سی دی پراجکت با گذر از یوبی سافت، باارزش ترین شرکت بازی سازی اروپا شد

به گزارش بالیو، شرکت بازی سازی سی دی پراجکت توانسته است اسما به بزرگترین شرکت بازی سازی اروپا تبدیل گردد. سهام سی دی پراجکت رشد بزرگی را در چند وقت اخیر تجربه نموده؛ طوری که در حال حاضر سی دی پراجکت بین شرکت های بازی سازی اروپا، رتبه اول را از نظر ارزش بازار دارد.

سی دی پراجکت با گذر از یوبی سافت، باارزش ترین شرکت بازی سازی اروپا شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در حالی که یوبی سافت ارزش بازاری برابر با 7.82 میلیارد دلار دارد، ارزش بازار سی دی پراجکت چند روز پیش حدود 8.01 میلیارد دلار تخمین زده شد؛ طوری که می توانیم در حال حاضر لقب باارزش ترین شرکت بازی سازی اروپا را به سی دی پراجکت اختصاص دهیم.

سی دی پراجکت دو شرکت متفاوت را در خود جای داده؛ یکی استودیوی بازی سازی سی دی پراجکت رد است که بازی های ویچر و سایبرپانک را می سازد و دیگری فروشگاه آنلاین بازی GOG. سی دی پراجکت با این دو مجموعه و فروشگاه بازی خود، به هیچ وجه عظیمتر از یوبی سافت نیست و در واقع افزایش ارزش بازار سی دی پراجکت هم به بیشتر بودن درآمد آن ها در مقایسه با یوبی سافت اشاره ندارد.

برای مثال، درآمد کلی سی دی پراجکت در سال 2019 برابر با حدود 114 میلیون دلار بوده است. از طرف دیگر، یوبی سافت فقط در سه ماهه پایانی 2019 درآمدی 416 میلیون دلاری داشته است. درآمد یوبی سافت در سال 2019 هم و مشخصا چند ماهه پایانی آن هم به خاطر تاخیر و لغو عرضه بازی های آینده آن ها، به شدت پایین تر از سال های قبل است.

در حرکتی بسیار عجیب برای شرکتی در حد و اندازه یوبی سافت، این شرکت عرضه تعداد زیادی از بازی های خود را که برای اوایل سال 2020 برنامه ریزی شده بودند به طور کلی لغو کرد. یوبی سافت ماه هاست که نه تنها بازی جدیدی عرضه نکرده، بلکه به غیر از Assassins Creed جدید حتی حرفی از دیگر بازی های آینده خود مثل Watch Dogs و Rainbow Six بعدی یا دیگر مجموعه هایش هم نزده است. تنها صحبت از این مجموعه ها و برندهای بسیار قدرتمندی که یوبی سافت در اختیار دارد، می تواند روی ارزش یوبی سافت تاثیری عظیم داشته باشد.

رشد ارزش سی دی پراجکت مشخصا به سطح انتظارات از سایبرپانک 2077 اشاره دارد. مطمئنا افزایش بسیار زیاد و رکوردزنی فروش ویچر 3 در چند ماه گذشته (به خاطر پخش سریال ویچر در نت فلیکس) بی تاثیر در این موضوع نبوده، ولی اعتبار بیشتر را باید به انتظارات و صحبت ها از سایبرپانک 2077 اختصاص دهیم. با تمام این اوصاف اساسا انتظار نداشته باشید این اتفاق چندان پایدار باشد و یوبی سافت که فعلا در سکوت مشغول توسعه بازی های آینده خود است، به شرایط قدیم خود بازخواهد گشت.

نهایتا، شاید بد نباشد به این موضوع اشاره کنیم که سی دی پراجکت مدت هاست که لقب باارزش ترین شرکت لهستان را به خود اختصاص داده. در لیست پرارزش ترین شرکت های لهستان، پس از سی دی پراجکت، عظیمترین بانک لهستان یعنی PKO Bank Polski واقع شده است. در پی بحران جهانی نوع جدید ویروس کرونا، فاصله سی دی پراجکت و بانک لهستان در حال بیشتر شدن است. سی دی پراجکت به عنوان یک شرکت حوزه صنعت بازی نه تنها افت نکرده، بلکه حال و روز بسیار خوبی دارد، در حالی که بانک لهستان ضرر عظیمی را به خود دیده و هنوز هم در حال کوشش برای بازگشت به دوره قبل از بحران است.

پروژه بعدی سی دی پراجکت یعنی بازی سایبرپانک 2077 برای عرضه در روز 17 سپتامبر امسال میلادی و روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر در نظر گرفته شده است.

منبع: GameplayMechanics

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1134

به "سی دی پراجکت با گذر از یوبی سافت، باارزش ترین شرکت بازی سازی اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی دی پراجکت با گذر از یوبی سافت، باارزش ترین شرکت بازی سازی اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید