شروع به کار بخش انگلیسی زبان سامانه ملی سفر

به گزارش بالیو، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، شروع به کار بخش انگلیسی زبان سامانه ملی سفر صورت پذیرفت.

شروع به کار بخش انگلیسی زبان سامانه ملی سفر

در نشستی که با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، مدیران دستگاه های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از جمله محمد حسین صوفی مدیر عامل کانون توریستی و اتومبیلرانی برگزار گشت، مدیران و کنندگان دستگاه های عضو ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گزارش آخرین هماهنگی ها و اقدامات خود در راستای ارائه خدمات و تسهیلات به گردشگران نوروز 1402 را ارائه دادند.

معاون گردشگری کشور با اشاره به عملکرد شایسته و پیروز سامانه ملی سفر 09629 در حوزه ثبت و پیگیری شکایات مردمی به صورت 24 ساعته در ایام تعطیلات نوروز سال 1401 گفت: تقویت سامانه ملی سفر به دلیل نقش مهم آن در ثبت و پیگیری شکایت های مردمی و پیگیری مطالبات گردشگران تا حصول نتیجه بسیار با اهمیت است.

شالبافیان در ادامه با اشاره به عملکرد پیروز سامانه 09629 در نوروز 1401 گفت این سامانه می تواند الگوی مناسبی برای سایر دستگاه ها در راستای جلب رضایت مردمی و تکریم گردشگران و هموطنانمان باشد و اگر این امکان در سایر ارگان ها نیز بوجود بیاید، زمینه مناسبی برای رسیدگی به شکایات مردمی و اعتماد به دستگاه ها را فراهم کند.

مدیرعامل کانون توریستی و اتومبیلرانی نیز در این نشست با بیان اینکه تمامی 25 دستگاه عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر به شکایات ثبت شده به منظور رسیدگی و رفع مسائل در سامانه 09629 دسترسی دارند، از آغاز بکار بخش انگلیسی زبان سامانه ملی سفر خبر داد و گفت: از این پس گردشگران خارجی و توریست ها در داخل ایران نیز می توانند با شماره سراسری 09629 تماس گرفته و راهنمایی های لازم در حوزه مراکز گردشگری، ظرفیت های اقامتی و هتل ها، اطلاعات راه ها، شرایط آب و هوایی و…را به زبان انگلیسی دریافت کنند.

او شرح داد: در کنار این، گردشگران خارجی هم مانند مسافران ایرانی می توانند از طریق این سامانه شکایات و نقدها یا قدردانی های خود در حوزه تأسیسات گردشگری و تمامی موضوعات مرتبط با خدمات سفر را همراه با ارسال عکس و فیلم ثبت و پیگیری کنند.

همچنین، گردشگران می توانند در صورت مواجهه با هرگونه مسائل گمرکی یا انتظامی، نیاز به خدمات امداد خودرو و…در هر نقطه از ایران با سامانه ملی سفر تماس بگیرند.

سامانه ملی سفر در تمامی ساعات شبانه روز با شماره تلفن سراسری 09629 و وبسایت WWW.09629.IR اطلاعات مورد نیاز مخاطبان در زمینه جاذبه های گردشگری، اماکن اقامتی و پذیرایی، جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، آب و هوا، اطلاعات راه ها، پمپ بنزین، مراکز خدمات رفاهی بین راهی، بیمارستان ها، مراکز خدمات درمانی و امداد خودرو را در اختیار آنان قرار داده و شکایات، نقدها و پیشنهادهای آنان را به ثبت می رساند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2342

به "شروع به کار بخش انگلیسی زبان سامانه ملی سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار بخش انگلیسی زبان سامانه ملی سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید