بهره می برد در حالی که گلکسی S21 اولترا سال گذشته و S20 اولترا قبل از آن با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم در مدل پایه راهی بازار شدند. زریاب خان همچنین حافظه داخلی گلکسی S22 اولترا را در بیشترین حال 512 گیگابایت گفت که با خبر امروز مطابقت ندارد اما اگر گفته های SuperRoader حقیقت داشته باشد ظاهرا طبیعی بود که چنین اتفاقی رخ دهد.

یکی دیگر از افشاگران معروف حوزه فناوری که تحت عنوان Ishan Agrawal شناخته می شود هم در یکی از توییت های خود گفت که می تواند تأیید کند گلکسی S22 اولترا در یک مدل با 1 ترابایت حافظه داخلی راهی بازار می شود اما سامسونگ شاید آن را برای یک سری از بازارهای خاص در نظر گرفته باشد. او اضافه نمود بازارهای مهم اروپا قطعا به این مدل دسترسی خواهند داشت اما دقیقا مشخص نکرد چه بازارهایی قرار نیست میزبان این گوشی باشند.

یکی از دلایل اینکه سامسونگ احتمالا می خواهد این گوشی را برای بازارهای محدودی عرضه کند این است که بسیاری از کاربران اصلا به گوشی با این اندازه حافظه داخلی نیازی ندارد. از طرفی از آن جایی که درگاه کارت حافظه جانبی در بسیاری از پرچم داران امروزی حذف شده به همین علت برخی از کاربرانی که نیاز به حافظه داخلی بیشتر دارند هم باید یک راه حلی داشته باشند که افزایش حافظه داخلی از طریق شرکت های سازنده مناسب ترین راه کار به نظر می رسید.

طبق گفته های LetsGoDigital، یکی دیگر از افشاگران معروف حوزه فناوری، مدل پایه گلکسی S22 اولترا با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم قرار است با قیمت 1300 پوند (1484 دلار آمریکا - بر اساس تبدیل واحد) راهی بازار شود. مدل 12/256 گیگابایتی هم به احتمال بسیار فراوان 1400 پوند (1600 دلار آمریکا) و در نهایت هم مدل مجهز به 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم هم 1500 پوند (1700 دلار) قیمت گذاری خواهد شد.

قیمت مدل مجهز به 1 ترابایت حافظه داخلی از طریق این افشاگر اعلام نشده است چون در هیچ یک از خبرهای گذشته شاهد افشای مشخصات فنی مربوط به این مدل نبودیم. با این حال اگر قیمت مدل های یادشده را مبنای محاسبه قرار دهیم باید بگوییم به احتمال زیاد قیمت آن 1600 پوند (1800 دلار آمریکا) خواهد بود. البته اگر سامسونگ برای این مدل از 16 گیگابایت حافظه رم استفاده نکند.

توجه داشته باشید اندازه بدست آمده به دلار لزوما قیمتی نیست که سامسونگ می خواهد پرچم داران خود را بر اساس آن در بازار کشور آمریکا به فروش برساند. این فقط تبدیل قیمت از پوند به دلار بود و قطعا در بازارهای دیگر متناسب با ارزش پولی همان منطقه، قیمت خود گوشی هم محاسبه خواهد شد.

آنچه از گلکسی S22 اولترا می دانیم

در حال حاضر اطلاعات زیادی از گلکسی S22 اولترا در اختیار داریم که از جمله می توان به رنگ بندی آن اشاره کرد. طبق اطلاعات منتشر شده، گویا این گوشی در رنگ های مشکی، سفید، سبز و قرمز به فروش خواهد رسید که مدل آخر بیشتر از هر مدل دیگری مورد توجه واقع شده است.

مهم تر اینکه خبرهایی بوده مبنی بر اینکه سامسونگ به خاطر وجود یک سری مشکل، تولید مدل های مجهز به اگزینوس 2200 پرچم داران خود را که قرار است در آن ها از تراشه گرافیکی ساخت AMD استفاده شود متوقف کرده است و می خواهد در تمامی آن ها از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده کند. این خبر اگرچه خوب به نظر می رسد اما بسیاری از افشاگران آن را تکذیب کرده و معتقد هستند این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد حتی اگر سامسونگ مجبور شود تاریخ عرضه پرچم داران خود را اندکی به تعویق بیندازد.

پیش از این کاربران بازارهای بین المللی به مدل مجهز به اگزینوس پرچم داران سامسونگ دسترسی داشتند در حالی که در آمریکا و چین، مدل های مجهز به تراشه اسنپدراگون به فروش می رسید. اگر سامسونگ عرضه مدل مجهز به اگزینوس را به تعویق بیندازد، مشخص نیست تکلیف بازارهای بین المللی چه خواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید چه پیش می آید.

یکی از قابلیت های مجذوب کننده گلکسی S22 اما پشتیبانی این محصول از قلم S-Pen است. قلمی که پیش از این هیچوقت در گوشی های سری گلکسی S شاهد حضور آن نبودیم اما از آنجایی که شرکت کره ای تولید گوشی های سری نوت را از برنامه هایش خارج کرد تصمیم گرفت مهم ترین فاکتور مجذوب کنندهیت آن ها را به قدرتمندترین پرچم دار سری S اضافه کند تا بدین ترتیب بتواند با یک تیر دو نشان بزند. مهم تر از پشتیبانی از قلم بهره مندی از درگاهی درون خود گوشی است تا کاربر بتواند قلم را در آن نگه دارد. به طور کلی باید بگوییم به گلکسی نوتی نگاه می کنیم که فقط با نام متفاوت قرار است راهی بازار شود.

انتظار داریم گلکسی S22 اولترا در کنار دو مدل پلاس و استاندارد در تاریخ 9 فوریه (19 بهمن ماه سال جاری) رونمایی شده و 15 روز بعد به صورت رسمی در دسترس قرار بگیرند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2108

به "گلکسی S22 اولترا احتمالا مدل 1 ترابایتی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 اولترا احتمالا مدل 1 ترابایتی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید